Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:19:38 GMT

سبک زندگی اسلامی در گرو توجه به اصل قناعت است

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۷۹۱۶

سبک زندگی اسلامی در گرو توجه به اصل قناعت است

امام جمعه موقت همدان گفت: مردم نیز باید با پرهیز از اسراف و توجه به اصل قناعت زندگی خود را در مسیر درست پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، "حجت الاسلام محمدجوادی" در خطبه های نمازجمعه این هفته همدان به با بیان اینکه اسراف به معنای از حد گذراندن هر امری حتی در عبادت است،گفت: اسراف در دین مبین اسلام به شدت نهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت همدان افزود: پرهیز از اسراف، الگوی مدیریت اقتصاد است به طوری که اسلام دین اعتدال است و تمام دستورات آن نیز بر مبنای این مهم جاری و ساری شده است.

 

وی تصریح کرد: مردم باید در همه زمینه های زندگی با پرهیز از اسراف، و الگو قرار دادن این رویکرد، اقتصاد خود را مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید از قناعت پیشه کنند و از اسراف دوری نمایند، گفت: اسراف در مراسم ختم مانند تهیه تاج گل‌های گران، سفره‌های تجملاتی و تشریفات بیهوده زد و این کارها هیچ سودی نه برای اموات و حتی بازماندگان آنها ندارد پس باید از این رسوم خرافی جدا شویم.

 

حجت الاسلام جوادی بیان داشت: با نگاه به کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دارالایتام، فقیران و مستحقان زیادی دیده می شوند که باید مردم در حد توان به آنها کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: باید در جامعه اسلامی همسایه از همسایه با خبر و در سختی ها پشت و پناه او باشد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراجع و علماء نماز جمعه مراجع مجلس اصفهان خبرگزاری شبستان دیدار با مراجع حماسه 9 دی 9 دی انقلاب اسلامی پرهیز از اسراف خطبه نماز جمعه اسراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان