Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۶ دی ماه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان نماد مقاومت دانشجویان و دانشگاهیان گرامی داشته می‌شود و هرساله مصادف با این روز مراسمی در یادمان هویزه برگزار می‌شود. ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سی‌وهشتمین سالگرد شهدای حماسه هویزه در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویزه، شهید علم الهدی و یارانش باحضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این یادمان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه سید قاسم موسوی، فرماندار هویزه و رئیس ستاد بزرگداشت این سالگرد ضمن خیر مقدم به تمامی مهمان، اظهار داشت: از چنین برنامه‌هایی برای انتقال پیام عاشورا و حماسه هشت سال دفاع مقدس باید بهره برد.

در ادامه مراسم، یکی از هم‌رزمان شهید علم‌الهدی با اشاره به این‌که شهید علم الهدی متفکر نظامی و معلم اخلاق در عمل بود، گفت: شهید علم الهدی حتی برای تمرین‌های ورزشی ایام جنگ قداست قائل بود و همراه با نیروها در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کرد.

در حاشیه این مراسم از از ده کتاب با عنوان «لطف زنبورها، ناب ترین فرمانده، غریب هویزه، یک وانت عشق، وزیر نیرو، نازک‌تر از گل، فولاد آبدیده، روضه امام خمینی، پشت پرده، شراکت ممنوع و ناب‌ترین فرمانده و تمبر یادبود سی وهشتمین سالگرد شهدای حماسه هویزه نیز رونمایی شد.

اما به سراغ استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رفتیم، کسی که 10 سال دبیر کنگره شهدای دانشجوی کشور را برعهده داشت، محمدرضا مردانی با اشاره به این‌که 16 دی ماه یادآور حماسه عاشورایی عملیات نصر در منطقه دشت‌آزادگان و هویزه است، اظهار داشت: این عملیات از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات علیه دشمن بعثی بود که در آن پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای بسیج، عشایر و دانشجویان پیرو خط امام ضربه سنگینی را به دشمنان وارد کردند.

وی بیان کرد: با پاتک دشمن در 16 دی ماه تعداد بسیاری از دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید حسین علم‌الهدی و شهدای بسیجی، عشایر و رزمنده به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آئین سی‌وهشتمین سالگرد شهدای حماسه هویزه فردا برگزار می‌شودامام جمعه اهو‌از: آستان قدس رضوی یک مرکز بزرگ درمانی، آموزشی، ورزشی و مذهبی در اهواز احداث می‌کنداهواز| 8 سال دفاع مقدس نشانه‌ای از پیروزی معامله‌کنندگان با خداوند است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: رمز ماندگاری حماسه 16 دی ماه شهادت مظلومانه شهدای هویزه بود که در مقابل دشمن تا آخرین نفس و لحظه ایستادگی کردند. مظلومیت شهدا، خلوص، صداقت و فداکاری‌ آنها موجب شد تا در دوران دفاع مقدس حرکت عظیم و بیداری عمومی در جامعه ایجاد شود.

وی گفت: مظلومیت شهدای هویزه موجب حماسه‌سرایی شد، آگاهی و بیداری در میان جوانان به ویژه دانش‌‍‌آموزان و دانشجوها رقم زد و موجب گسیل شدن جوانان به جبهه هشت سال دفاع مقدس است.

مردانی با اشاره به این‌که به برکت فداکاری شهدای حماسه 16 دی ماه جبهه‌ها جان گرفت، یگان‌ها و لشکرهای مردمی و بسیجی آماده دفاع شدند، ادامه داد: عملیات هویزه نقطه عزیمت برای پیروزی رزمندگان و شکست دشمن شد. این حماسه ماندگار سال‌ها گرامی داشته می‌شود و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران 16 دی ماه به عنوان روز شهدای دانشجو بسیجی نامگذاری شده است.

مشاور ریاست و مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: 16 دی ماه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان نماد مقاومت دانشجویان و دانشگاهیان گرامی داشته می‌شود و هرساله مصادف با این روز مراسمی در یادمان هویزه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حماسه هویزه و 16 دی ماه حرکت فرهنگی در میان جوانان تبدیل شده که دانشجویان از سراسر کشور در یادمان شهدای هویزه حاضر و فداکاری‌ها و فرهنگ ایثار را بازخوانی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، یادمان شهدای هویزه در 25 کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان هویزه واقع شده و در آن شهید علم‌الهدی و یاران به شهادت رسیده‌اند که در طول ایام سال محل زیارت عاشقانه و دلباختگان شهید و شهادت به ویژه از نسل دانشجو و طلبه است.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری

ایسنا/خوزستان دو عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری قرار گرفتند.

در آیینی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی برگزار شد، ۶۵ استاد نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور تجلیل شدند و دو عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در جمع این استادان نمونه کشوری قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری که به مناسبت شهادت استاد مطهری و روز معلم برگزار شد، از علیرضا کیاست و رضا خجسته‌مهر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان استادان نمونه دانشگاهی، تقدیر شد.  

کیاست عضو هیات علمی دانشکده علوم و استاد گروه شیمی این دانشکده و خجسته‌مهر عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و استاد گروه مشاوره این دانشکده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان