Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@03:52:33 GMT

تحریم‌ میکنیم تا مردم ایران بهتر زندگی کنند!

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۵۰۷۸

تحریم‌ میکنیم تا مردم ایران بهتر زندگی کنند!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، دولت ایالات متحده به طور مداوم تحریم‌ها علیه ایران را ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این تحریم‌ها در راستای سیاست‌های واشینگتن قرار دارند.

 

مایک پومپئو در مصاحبه اختصاصی با «نیوز مکس تی وی» در پاسخ به پرسشی در خصوص مدت زمان معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران گفته است: "معافیت از تحریم‌ها شش ماهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

مایک پومپئو در ادامه برای توجیه تحریم ها علیه ایران مدعی شد: "تحریم‌ها یک هدف نهایی دارند و آن این است که شرایطی را ایجاد کنندکه مردم ایران بتوانند زندگی بهتری از زندگی تحت این رژیم داشته باشند."

 

در حالی پومپئو ژست ایران دوستی می گیرد که پیش از این، به ایران، به دلیل پیشرفت های علمی هشدار داده بود!

 

او افزود: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که در پرتاب‌های [موشکی] تحریک‌آمیز خود تجدیدنظر کرده و تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را متوقف کند تا بیش از این دچار انزوای عمیق اقتصادی و دیپلماتیک نشود».

 

به نوشته یورونیوز این هشدار مایک پمپئو، واکنشی به احتمال پرتاب سه ماهواره فضایی ایران به فضا محسوب می شود.

 

مایک پومپئو در گفتگو با «نیوز مکس تی وی» در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت، رئیس جمهوری دستور خروج نیروهای ما از سوریه را صادر کرده است، اما در عین حال رئیس جمهوری شفاف اعلام کرد که باید به مبارزه در منطقه ادامه بدهیم. اطمینان حاصل کنیم مبارز علیه داعش تداوم داشته باشد، اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در خاورمیانه انجام شود، مقابله با ایران ادامه یابد.

 

وزیر امور خارجه آمریکا با این حال از بیان جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خودداری کرد.

 

به گزارش رادیو فردا، پومپئو گفت، ما نمی خواهیم زمان دقیق این اقدام را دشمنان بدانند.

 

وی با این حال با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تصریح کرد که آمریکا می خواهد مطمئن شود با خروج نیروهایش از سوریه، نیروهای ترک کردها را قتل عام نمی‌کنند و حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی حفظ خواهد شد.

 

دونالد ترامپ اوایل ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره‌ای در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که دو هزار نیروی آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد. رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده بود، داعش از بین رفته و نیروهای آمریکایی «به تدریج» به ایالات متحده باز خواهند گشت تا در کنار خانواده‌هایشان باشند.

 

به گزارش دویچه وله، اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که با کناره‌گیری انتقادآمیز جیمز متیس، وزیر دفاع، همراه شد، انتقاد قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات را در پی داشت. برخی از این قانونگذاران آمریکایی نسبت به خلاء قدرت در سوریه پس از خروج نیروهای آمریکا و امکان گسترش نفوذ ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مایک پومپئو تحریم آمریکا جام نیوز سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا