Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم که روز به روز گران تر می شود؛ عدم عمل به وعده ها را نشانه ناکارآمدی دانست و تصریح کرد: مردم دولت کارآمد و مجلس دغدغه مند می خواهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه امروز(۱۴دی) با اشاره به کشف حجاب رضاخانی گفت: اجرای کشف حجاب و نادیده گرفتن مواضع مراجع تقلید و علما از توطئه استعماری دشمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

وی بیان کرد: در 20 تیر ماه 1314 صد نفر در این راستا به شهادت رسیدند روز 21 تیر ماه که هزاران نفر از مردم در مسجد گوهر شاد اعتراض به کشف حجاب داشتند بیش از5  هزار نفر به شهادت رسیدند لذا حجاب ارزشمند است.

 

 

 

 

وی افزود: اما رضاخان دست بردار نبود و در 17 دی ماه 1314 رسما"به زن و دخترانش  دستور داد با سر برهنه در جشنی نمایان شوند و سرانجام کشف حجاب را به طور رسمی کلید زد اما نتوانست کارساز باشد و توفیقی نداشتند در برخی استانها مقداری توفیقات داشتند اما زنان ایمانی جامعه با این کار وی را همراهی نکردند.

 

 

 

وی در بخش دیگر از سخنانش به گرانی اجناس مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: برکت در انصاف و خیر و رونق در انصاف وجود دارد اصنافی که رعایت حال و رفاه و آسایش مردم را دارند جای قدردانی دارد، مردم در سختی های فراوان قرار دارند از مجموعه ای که ارزاق مردم در دست دارند می خواهیم که رعایت کنند رعایت حقوق مردم و مصرف کنندگان را در دستور کار داشته باشید.

 

 

 

رمضانی پور افزود: رییس جمهور در دو روز گذشته در بیاناتش اعلام کرد که  " الان جامعه به تعادل قیمت ها پیش می رود " حالا  قیمت ها اگر چند برابر شده می خواهد متعادل  شود آقای ریس جمهور آیا مردم حقوقشان هم دوبرابر شده؟ که به تعادل قیمت ها بخواهد برسد؟! شما وزرای کم کاری دارید که به مردم فکر نمی کنند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان گفت: از دولتمردان و مسئولان خواهش می کنم یک ماه با حقوق افراد متوسط جامعه ( 700 هزار تومان ) زندگی کنید مجلس و شما به فکر مردم نیستید لذا عدم عمل به وعده ها ناکارامدی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: دولت را حمایت می کنیم تا موفق شود به شرط اینکه خدمت و کار کنید هر روز شاهد گران تر شدن ارزاق و نیازمندی های مردم در جامعه هستیم لذا آه دل بچه ها و خانواده های محروم دامان شما را خواهد گرفت.

 

 


وی به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:  بهترین کاری که می تواند اقتصاد کشور را نهادینه کند و اقتصاد مقاومتی ایجاد شود بخش کشاورزی است که مسئولین باید با اخلاص نقش حمایت از کشاورز را کلیدی و محوری ایفا کنند هم در کشت و هم در برداشت و هم در خرید کالا کشاورزان را حمایت کنند تا متضرر نشوند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه خیزش مردمی در فلسطین ایجاد شده و جنگهای غزه به افول رسید تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند صهیونیست ها 25 سال آینده را نخواهند دید و ما حمایت می کنیم کشور فلسطین  را  لذا پایتخت فلسطین تلاویو خواهد بود؛ اخیرا رژیم صهیونیستی که ادعا می کند با کشور قدرت منطقه ای ایران می خواهد مقابله کند و به ترامپ می گوید فشار اقتصادی به ایران وارد کند لذا رژیم صهیونیستی بدانید که شما در برابر 1.5 میلیون جمعیت غزه نتوانستیدمقابله بکنید.

 

 

 

 

وی ادامه داد: مسئولان باید هوشمند باشند و اجازه افراد نفوذی را به دستگاهشان ندهند؛ مردم دولت کارامد می خواهند و مجلسی می خواهند که دغدغه مردم را داشته باشند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان گفت: پروژه نفوذ دشمنان را که به شدت دشمن آن را دنبال می کند مراقبت کنید افراد نفوذی را باید مواظب بود، از هر تجمعی دشمن سوء استفاده می کند، تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه علوم تهران به وضع مدیریت دانشگاه داشتند و دشمن می خواست آن را به اغتشاش تبدیل کنند که با درایت دانشجویان و مسئولان که حل شد.

 

 

وی به تحولات منطقه و تحولات پر شتاب عربستان اشاره و بیان کرد: فرار نیروهای نظامی امریکا از منطقه که از سوریه شروع شده و امید که از افغانستان و ... هم بیرون بروند  جای خوشحالی دارد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: جنگ روانی و فضای مجازی علیه نظام و انقلاب و ولایت به شدت راه انداختند و تهدیداتی وجود دارد که در این راستا هوشمندی و مراقبت را می طلبد.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراجع و علماء انقلاب اسلامی مراجع خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان مجلس شیراز 9 دی دیدار با مراجع اردبیل سنگر حجاب و عفاف نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟

ایسنا/کرمان امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیح داد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است