Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@21:25:27 GMT

خبر سازمان ملل از دور جدید مذاکرات یمن

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۴۸۲۸

خبر سازمان ملل از دور جدید مذاکرات یمن

به گزارش فارس،«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن قرار است در روزهای آینده دور جدید گفت‌گوهای صلح یمن را برگزار کند.

«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل در این رابطه گفت که آقای گریفیتس هفته آینده به صنعاء خواهد رفت تا با مسئولان انصارالله و رئیس کمیته نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس الحدیده گفت‌وگو کند و از آنجا نیز برای دیدار با «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن به ریاض سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیا الیوم، فرحان حق بدون اشاره به عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس الحدیده و نقض آن گفت که «توقف درگیری‌ها در الحدیده همچنان پابرجاست.»

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دور بعدی مذاکرات طرف‌های یمنی در چارچوب تکمیل گفت‌وگوهای سوئد، زیر نظر سازمان ملل در کویت برگزار شود.

مسئولان سازمان ملل در حالی دم از دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن می‌زنند که اجرای مفاد توافقات دور قبلی آن که ششم دسامبر ۲۰۱۸ در سوئد برگزار شده بود، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مسئولان انصارالله به آن اعتراض دارند.

مقامات انصارالله می‌گویند که ائتلاف سعودی به آتش‌بس الحدیده طبق توافق به دست آمده در گفت‌وگوهای صلح سوئد، پایبند نیست و هر روز آن را نقض می‌کند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن در تاریخ ششم دسامبر سال ۲۰۱۸ با حضور طرف‌های یمنی به همراه «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در استکهلم سوئد به مدت یک هفته برگزار شده بود که دو طرف در آن به توافقاتی از جمله آتش‌بس در الحدیده دست یافتند. این آتش بس از تاریخ ۲۷ آذرماه وارد مرحله اجرا شد.

دور نخست و دوم این مذاکرات سال 2015 درسوئیس و دور سوم آن سال 2016 به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای عضو ائتلاف از جمله عربستان و امارات بی‌نتیجه ماند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد

پلیس سوئد برای تجمعی در یکی از شهر‌های جنوبی این کشور که قرار است در آن به قرآن اهانت شود، مجوز صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این تجمع قرار است روز جمعه و در شهر جنوبی «مالمو» برگزار شود.

برگزاری تجمعاتی از این دست در سوئد که در آن به کتاب خداوند توهین می‌شود، انتقادات مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته و روابط استکهلم با کشور‌های اسلامی را تیره کرده است. پیش از این و در پاییز سال گذشته، اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد فردی به نام «سلوان مومیکا» را که چندین بار در این کشور دست به قرآن سوزی زده اخراج می‌کند و قصد تمدید پناهندگی او را ندارد.

در پی اعلام این تصمیم، فرد هتاک به قرآن فروردین ماه امسال اعلام کرد که از سوئد به نروژ پناهنده خواهد شد. هتاکی به قرآن سبب مشکلات متعدد در روابط بین‌المللی سوئد شده و عضویت آن در ائتلاف نظامی ناتو را مدت‌ها به تعویق انداخت.

کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی پیش‌تر صدور مجوز برای تجمعاتی از این دست را «تاسف‌بار» و عامل نفرت‌پراکنی توصیف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن