Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:52:08 GMT

مسؤولان جلوی اسراف در سیستم اداری را بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۷۲۸۷

مسؤولان جلوی اسراف در سیستم اداری را بگیرند

امام جمعه موقت همدان گفت: در سیستم‌های اداری ما نیز اسراف می‌شود که از مسؤولان می‌خواهیم با برنامه‌ریزی جلوی این اسراف‌ها را بگیرند و نگذارند که بیت المال از دست برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تشکر از حضور مردم مومن و انقلابی در حماسه نهم دی و دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: از حد گذردان چیزی مانند خواب، استراحت، خورد و خوراک زیاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..اسراف است و در قرآن کریم انفاق مقابل اسراف آمده مومنان باید اسراف را رها کرده و به انفاق که امری شایسته و خداپسندانه است عمل کنند.

 وی با بیان اشاره به آیه قرآن « ان الله لا یحب المسرفین، خدا اسرافکاران را دوست ندارد» افزود: خصوصاً در این موقعیت اقتصادی کشور که وضع معیشت مردم خوب نیست.

امام جمعه موقت همدان گفت: اسراف حرام است ولی بسیاری از کارها و خرج های ما اسراف است و این مورد قبول خدا نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید برای زندگیشان برنامه‌ریزی کنند و به فرزندان خود آموزش درست مصرف کردن را بدهید و حتی به یکدیگر تذکر دهند تا اسراف رخ ندهد، گفت: متأسفانه رفتاری در جامعه باب شده که وقتی کسی از دنیا می‌رود برای او مهمانی‌های آنچنانی با سفره‌های رنگارنگ می‌‌اندازند یا در مهمانی‌ها چند جور غذا سر سفره است و در نهایت بسیاری غذای دست خورده و  نخورده باقی می‌ماند در حالیکه در همین هنگام عده‌ای معطل چند لقمه غذا هستند و یا سر گرسنه بر بالین می‌گذارند.

جوادی ادامه داد: اینگونه رفتارها مصداق اسراف است در صورتی که عده بسیاری محتاج نان شبشان مانده‌اند.

وی به مصداق دیگری از اسراف در جامعه اشاره و اضافه کرد: در سیستم‌های اداری ما نیز اسراف می‌شود که از مسؤولان می‌خواهیم با برنامه‌ریزی جلوی این اسراف‌ها را بگیرند و نگذارند که بیت المال از دست برود.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به انفاق ائمه اطهار در طول زندگی مبارکشان، یادآور شد: این کار ائمه اهمیت رسیدگی به فقرا را در جامعه مسلمانان می‌رساند و اگر همه ما کمی از اسراف‌های خود کم کنیم می‌توانیم به سنت حسنه انفاق بپردازیم و آن را در جامعه رواج داده و به فقیران و نیازمندان جامعه رسیدگی کنیم.

امام جمعه شهرستان بهار:

رواج بی‌حجابی یکی از راه‌های نفوذ دشمن است

حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار گفت: یکی از راه‌های نفوذ و تسلط دشمن بر مسلمانان و اسلام امر بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه زنان است.

وی با بیان اینکه باید مراقب این موضوع باشیم، افزود: در زمان رضا شاه و در دوره کشف حجاب ما بسیار کشته دادیم تا حجاب زنان حفظ شود؛ اکنون برخی جانشان را هم می‌دهند که حجابشان را بردارند و این نشان می‌دهد که دشمن تا چه اندازه روی این مسئله خوب و دقیق کار کرده است.

امام جمعه شهرستان بهار در ادامه با قرائت قسمت‌هایی از بیانیه تمجیدآمیز امام خمینی (ره) در مورد قیام ۱۹ دی مردم قم ، گفت: قیام ۱۹ دی که در قم صورت گرفت نشان از درک بالای مردم بود که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ختم شد.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب در خیال خام خود نقشه براندازی نظام را می‌کشند و در سال اخیر با فشارهای و نقشه های گوناگون شعار می‌دادند که ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید و حالا در آستانه چهل سالگی نظام اسلامی هستیم.

امام جمعه شهرستان بهار به خروج نیروهای امریکایی از سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: این نشانه شکست و انزوای آمریکا در منطقه است و این همان آمریکایی است که حرف از بیرون کردن ایران از سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه می‌زد حالا خود مجبور شده از منطقه خارج شود.

 

امام جمعه تویسرکان:

برنامه جدی دشمن ترویج فساد و فروپاشی خانواده ایرانی است

 حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به دستورات پیامبر (ص) در خصوص صله رحم اظهار کرد: طبق سفارش پیامبر اکرم باید با فامیلی که از ما بریده قطع رحم نکنیم  و وصله داشته باشیم، ظلم را ببخشیم و در مقابل منع دیگران ما عطا داشته باشیم و اگر بدی دیدیم خوبی کنیم که اگر همین چند دستور اخلاقی را در خانواده و فامیل خود اجرایی کنیم یک خانواده نورانی و باصفا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به جای مهمانی دادن بعد از تشیع جنازه یا قربانی جلوی تابوت باید به فقرا صدقه بدهیم، افزود: این حرکات نمایشی باید ترک شود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان به 17 دی، سالروز صدور فرمان کشف حجاب رضاخانی اشاره و اضافه کرد: بعد از این دستور  هیچ زنی حق حجاب نداشت و شهربانی با زنان و دختران محجبه به طور جدی و خشن برخورد می‌کرد، حتی معامله با زنان محجبه هم ممنون شده بود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های جدی دشمن ترویج فساد و فروپاشی خانواده‌ها است، چرا که خانواده سالم می‌تواند جوان سالم، مقاوم و مبارز باسلطه را تربیت کند.

موحدی به مسئله نفوذ و پیروزی ایران در اشاره و تصریح کرد: دشمنان به این نفوذ اقرار کرده و برای مقابله با پیشرفت ایران با جدیت تمام به دنبال ایجاد ناآرامی در داخل کشور است و تمام نیروهای نفوذی خود را به کار گرفته تا بتواند درکشور اغتشاش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید هوشیار و بیدار باشیم، یادآور شد: عده‌ای نفوذی نارضایتی ایجاد می‌کنند وعده‌ای هم مأمور سوءاستفاده و ایجاد اغتشاش در کشورند اما کور خوانده‌اند مردم بصیر چشم فتنه را کور خواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان کبودرآهنگ:

رواج موسیقی نقشه رضاخان برای عفت‌زدایی از ایران بود

حجت‌السلام نقی باقری با اشاره به دستور کشف حجاب توسط رضاخان اظهار کرد: رضاخان برای کسب مقام و جایگاه  نزد کشورهای غربی این دستور را صادر کرد ولی مردم ایران قاطعانه جلوی آن ایستادند و دستور وی منجر به تنفر مردم و عدم اهمیت به سخنان وی شد.

وی در ادامه با اشاره به رواج کنسرت‌های موسیقی در آن زمان افزود: رضاخان برای رسیدن به اهداف خود با رواج موسیقی و کنسرت‌ها ایمان جوانان و حجاب زنان را نشانه گرفته بود.

امام جمعه شهرستان کبودرآهنگ به حیا و شجاعت زنان دوران پهلوی اشاره و اضافه کرد: زنان حتی به مراسم‌های مهم چون ترحیم بستگان خود نیز نمی‌رفتند که مبادا به حجاب آنان تعرضی شود.

وی کشف حجاب را عفت‌زدایی از جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: برنامه دشمنان از زمان‌های دور از بین بردن حیا و عفت زینبی از زنان ایران به طرق مختلف بوده است.

باقری در ادامه از حضور مردم در حماسه 9 دی ماه تقدیر کرد و گفت: مردم از حمایت انقلاب تحت هر شرایطی دست نخواهند کشید.

وی به ۱۳ دی ۹۶ سالروز پایین کشیدن پرچم ایران توسط فتنه‌گران نیز اشاره و اظهار کرد: دشمنان جوانان ما را با تطمیع، تحریک و تشویق اغفال کردند و به خیابان‌ها کشاندند تا علیه نظام بایستند.

امام جمعه کبودرآهنگ سالروز جهاد کشاورزی را نیز به کلیه کارکنان این نهاد و کشاورزان جامعه تبریک گفت و خواستار رعایت اصولی در راستای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بدون هدر رفت آب شد.

وی شهادت امیرکبیر را یکی از سخت‌ترین جنایات تاریخ ایران خواند و افرود: امیر کبیر را شهید کردند چون درد دین داشت و برای رفع فقر و محرومیت از جامعه و رفع اختلاف طبقاتی اقدام نمود؛ حال جایگاه امیر کبیر کجاست و مخالفان او در کجا؟!

باقری با بیان اینکه مسؤولان با مردم همراه باشند و برای رفاه عمومی آنان تلاش کنند، ادامه داد: قدردان زحمات نیروهای شهرداری و اداره راه و شهرسازی به خاطر ایجاد امنیت راه‌ها در هنگام بارندگی هستیم.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد:

حجاب،‌ اسلحه زنان ایران در برابر دشمنان است

امام جمعه شهرستان اسدآباد  گفت: حجاب زنان آبروی اسلام، صیانت از خانواده و اسلحه همیشگی بانوان ما در برابر دشمنان است لذا باید زنان ما به داشتن حجاب افتخار کنند. حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی سازمانی مردمی است که در هر بعد زندگی مردم اثربخش بوده و انتظار می‌رود مشکلات دامداران و کشاورزان را در دست بررسی قرار دهند چرا که آنها سهم بزرگی در پر کردن سفره‌های مردم دارند.

وی به عملیات‌های هویزه در سال ۵۹ و  کربلا ۵ اشاره و یاد شهدا این دوران را گرامی داشت.

امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به فرارسیدن سالگرد توطئه کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: بدانید هر نقطه‌ای را دشمنان نشانه گرفتند یعنی ما در آن نقطه قوی هستیم و آنها دنبال تضعیف آن هستند.

وی با بیان اینکه دشمن روزی موضوع کشف حجاب را از طریق رضاخان در ایران پیاده کرد، ادامه داد: حجاب زنان آبروی اسلام، صیانت از خانواده و اسلحه همیشگی بانوان ما در برابر دشمنان است لذا باید زنان ما به داشتن حجاب افتخار کنند.

 حسینی‌مجد به قیام خونین مردم قم در ۱۹دی اشاره و تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم که باید با برپایی جشن‌های انقلابی این ایام را گرامی بداریم و بدانیم آنچه که ما را امروز سربلند در دنیا کرده توجه به دیانت و اسلام است.

وی افزود: ایمان به ما روحیه مقاومت، جهاد و شهادت، قدرت و اقتدار داده است و همین روحیه بود که سوریه را از داعش نجات داد.

 

امام جمعه نهاوند:

محور مقاومت، آمریکا را در منطقه شکست داد

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با هدف ضربه زدن به کشورمان گروهک‌های تروریستی را به وجو آوردند، گفت: گروهک‌های تکفیری با پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواستند جنگ را به مرزهای کشورمان برسانند ولی با رشادت‌های رزمندگان محور مقاومت به اهداف خود نرسیدند.

وی افزود: امروز به برکت وجود محور مقاومت در منطقه، آمریکایی‌ها بعد از میلیارد ها دلار هزینه با خفت و خواری از سوریه خارج شدند و کشورها به بازگشایی سفارت در سوریه اقدام می‌کنند.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: سفر مخفیانه ترامپ به عراق به وضوح نشان‌دهنده اوج خفت و خواری آنها در منطقه و نشان از دست برتر مقاومت دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان در خاورمیانه حضور دارند که با وجود هزینه‌های زیاد به اهداف شومشان نرسیده‌اند.

مغیثی خاطرنشان کرد: همه مسؤولان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید به ظرفیت‌های داخلی و نیروی های کارآمد کشور اتکا کنند.

 

امام جمعه شهر قهاوند مطرح کرد:

تحریک مردم علیه نظام با هدف برهم زدن وحدت

امام جمعه شهر قهاوند گفت: آمریکا به دنبال حفظ تحریم و افزایش نا‌امنی‌های مرزی، تشدید اختلافات قومی و مذهبی، افزایش اختلاف میان مردم و مسؤولان و تحریک مردم علیه نظام با هدف برهم زدن وحدت است که باید هوشیار باشیم

حجت‌الاسلام رضا کرملو با اشاره به چهل سالگی انقلاب، اظهار کرد: بعد از انقلاب ما همچنان با آینده مطلوب فاصله داریم اما از معیوب‌های بسیاری هم فاصله گرفته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا گفت: نقشه اصلی دشمن در سال ۹۸ بوده و احتمالا در دو فاز عملیات‌های تخریبی پنهانی(جاسوسی،خرابکاری،ترور) و عرصه سایبری و فضای مجازی (نفوذ به پایگاه‌ها و مراکز دولتی و نظامی) عمل خواهند کرد.

امام جمعه قهاوند افزود: این مطالب را مسئول مرکز مطالعات ملی اسرائیل گرفته و حتما  آمریکا نقشه‌های دیگری نیز دارد.

وی به نقشه‌های آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال حفظ تحریم و افزایش نا‌امنی‌های مرزی، تشدید اختلافات قومی و مذهبی، افزایش اختلاف میان مردم و مسؤولان و تحریک مردم علیه نظام با هدف برهم زدن وحدت است که باید هوشیار باشیم.

 

امام جمعه شهرستان رزن:

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است

امام جمعه شهرستان رزن گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است و این مسیری است که همگان اذعان دارند.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم ملازاده با بیان اینکه مردم قم در ۱۹ دی با شناخت قیام کردند، اظهار کرد: همین قیام سنگ بنای قیام‌های دیگر در شهرهای مختلف ایران را گذاشت.

وی افزود: دشمن طرح‌های زیادی برای ضربه‌زدن به تفکر و راه امام راداشت که مردم قم با شناخت این نقشه را خنثی کردند.

امام جمعه شهرستان رزن گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است و این مسیری است که همگان اذعان دارند؛ همانگونه رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کرده بودند و قطعا ایشان با توجه به مسائل دلایلی این سخنان را زده‌اند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امیرکبیر گفت: امیرکبیر شخصیتی بزرگ در تاریخ ایران است که اصلاحات او همزمان با اصلاحات ژاپن بود و او از جهل و نادانی آن زمان و به حال مردم  گریه می‌کرد ولی اکنون خیلی از ایرانیان نمی‌دانند مرقد این شخصیت بزرگ کجاست؟

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان اگر به خودسازی توجه کند، اخلاق زشت را از خود دور کرده و در مسیر پاکسازی نفس باشد موفق می‌شود اما اگر اینگونه نباشد موفقیت نخواهد داشت.

وی افزود: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم نیز سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، این دو قشر، مهم و اثرگذار در کشور هستند و وجه مشترکی دارند که آن کار و تلاش است که کارگر با دست و قوای جسمانی خود به مردم و جامعه خدمت می‌کند و معلم نیز با اندیشه خود خدمت انجام می‌دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی کار این دو قشر مورد توجه قرار دارد و کار آنان به نوعی جهاد تشبیه شده است بنایراین وظیفه مسئولان است که امنیت شغلی کارگران و معلمان را تأمین کنند.

دهشیری تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه است که برای ارج‌گذاری به مقام ورزشکار ارزشی شهید ابراهیم هادی است و اگر ورزش باارزش توأمان باشد مفید است که این ورزش ریشه در تاریخ کشور دارد و هرچه بیشتر توسعه یابد خوب است.

وی بیان کرد: مدح امام علی در این ورزش بیان می‌شود و این‌ها ستودنی است، در منطقه اردستان با کمبود امکانات این ورزش جای گرفته و نوجوانان را جذب کرده، ۱۵ سال است که کلنگ این زورخانه زده شده و هنوز نیز تکمیل نشده که امید می‌رود با همکاری مسئولان و خیران این مکان آماده شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی پنج‌هزار ورزشکار به شهادت رسیدند که این ارزشمند است و باید ستایش کرد، امید می‌رود برای ورزش و تفریح جوانان بستر مناسبی فراهم شود و در فضای مجازی و حقیقی مشوق اینان باشیم.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، اضافه کرد: برای مشخص شدن برخی بیماری‌ها اقدامات خوبی توسط بهداشت شهرستان صورت گرفته، سلامت جامعه موجبات شادی و نشاط را فراهم می‌کند و خوب است زودتر بیماری‌ها تشخیص داده شده و درمان شوند.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس را نیز داریم، بعد از ۱۱۷ سال اشغال کشور توسط پرتغالی‌ها، خلیج فارس از چنگال آنان آزاد و به این عنوان نامیده شد که ما به این موضوع در کشورمان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردستان ادامه داد: طرح نور در کشور به فرماندهی نیروی انتظامی اجرا می‌شود که دعوت به عفاف و حجاب می‌کند و مورد تأیید رهبری و سران قوه و عموم مردم نجیب قرار گرفته است.

دهشیری خاطرنشان کرد: حجاب امر شرعی و واجب شرعی بوده که قانونی نیز است و باید افراد علاوه بر دین، قانون را رعایت کنند چرا که بی‌حجابی جرم است همه باید برای اجرایی این طرح کمک کنند، منحرف کردن جوانان و از بین بردن غیرت به دنبال کشف حجاب رخ می‌دهد و نباید از کنار این‌ها به راحتی گذشت.

وی یادآور شد: بارندگی‌های بسیاری را در نقاط مختلف کشور و شهرستان اردستان داشتیم، برای پیشگیری از خسارات حریم رودخانه باید مشخص شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند و مسیر عبور سیل باید باز باشد.

کد خبر 6089148

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور