Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: گسترش زبان فارسی، شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و توسعه روابط بین دانشگاهی در سطح بین‌المللی از جمله اهداف مراکز آموزش زبان فارسی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از دانشگاه علامه طباطبایی، رضا مراد صحرایی با اشاره به سیاست‌های کلی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص توسعه و گسترش روابط علمی بین‌المللی اظهار داشت: با در نظر داشتن این سیاست‌ها در طی یک سال گذشته برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی در این مرکز به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از جملۀ این برنامه ها می توان به برگزاری 33 دورۀ آموزشی با شرکت 200 فارسی آموز از دانشجویان 11 کشور دنیا اشاره کرد. این دوره ها تحت عناوین دوره های دانش افزایی زبان فارسی، فارسی مهارتی و فارسی دانشگاهی برگزار شده است. فارسی آموزان خارجی در این مرکز در یک دورۀ یک ماهه در 80 ساعت کلاس آموزشی و نزدیک به 40 ساعت فوق برنامه شرکت می کنند.
مراد صحرایی ادامه داد: فارسی آموزان از شنبه تا پنجشنبه، هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 در کلاس بوده و از ساعت 16به صورت یک روز در میان، در برنامه های تهران گردی بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی، بوستان ها، تفرجگاه ها، سینما و ... حضور پیدا می کنند. همچنین برگزاری کلاس آشنایی با خط و خوشنویسی ایرانی، صنایع دستی و موسیقی سنتی ایرانی نیز از دیگر برنامه های مرکز به شمار می رود.
وی گفت: برگزاری اولین مدرسه تابستانی زبان فارسی، نخستین تجربه دانشگاه علامه طباطبائی بعد از تأسیس مرکز آموزش فارسی به غیر فارسی‌ زبانان در این خصوص است.
وی افزود: گسترش زبان فارسی، شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، توسعه روابط بین دانشگاهی در سطح بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علامه طباطبائی از اهداف برپایی این مدرسه است.
مدیر مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی با ارائه گزارشی از برگزاری مدرسه تابستانی ادامه داد: 35 دورۀ آموزشی فارسی آموزی از 11 کشور: چین، آلمان، بلژیک، قزاقستان، روسیه، کره جنوبی، هلند، اسپانیا، عراق، لهستان و ارمنستان به مدت یک ماه در سطح نوآموز، مقدماتی، پیش میانی و میانی در این مدرسه تابستانی به فراگیری زبان فارسی پرداختند. وی اضافه کرد: علاوه بر دوره‌های آموزشی پیش‌ بینی‌ شده که به مدت 80 ساعت برگزار شد، فوق‌ برنامه‌هایی از جمله دوره آشنایی با صنایع‌دستی و خوش‌ نویسی خط فارسی، بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی شهر تهران و عزیمت به یک سفر چهار روزه در مسیر جاده ابریشم و بازدید از شهرهای کاشان، اصفهان، نطنز و روستای ابیانه و مکان‌های تاریخی آن نیز انجام ‌شده است.
مراد صحرایی گفت: بر اساس ضوابط موجود در مرکز آزفا برای ورود زبان آموزان، آزمون تعیین سطح برگزار می‌شود. این آزمون بر اساس الگوی میشیگان و آکسفورد و شامل دو بخش کتبی (چهار گزینه‌ای و نگارش) و شفاهی است. در طول برگزاری دوره و در پایان دوره نیز آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار و بر اساس سطح‌بندی استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی از مقیاس 7، یک کارنامه و گواهینامه مطابق نمره کسب‌شده از میزان پیشرفت فارسی آموزان و ساعات آموزشی گذرانده شده به آن‌ها داده می‌شود.
وی افزود: پس از گذراندن ساعات آموزشی و گرفتن آزمون پیشرفت، به‌ طور معمول سطح زبانی فارسی آموزان یک تا دو سطح و حتی بیش از دو سطح، پیشرفت می کند.
**9489**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي گسترش زبان و فرهنگ فارسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند