Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درهشتاد وچهارمين جلسه شوراي اداري و نخستين حضور دکتر غلامحسين مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش دراين شورا، برگزاري جشن جهاني نوروز بررسي شد.
به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، هشتاد و چهارمين جلسه شوراي اداري کيش با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش، امام جمعه جزيره، امام جمعه اهل سنت، معاونان ومديران سازمان، روساي ادارات ونهادها وجوامع کيش و فرماندهان نظامي، انتظامي وامنيتي جزيره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراين جلسه که براي اولين بار با حضور دکتر غلامحسين مظفري برگزار شد مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش با اشاره به توجه غيرمسلمانان به فرامين امام علي (ع) در باب تحقق حقوق شهروندي گفت: اينکه غيرمسلمانان هم در حقوق عمومي وفردي به آموزه هاي دين مبين اسلام تکيه مي کنند نکته اي است که بايد به آن توجه کنيم وببينيم چقدر در عملکرد خود مبتني بر آموزه هاي ديني رفتار کرده ايم. داشته هاي ارزشي ما بسيار زياد است اما اينکه چقدر از اين ارزشهاي معنوي در زندگي و رفتارمان بهره گرفته ايم موضوعي است که بايد بيشتر به آن بپردازيم.
وي افزود: در روزهاي نخست کاري ، پس از بررسيهاي بسيار 5 موضوع را به عنوان محور کاري مطرح کردم که برگرفته از آموزه هاي ديني است . پاکدستي يک اصل بوده وهست ونکته مهم در اين خصوص نظارت برکارهاست که ارجح براعتماد است. درکنار نظارت خوب بحث مردم داري بسيار مهم است و براي جلب رضايت مردم بايد شفافيت سرلوحه امور باشد. تمامي دستورالعمل ها ، شيوه نامه ها و سيستم کاري بايد گويا وشفاف باشد و امکان نظارت وکنترل امور در هر مرحله اي مهيا باشد. دراين خصوص از دکتر توفيقي معاون توسعه مديريت در خصوص اجراي دولت الکترونيک به پشتوانه سوابق خوب کاري و با بهره گيري از تجارب داخلي و خارجي در جهت بهبود خدمت به مردم وشفاف سازي خواستار پيگيري هستم.
دکتر مظفري درادامه در خصوص طرح برگزاري جشن جهاني نوروز در کيش گفت: برگزاري اين طرح که باحضور کشورهاي داراي فرهنگ نوروز است کاري مهم ، سنگين وگسترده است . البته وقتي عضو سازمان جهاني گردشگري هستيم و نوروز يک جشن جهاني است و از سويي جزيره کيش بايد به سمت جذب گردشگري خارجي وفعاليت هاي بين المللي برود بايد کارهاي بزرگي از اين دست انجام دهيم واين موضوع نيازمند عزم جدي است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش تصريح کرد: اگر اعتقاد د اريم کيش بايد پيشاني گردشگري وتوسعه کشور باشد بايد کارهاي بزرگ انجام دهيم که اعتقاد و اراده محکم مي خواهد که البته درجمع مردم ومسئولان کيش وجود دارد.
دکتر مظفري تاکيد کرد: اعتقاد دارم يا کاري نبايد انجام دهيم يا بايد آن کار را با کيفيت انجام دهيم. بايد ميزبان شايسته اي براي گردشگران نوروزي باشيم و گردشگران از سفر به کيش لذت ببرند. در زيباسازي کيش بايد مقيد باشيم تا درنگاه شهروندان وگردشگران چيزي از مقاصد بين المللي کم نداشته باشيم . پاکسازي جزيره کيش از اولويت هاست که مي توان دراين زمينه علاوه بر تلاش هاي شرکت عمران، آب وخدمات شهري با فرهنگ سازي از شهروندان نيز کمک بگيريم همانند بسياري از کشورها که ريختن زباله با جريمه همراه است درکيش هم ابتدا فرهنگسازي کنيم وسپس اين رفتارها را به قانون تبديل کنيم. مهم است که ويژگيها وامتيازهاي کيش مانند نوع زندگي شهري، فرهنگ رانندگي، تميزي، آرامش و نظم شهر را حفظ کنيم وارتقاء ببخشيم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش درپايان سخنانش پيشنهاد کرد يک نظام توسعه يافته براي پيشنهادات وانتقادات ايجاد شود که بتوان از ايده ها ونظرات خوب شهروندان و گردشگران استفاده کرد.
دراين جلسه حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده امام جمعه کيش نيز با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر گفت: مطالعه وتعمق دراين نامه اميرالمومنين (ع) مي تواند تاثير به سزايي در سبک مديريت مديران اسلامي بگذارد . اين نامه شامل5 محور سياسي، اخلاقي، اقتصادي، نظامي و عبادي است و امام علي (ع) در 1400 سال قبل تدابيري براي مديريت مطرح کرده است که توجه به آنها براي هميشه راهگشاي مديران است.
امام جمعه کيش افزود: بايد عزت جزيره کيش را حفظ کنيم و نگذاريم چهره کيش مخدوش شود. براي حفظ جزيره کيش بايد نظارت داشته باشيم و با بکارگيري بازرسان صادق ووفادار جزيره کيش را به دور از حواشي با اتکا به مديران توانمند به عنوان جزيره اي متمدن ، اسلامي وديندار به مردم معرفي کنيم.
امام جمعه اهل سنت نيز دراين جلسه ضمن تقدير از تلاش هاي دکتر انصاري لاري از دکتر غلامحسين مظفري به عنوان مديري ياد کرد که باتوجه به شناختي که از سوابق، رفتار وعملکرد وي وجود دارد شاهد رونق وآباداني جزيره کيش خواهيم بود.
مجيد ملانوروزي معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش نيز دراين جلسه نوروز را فرصتي براي رونق گردشگري کيش دانست وگفت: بايد از اين فرصت مغتنم براي جزيره کيش به خوبي بهره برداري کنيم و درخصوص ميزان ورود گردشگران، مزيت ها و مشکلات ناشي از ازدحام گردشگر در ايام نوروز برنامه ريزي درستي داشته باشيم.
درادامه اين جلسه مديران گردشگري سازمان گزارشي از عملکرد نوروز 1397 و طرح جشن جهاني نوروز با حضور 12 کشور منطقه که داراي فرهنگ نوروز هستند ارائه کردند.
گفتني است براساس طرح جشن جهاني نوروز تلاش مي شود جزيره کيش به عنوان پايلوت گردشگري کشور ميزبان مسئولان، سفرا، جشنواره ها، آيين ها، سفره هاي نوروزي و رسوم 12 کشور عضو در اين ميراث فرهنگي باشد ودبيرخانه برگزاري جشن جهاني نوروز نيز درجزيره کيش داير ومستقر شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم

به گزارش جماران؛ هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم. 

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود. 

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، ان شاءالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود. 

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود. 

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد. 

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است. 

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشورها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند. 

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت. 

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند. 

در ادامه جلسه علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد. 

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی