Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@11:46:31 GMT

محاکمه متهمان به قتل خاشقجی در عربستان کافی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۷۱۷۵

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز -جمعه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که باید مجددا تحقیقاتی مستقل با «حضور بین‌المللی» در خصوص پرونده قتل و ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول، صورت بگیرد.

تلویزیون دولتی عربستان پیش از این اعلام کرده بود که دادستانی این کشور برای پنج متهم به مشارکت در قتل جمال خاشقجی تقاضای مجازات اعدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه دفتر حقوق بشر یک روز پس از اعلام برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمان به قتل جمال خاشقجی در عربستان سعودی منتشر شده است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز پنجشنبه شب، گفته بود که این سازمان همچنان خواستار انجام تحقیقات شفاف و جامع در ماجرای قتل جمال خاشقجی است.

سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همچنان خواهان انجام تحقیقات شفاف، واضح و جامع در خصوص قتل خاشقجی هستیم».

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین از دولت بحرین خواست که به محکومیت پنج ساله «نبیل رجب» فعال مدنی بحرینی پایان دهد.

این نهاد بین‌المللی این اقدام دولت منامه را تداوم سرکوب منتقدان از سوی رژیم بحرین دانسته است.

رجب در فوریه ۲۰۱۷ به دلیل مطالبی که در صفحه توئیتر خود منتشر و در آن از حکومت بحرین به دلیل همکاری با عربستان و امارات در جنگ علیه یمن و وضعیت بد حقوق بشر در آن کشور انتقاد کرده بود، به پنج سال زندان محکوم شد.

دیوان عالی بحرین هفته گذشته حکم پنج سال حبس رجب را تایید کرد. این حکم شش ماه پس از پایان محکومیت دو ساله‌اش صادر شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد