Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@22:17:59 GMT

موانع استجابت دعا در کلام مرحوم آقا مجتبی تهرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۸۱۴۶

 دعا و مناجات از بهترین حالات فرد مومن برای برقراری ارتباط با خداوند متعال و یا اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)‌ است که در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) از آن به عنوان سلاح مومن یاد شده است. همچنین خداوند متعال در قرآن بندگان خود را امر به دعا می‌کند و می‌فرماید: «ادْعُونِی اَسْتَجِبْ لَکُمْ...؛‌ مرا بخوانید تا شما را استجابت کنم» (غافر60) و این نشان از اهمیت این حالت معنوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام صادق(ع‌) در اهمیت دعا فرمودند: «شما را سفارش می‌کنم به دعا کردن، زیرا با هیچ چیز به مانند دعا به خدا نزدیک نمی‌شوید و دعا کردن برای هیچ امر کوچکی را، به خاطر کوچک بودنش رها نکنید، زیرا حاجت‌های کوچک نیز به دست همان کسی است که حاجت‌های بزرگ به دست اوست.» (کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 467). 

ایشان در بیانی گناه را یکی از عوامل اصلی عدم استجابت دعا دانست و گفت: یکی از شرایط دعا این است که قبل از دعا حتماً استغفار صورت گیرد که این راهی برای باز شدن مانع است. 

ادامه سخنان مرحوم آیت‌الله تهرانی را در فیلم زیر ببینید:

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که طی چند روز آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: این عملیات از محل طرح‌های جهاد آب رسانی با همکاری آبفای استان و استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.
محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

دیگر خبرها

  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت