Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:35:29 GMT

همایش خادم یاران رضوی در شاهرود برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۷۰۲۷

همایش خادم یاران رضوی در شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، خادم یاران رضوی شاهرود پیش از ظهر آدینه به میزبانی سالن همایش‌های البرز شرقی گردهم آمدند تا بار دیگر رسالت‌هایشان در عرصه خدمت‌رسانی به عاشقان امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) و در مکتب رضوی به منصه بروز برسانند همایشی که با حضور امام‌جمعه شاهرود، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود و بیش از ۲۰۰ خادم یار رضوی از جای جای این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم معنوی خادم یاران رضوی اما با ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) در حالی آغاز شد که حال و هوای خاص معنوی در سالن برگزاری این همایش حاکم شده بود عطر نام رضوی را در گوشه گوشه این سالن امروز به‌وضوح می‌توان یافت.

هر یک از جایی آمده‌اند از بیارجمند و کلاته خیج و بسطام و رودیان اما هدفشان یک‌چیز است عشق و ارادت به امام مهربانی‌ها و افتخار به نامی که آن را خادم حرم رضوی می‌نامند.

خادم یاری ویژگی حسنه هر فرد

امام‌جمعه شاهرود در این همایش اما به‌عنوان یکی از مهمانان این مراسم طی سخنانی کوتاه از خادمی امام مهربانی‌ها به‌عنوان یک ویژگی حسنه و افتخار یادکرد و گفت: خادم یاری امام رضا(ع) در کنار افتخار خدمت‌رسانی به زائران رضوی در شاهرود طیف گسترده‌ای از اقدامات و خدمات را نیز شامل می‌شود که در ارتقای فرهنگ دینی و ایثار در جامعه مؤثر هستند.

حجت‌الاسلام عباس امینی بابیان اینکه اجرای طرح خادم یاران رضوی از سوی آستان قدس یک عملکرد ویژه و قابل‌تقدیر است، بیان کرد: ایجاد این طرح از سوی آستان قدس توانسته ازلحاظ کیفی و همچنین کمی خدمات بسیار خوبی را در سطح جامعه و به‌خصوص برای محرومان ارائه کند.

وی بابیان اینکه خادم یاران خدمات ویژه‌ای را به محرومان جامعه آن‌هم بانام پربرکت امام رضا(ع) ارائه می‌دهند، تأکید کرد: خادمی امام هشتم تنها کار در کفشداری و صحن‌های حرم نیست بلکه فراهم کردن شرایط زندگی برای محرومان جامعه نیز تحت نام خادمی امام رضا(ع) دارای برکات و اجر معنوی بسیاری است.

برکت نام امام رضا(ع)

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه خادم یاران بانام مبارک امام رضا(ع) خدمت به جامعه را الگوی خود قرار می‌دهند، گفت: خدمت به محرومان یکی از مسائلی است که همواره سبب می‌شود تا شاهد ارتقای وضعیت زندگی آن‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی، مسکن، اقتصادی و ... باشیم.

امینی بابیان اینکه شاهرود به دلیل قرارگیری در مسیر حرم امام رضا(ع) سالانه میزبان میلیون‌ها زائر رضوی است، تأکید داشت: خدمت‌رسانی به این زائران کم از خادمی در حرم امام رضا(ع) نیست.

وی در ادامه به موضوع سالگرد انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و از طرح‌های محرومیت‌زدایی مانند خادم یاران رضوی به‌عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی یادکرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود همچنین اشاره‌ای نیز به انتصاب یک شهروند شاهرودی به‌عنوان قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی داشت و بیان کرد: سید رضا فاطمی امین مردی توانمند و در عرصه دینی دارای سجایای خاصی است که برای ایشان آرزوی سعادت و موفقیت داریم.

استقبال شایسته متخصصان شاهرودی

این همایش اما سخنران دیگری نیز داشت و آن‌هم مرتضی احمدیان مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بود، وی در سخنانی که به گزارش عملکرد این دفتر مرتبط بود، گفت: یکی از راه‌های حضور در جمع خادمان رضوی ثبت‌نام در سامانه‌ای مرتبط با همین فعالیت‌ها است که در مدت کوتاه اجرای طرح خادم یاری خوشبختانه شاهد نام‌نویسی و اعلام آمادگی ۸۰ پزشک شاهرود شامل عمومی، متخصص و فوق تخصص برای خدمت‌رسانی در لباس خادم یاری رضوی، به محرومان جامعه هستیم.

احمدیان بابیان اینکه این میزان استقبال نشان می‌دهد که مردم شاهرود از هر قشر و لباسی آماده خدمت‌رسانی به محرومان و اجرای کار حسنه خادم یاری هستند، بیان کرد: در این مدت همچنین شاهد نام‌نویسی و اعلام آمادگی ۴۰ فرد متخصص درزمینهٔ وکالت، مشاوره روان‌شناس، روان‌شناس خانواده و همچنین روان‌پزشک برای ارائه خدمت به مردم بوده‌ایم که جای قدردانی دارد.

وی بابیان اینکه احساس مسئولیت خادم یاران در قبال مردم به‌خصوص در مناطق محروم قابل‌ستایش است، بیان کرد: ثبت‌نام کنندگان در سامانه بسته به موقعیت، توانمندی و تخصصی که دارند به‌کارگماشته می‌شوند و در راستای خدمت‌رسانی به‌عنوان خادم یاران رضوی کارت عضویت دریافت می‌کنند.

تکمیل ۳۰۰ پرونده داوطلبان

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود بابیان اینکه طرح خادم‌یاری تنها ویژه افراد متخصص نیست و آحاد جامعه می‌توانند در آن عضویت داشته باشند، گفت: ۳۲ عرصه خدمتی برای خادم یاران تعریف‌شده که بسیاری از آن‌ها اصلاً نیازمند توانمندی خاصی نیست.

احمدیان بابیان اینکه طرح خادم یاران برای اجرای بهتر اقدام به ایجاد کانون‌های محلی خدماتی در سطح شاهرود کرده است تا بتوانیم نیازها را بهتر احصاء کنیم، توضیح داد: در این کانون‌های محلی خدماتی اقداماتی نیاز است که اصلاً نیازی به تخصص ندارد و همه افراد جامعه می‌توانند در آن خدمت‌رسانی کنند.

وی بابیان اینکه هدف اصلی طرح خادم یاران رضوی خدمت‌رسانی به محرومان جامعه است، افزود: تاکنون پرونده ۳۰۰ خادم یار رضوی در شاهرود تکمیل‌شده و در آینده نزدیک به آستان قدس رضوی ارسال می‌شود همچنین افرادی که مدارکشان را هنوز تحویل نداده‌اند و یا نسبت به ثبت‌نام مبادرت نورزیده‌اند می‌توانند از طریق سامانه اقدام کنند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود همچنین ادامه داد: طرح خادم یاران رضوی تنها به محرومان همان منطقه محل سکونت افراد داوطلب ارائه خدمات محدودشده و اصلاً نیازی به حضور افراد ثبت‌نام‌شده در مرکز آستان قدس در مشهد مقدس نیست و هر فرد در همان شهر مورد ثبت نامی خود به ارائه خدمات مبادرت می‌ورزد.

افتخار خادمی امام رضا(ع)

در این همایش اما خادم یاران بسیاری نیز حضور داشتند حجت‌الاسلام محمدعلی عرب عامری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این طرح می‌گوید: برای ارائه خدمات مشاوره احکام دینی در مناطق محروم ثبت‌نام کردیم و افتخار خادم یاری امام رضا(ع) را به دست آوردیم تا در صورت نیاز بتوانیم گوشه‌ای از کار را با توجه به اندک داشته‌هایمان صورت دهیم.

وی بابیان اینکه پوشیدن لباس خادمی امام رضا(ع) افتخاری است که همگان آرزویش رادارند، تأکید داشت: خادمی امام هشتم تنها حضور در صحن آن حضرت نیست بلکه اگر در محلات محروم بتوانیم اندک کاری را برای ارتقای وضعیت زندگی یک فرد محروم جامعه صورت دهیم، خادم آن حضرت محسوب می‌شویم.

دیگر خادم رضوی در شاهرود نیز معتقد است: در راستای بنایی و کارگری مرمت و ساخت خانه برای محرومان جامعه ثبت‌نام کرده‌ام چراکه این کار را به‌خوبی می‌شناسم البته شغل من درواقع آرایشگاه مردانه است و در این زمینه هم اگر خدمتی باشد انجام می‌دهم.

عاشق خادمی هستم

محمدرضا که فامیل خود را بیان نمی‌کند، می‌افزاید: عاشق خادمی امام رضا(ع) هستم، هر کس به سلمانی من بیاید می‌بیند که عکس حرم رضوی سال‌های سال است بر دیوار مغازه‌ام نقش بسته و این به دلیل آن است که هرروز به امام سلام دهم، من از جوانی عشق خاصی به این حضرت داشتم، شاید به خاطر خاطراتی است که در کودکی با مسافرت‌های دشوار آن زمان آن‌هم با قطار به همراه پدر مرحومم داشتیم و یا شاید به‌واسطه عشقی که مادرم به آن حضرت داشت نمی‌دانم اما به‌محض اینکه شب اول محرم در هیئت شنیدم چنین فرصتی در شاهرود ایجادشده فرصت را غنیمت شمردم.

یکی دیگر از خادمان رضوی هم می‌گوید: برای ارائه خدمات حمل‌ونقل آمده‌ام اما هنوز ثبت‌نام نکرده‌ام، برادرم در این طرح حضور دارد و امروز با او به اینجا آمدم و اگر ببینم برای رانندگی پایه‌یک نیز به فردی نیاز دارند حاضر هستم خدمت کنم.

علی‌محمد میرزایی می‌گوید: طرح خادم یاران فرصت خوبی است چراکه خدمت به حرم رضوی را در همان محل زندگی خودت فراهم می‌کند و لذا می‌تواند فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم باشد که در شرایط اقتصادی دشوار امروز محروم‌تر از همیشه هستند و نیازمند کمک.

آماده خدمت‌رسانی هستم

رضا کریمی از اهالی بیارجمند نیز می‌گوید: عضو بسیج بودم که در پایگاه اجرای طرح خادم یاران را شنیدم و برای هر خدمتی در این راستا آمادگی دارم، جوش‌کاری، بنایی و گچ کاری را آموخته‌ام اما سال‌ها است که در استخدام یک اداره هستم و در آنجا تخصصی که دارم بخش خدمات موتوری است که در هر زمینه ای که خادم یاران بخواهند می‌توانم کار کنم.

یکی از مداحان شاهرود نیز در بین خادم یاران رضوی است و معتقد است مداحی نیز خود، نوعی خدمت به مردم است که در صورتی که نیاز به خدمت‌رسانی باشد در هر زمینه ای حاضر به همکاری با خادم یاران هستم چرا که این امر را افتخاری می دانم که نصیب هر کسی نمی‌شود.

خادم یاران بسیار هستند، معلم، قصاب، راننده، پزشک، مربی ورزش، بنا و معمار، مهندس، روحانی، طلبه، نقاش ساختمان، برق‌کار، آرایشگر و حتی بانوانی که خیاطی می کنند ... سالن تقریباً مملو از جمعیت است آن هم در این صبح بسیار سرد زمستانی که برف شامگاه گذشته بادی استخوان سوز را جابجا می‌کند، اما این‌ها همه به عشق امام رضا(ع) آمده‌اند و از هیچ بادی نمی‌لرزند، همایش با پخش کلیپ و معرفی سامانه و سخنرانی به اتمام می‌رسد تا خادم یاران رضوی بار دیگر اعلام کنند که آماده اند تا در هر لباسی به خدمت بپردازند.

کد خبر 4503722

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی خادمان رضوی عباس امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه