Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند متر مانده به ورودی سازه‌های آبی شوشتر، در میدانی کوچک قبل از ورودی این مجموعه جهانی، مغازه‌های قدیمی با شغل‌های نسبتاً سنتی تا همین چند روز گذشته هم هنوز فعالیت‌ داشتند، اما حالا تصاویر منتشر شده از ۶ باب مغازه قدیمی در راسته مهم‌ترین نقطه شوشتر، با گودبرداری‌های انجام شده، خبرساز شده است. صدور مجوز از سوی شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوشتر
 

برخی دوستداران میراث فرهنگی شنیده بودند که نخستین بهانه مالک ۶ دهانه مغازه قرار گرفته در عرصه‌ این محوطه‌ جهانی، بارش بارانی بوده که هر ۶ مغازه را با یکدیگر از بیخ و بن از بین می‌برد، بارانی که سه‌شنبه ۱۱ دی ماه گذشته هر ۶ مغازه را با یکدیگر تخریب کرده، اما «علی‌محمد چهارمحالی»، رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، حتی این بهانه را رد می‌کند و از مجوزی خبر می‌دهد که شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوشتر برای این ساخت ‌و ساز صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتردر این باره گفت: از در ورودی تا اول کوچه «اوراز» که این مغازه‌ها قرار گرفته‌اند، فاصله‌ای حدود ۶۰ متر وجود دارد، بنابراین محوطه‌ تخریب‌ شده، در حریم سازه‌های آبی شوشتر است که بنا بر نظریه شورای فنی پایگاه میراث جهانی به آن مجوز یک طبقه داده شده است.

وی با بیان اینکه ابتدای کوچه آن شیب دار است، ادامه داد: می‌خواهند آن قسمت همتراز و همسو با کوچه باشد، اگر مجوز ساخت برای انتهای کوچه 4 متر بدهند، به دلیل شیب موجود، چون انتهای کوچه یک متر اختلاف ارتفاع دارد، ارتفاع آن 3 متر می‌شود، با این اقدام، بخشی که برداشته‌اند، با پایین رفتن مغازه‌ها به مرور جبران مافات می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدام انجام‌شده، تخلف محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: مجوز تخریب برای این محوطه که تقریباً قدیمی هم نبوده، با نظریه شورای فنیِ پایگاه سازه‌های آبی صادر شده، بنابراین از نظر قانونی، هیچ تخلفی انجام نشده است. بنای جدید بر اساس ضوابط اعلام‌شده، به همان روش قدیم و دقیقاً با نمای سنگ با ارتفاع 4 متر و به اندازه ارتفاعِ رواق میدان ساخته می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر
  • قطار فحش های مسعود فراستی به ایستگاه "مست عشق" رسید/ منتقد یا لات سر کوچه سینما ؟!
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • تازه ترین کتاب اسماعیل امینی درباره مردم کوچه و بازار است
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت