Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:51:11 GMT

میوه شب عید با طعم ارزانی، سوغاتی از مازندران + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۳۰۴۹

میوه شب عید با طعم ارزانی، سوغاتی از مازندران + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، باغ‌های مرکبات مازندران با یک مهمان بهاری همنشین شده است، شکوفه‌های سفید رنگی که این روز‌ها عطر آن‌ها در بیشتر باغ‌های مازندران پیچیده است.

یکی از باغداران مازندرانی می‌گوید: ۶۰ سال است که در باغ مرکبات مشغول به کارم و درآمدم از طریق فروش مرکبات تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر کلوگرم پرتقال را هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند، افزود: کیفیت مرکبات امسال بسیار خوب و محصول هم شکر خدا بسیار فراوان است.

خودنمایی پرتقال‌های مازندران در آن سوی مرز‌ها

حسینی صادرکننده مرکبات می‌گوید: با توجه به تولید خوب مرکبات شمال شاهد کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل هستیم و در حال حاضر به کشور‌های روسیه، قطر، امارات، عراق، هندوستان مرکبات صادر می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس کیفیت خوب محصولاتمان امسال تتقاضای ما از کشور‌های متقاضی چند برابر شده است.

یکی از مشتریان پرتقال برای صادرات به سلیمانیه عراق هم گفت: با میدان میوه و تره بار سلیمانیه عراق قراردار بستیم و می‌خواهیم مرکبات مازندران را به آنجا را صادر کنیم.

وی افزود: هدف ما از صادرات محصولات کشاورزی مانند مرکبات حضوری فعال و تاثیرگذار در بازار‌های جهانی است.

تامین مرکبات همه ایرانی‌ها

یکی از حجره داران میدان میوه و تره بار ساری می‌گوید: کیفیت مرکبات امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده و هر روز مرکبات را میدان میوه و تره بار ساری به استان‌های مختلف کشور ارسال می‌کنیم.

وی افزود: در روز‌های گذشته به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، مشهد مرکبات ارسال کردیم و امروز هم در حال ارسال ۳ تن پرتقال به استان کرمانشاه هستیم.

انبار‌های ذخیره مرکبات شب عید در حال پر شدن

حسینی رئیس هیات مدیره تولید و عرضه مرکبات مازندران گفت: در حال ذخیره مرکبات برای شب عید همه مردم ایران هستیم تا محصول با کیفیتی به دست آن‌ها برسد.

وی افزود: پرتقال‌های مازندران امسال اندازه و طعم خوبی دارند و همین مسئله سبب مشتری پسندی آن شده است.

حسینی گفت: در بازدید‌هایی که از باغ‌های مرکبات مازندران انجام شد، امسال به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی حجم برداشت مرکبات بسیار زیاد بوده است.

پیش بینی صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات از مازندران به خارج

حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور با بیان اینکه علاوه بر عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، جمهوری آذربایجان و سلیمانیه عراق مشتری جدید پرتقال‌های مازندران هستند، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار تن مرکبات امسال از مازندران به خارج از کشور صادر شود.

وی افزود: ۳۵ هزار تن پرتقال از مازندران به خارج از کشور صادر شد و این سازمان به دنبال کشف بازار‌های جدید برای صادرات مرکبات کشورمان است.

شیرزاد گفت: در راستای حمایت از باغداران مرکبات کشور خرید توافقی پرتقال تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ثبات در بازار مرکبات را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود قیمت خرید پرتقال از باغداران به کمتر از ۲ هزار تومان تنزل پیدا نکند.

وی گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم پرتقال در باغ هزار و ۷۵۰ تومان و بر اساس پایشی که در میادین اصلی شهر‌ها انجام شد از ۲ هزار تا ۲ هزار ۳۵۰ تومان در نوسان است.

شیرزاد این نوسان قیمت را برای تولید کننده و مصرف کننده مناسب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر باغداران، سردخانه داران و سورتینگ داران هم می‌توانند مرکبات خود را تا ۲۰ اسفند امسال به سازمان تعاون روستایی تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: تدابیر لازم برای انتقال پرتقال از مازندران به همه کشور اندیشیده شده و تلاش خواهیم کرد اتحادیه‌های استانی در این طرح فعال شوند.

شیرزاد با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته پرتقال‌های کشور در یک سایز هم اندازه شدند، ابراز امیدواری کرد: بازار مرکبات امسال از ثبات مناسبی برخوردار شود.

برداشت مرکبات که از اوایل آبان شروع شده تا اواخر دی ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال و ۶۰۰ هزار تن نارنگی امسال از باغ‌های مازندران برداشت شود.

۱۴۵ واحد انبار نگهداری مرکبات با ظرفیت ۲۵۳ میلیون کیلوگرم در مازندران در حال پر شدن است تا همه ایرانی‌ها برای شب عید مرکبات با قیمت مناسب به دستشان برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش از سیده حکیمه موسوی

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، احمد توکلی، در حاشیه سومین همایش شورا‌های اسلامی استان مازندران، افزود: راهبرد "جهش تولید با مشارکت مردم"را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در همه عرصه‌ها در انجام امور عمرانی و خدماتی این استان اجرایی می‌کنیم.

وی اظهارداشت: در سال جاری حسب تاکید رهبر معظم انقلاب موضوع مهم راهبرد امسال " جهش تولید با مشارکت مردم " با کمک اعضای شورا‌های اسلامی که نمایندگان مردم در روستا‌ها و شهر‌ها هستند، اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع چالش ترافیک این استان را که برنامه جامع آن در سال‌های گذشته تهیه شده باید به روزرسانی شود که در سال جاری در دستور کار داریم از جمله تعریض محور‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و موضوعاتی در حوزه فرهنگ سازی و راهبری داریم، در دستور کار مجموعه استان و همه عوامل اجرایی اعم از شهرداری ها، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در خصوص طرح ملی آزاد راه تهران- شمال یادآور شد: این آزادراه از جمله طرح‌های مهم ملی کشور است که مجدانه پیگیری می‌شود و مجموعه استان نیز در سال جاری این موضوع را پیگیری کرده و آماده نحوه اجرای کار هستیم.

دیگر خبرها

  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران