Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:30:53 GMT

حجاب یک اصل اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۶۶۸۶

حجاب یک اصل اسلامی است

به گزارش ايكنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی قابل امام‌جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، ضمن اشاره به اینکه شهدا، آیات قرآن کریم درباره اهمیت کشته شدن در راه خدا را دریافتند، خاطرنشان کرد: یکی از مناسبت‌های هفته پیش رو شهادت سرلشکر ستاری فرمانده نیروی هوایی در سال 1373 است که با جمعی از یارانش از جمله شهید مصطفی اردستانی در دفاع از میهن و در راه خدا از جان خود گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره شهادت شهید علم‌الهدی گفت: حماسه خونین هویزه و شهادت تعدادی از رزمندگانمان به فرماندهی شهید علم‌الهدی که از جوانان پیرو خط امام بود یکی دیگر از مناسبت‌های هفته پیش رو است.
امام‌جمعه موقت قزوین ضمن اشاره به سالروز قتل امیرکبیر در دی ماه عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاق‌های دی ماه مربوط به سال 1357 است؛ آن زمان که درجه‌دارن ارتش شاهنشاهی آماده می‌شدند تا به تظاهرات‌کنندگان تهران حمله کنند؛ یک سرباز وظیفه و یک درجه‌دار به نام «اسماعیل سلامت» به سالن غذاخوری پادگان حمله کردند و با کشتن تعدادی از درجه‌داران ارتش شاهنشاهی نقشه آنان را برای قتل عام مردم نقش برآب کردند.
وی شهادت در راه خدا را دارای دو پیام دانست و اظهارکرد: پیام اول خطاب به دشمنان این سرزمین است آن‌ها باید بدانند این کشور مدافعانی جان بر کف دارد که آماده مبارزه با مستکبران هستند؛ انسان‌های شجاع، مؤمن و مصمم که اجازه نمی‌دهند دشمن در این سرزمین مانند خفاش‌ جولان داشته باشد.
قابل پیام دوم شهدا را خطاب به مسئولان دانست و عنوان کرد: آن‌هایی که سررشته امور را در دست دارند بدانند این نظام به راحتی به‌دست نیامده است، انسان‌های رشید زیادی خون خود را داده‌اند تا انقلاب به ثمر برسد مبادا مسئولان فراموش کنند و زرق و برق دنیا آن‌ها را به سمت لذایذ مادی سوق دهد.
امام‌جمعه موقت قزوین ادامه داد: مسئولان مملکت بدانند بازی با خون شهدا دنیا و آخرتشان را به تباهی می‌کشاند به گونه‌ای که آن‌ها را توان پاسخ نخواهد بود.
وی با اشاره به انتخاب بختیار به عنوان آخرین وزیر دودمان پهلوی تصریح کرد: وقتی که بختیار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد همه گفتند باید فاتحه رژیم را خواند اما آمریکا همچنان در تلاش بود به نحوی ایران را تحت کنترل خود درآورد.
حجت‌الاسلام قابل اضافه کرد: بعد از اینکه بختیار از جانب شاه مأمور تشکیل کابینه شد کارتر به امام که آن زمان در پاریس بودند پیام داد باید همان‌گونه که شایسته است با بختیار همکاری کنید در غیراین‌صورت ارتش وارد میدان می‌شود، اما امام خمینی(ره) در جواب فرمودند ما روال قبل خود را ادامه خواهیم داد و برای پیروزی نهایی همراه مردم خواهیم بود و به بقای سلطنت نیز رضایت نداریم.
وی با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز کشف حجاب اجباری عنوان کرد: رضا خان قلدر با زور سرنیزه بانوان را مجبور به کشف حجاب می‌کرد، این بدان معناست که استعمار از گذشته با عفت و نجابت مبارزه می‌کرد.
امام‌جمعه موقت قزوین ضمن تأکید بر این نکته که حجاب یک اصل اسلامی است، عنوان کرد: جلوه‌گری و نمایش زیبنده یک دختر مسلمان نیست، خداوند متعال به همه زنان باعفت قوت ایمان بدهد تا با ثبات برای حفظ چادر خود قدم بردارند.
وی ضمن اشاره به دهه بصیرت ابراز کرد: نوزدهم دی ماه روزنامه اطلاعات آن زمان مقاله‌ای علیه امام و در توهین به روحانیت نوشت و مردم قم به موقع اهمیت این موضوع را درک کرده و با قیام خود بر دهان آن‌هایی زدند که ارزش‌های دینی را زیرپا گذاشته بودند.
حجت‌الاسلام قابل افزود: در سال 88 نیز عده‌ای خواستند نظام و ارزش‌ها را زیرسوال ببرند اما مردم به موقع در نهم دی ماه به میدان آمده و با حساسیت نسبت به ارزش‌ها بصیرت خود را نشان دادند و از آن زمان تاکنون این دهه را به عنوان دهه بصیرت گرامی می‌داریم.
امام‌جمعه موقت قزوین در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شاهرودی به اهمیت مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره و خاطرنشان کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان انتخاب شده است؛ این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام است چراکه این مجمع همواره در تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم‌های ارزشمندی برداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ايكنا قزوين قرآن نماز جمعه خطبه امام جمعه مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهان لشکری و انتظامی و اعضای شورای ادوار ،مدیران استانی و شهری، معتمدین شهر و خانواده معزز شهدای قزوین، فاز سوم کمربندی نسیم شمال حدفاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر به دست فرزند آتش نشان فقید محمد جواد چگینی به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903097

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است