Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:06:11 GMT

یک قطره روان‌آب هم وارد قم نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۶۴۰۰

یک قطره روان‌آب هم وارد قم نمی‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم چالش اصلی بخش کشاورزی در استان قم را کمبود آب دانست و گفت: روزی تنها دو رودخانه بزرگ در استان قم داشتیم اما امروز حتی یک قطره روان آب هم وارد قم نمی‌شود. ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا طلایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلای قدس، چالش اصلی بخش کشاورزی در استان قم را بخش کمبود آب دانست و اظهار داشت: به دنبال پایدار شدن بخش کشاورزی استان قم هستیم و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی یکی از اهداف ما در بخش کشاورزی قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهمیت و جایگاه  بخش کشاورزی را مورداشاره قرار داد و گفت: این بخش با امنیت غذایی مردم سروکار داشته و بعد از انقلاب اسلامی نیز رشد خوبی در این بخش داشته‌ایم، قبل از انقلاب اسلامی حتی پنیر، گندم و مرغ موردنیاز مردم هم از خارج وارد می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به خودکفایی کشور در بخش گندم ابراز کرد: خوشبختانه طی 6 سال گذشته نه‌تنها گندم به کشور وارد نکرده‌ایم بلکه این محصول حیاتی را به کشور نیز صادر می‌کنیم.

طلایی اظهار داشت: روزی تنها دو رودخانه بزرگ در استان قم داشتیم اما امروز حتی یک قطره روان آب هم وارد قم نمی‌شود، همچنین در این چندساله اخیر 17 هزار هکتار زمین کشاورزی مجهز به سیستم مکانیزه شده است.

قزوین| صادرات محصولات کشاورزی به تولیدکننده حرفه‌ای واگذار شودبزرگ‌ترین خسارت کشاورزی ایران در حوزه پسته و خرما ‌اتفاق افتاده است158 نمونه بخش کشاورزی معرفی شدند

وی با اشاره به محصولاتی که در استان قم کاشته می‌شود، گفت: کاشت پسته یکی از این محصولات بوده که امروز شاهد افزایش مساحت زیر کشت پسته در استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی قم را توجه و توسعه گلخانه‌ها دانست و تصریح کرد: به‌منظور حفظ تجارت کشاورزی، استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

طلایی در پایان با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه مکانیزه شدن سیستم آبیاری  در بخش کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند، افزود: تا پنج سال آینده  زمین کشاورزی در استان نخواهیم داشت که در آن قابلیت مکانیزه شدن سیستم آبیاری در آن باشد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،‌ طبق ماده پنج قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مشاوران و روانشناسان برای هرگونه اشتغال در حرفه خود باید دارای‌ پروانه از سازمان نظام روانشناسی باشند.

اما خرداد ماه سال ۱۴۰۱ بود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی افراد غیر روانشناس و فاقد مجوز را در قالب سه لیست منتشر کرد که در نوبت اول ۱۴۴ نفر، نوبت دوم ۶۱ نفر و در نوبت سوم ۲۱۹ فرد یا صفحه مجازی که به صورت غیرقانونی در حیطه روان‌شناسی فعالیت می‌کردند را شامل می‌شد؛‌ این اعداد رقمی بالغ بر ۴۵۶ فرد یا صفحه مجازی بود که نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نداشتند بلکه بعضا تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز نداشتند.

در همان زمان رئیس وقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اسامی اعلام شده از بین ۴۵۰۰ روانشناس‌نما شناسایی شده منتشر شده و اسامی باقی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود، از ارسال این اسامی به قوه قضائیه خبر داد و گفت: هم اکنون بر قوه قضائیه واجب است به این امر ورود کرده، این افراد را فرا بخواند و احضار کند.

اما، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فعالیت روانشناسان نماها به ایسنا اظهار می‌کند: در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور شناسایی و منتشر شد؛ این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشت چراکه هنوز این روانشناس نماها به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگرچه این روانشناس نماها معرفی شدند اما اتفاق خاصی درخصوص توقف فعالیت آنها نیفتاده است، این در حالی است که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر توقف فعالیت روانشناس‌نماها اثرگذار باشد، ارتقای سواد سلامت روانی جامعه است، به عبارتی دیگر مردم باید به قدری آگاهی‌شان افزایش پیدا کند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناس نماها تشخیص دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: افزون بر آن مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، روانشناسان دارای پروانه را شناسایی کنند.

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون