Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب جذاب «فرمانروای مه» گفت: این کتاب اثری مستند است که داستان زنانی که مرید جن شده بودند را روایت می‌کند.

مهدیه ارطایفه نویسنده کتاب جذاب «فرمانروای مه» است که توانسته به عنوان یکی از کتاب‌های تازه منتشر شده، داستان جدیدی را با نثر روان برای مخاطب روایت کند. وی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان توضیحاتی درباره این کتاب ارائه کرده که می‌خوانید:

میزان -«فرمانروای مه» درباره چیست؟

مهدیه ارطایفه -ماجرا به تعداد خانم‌هایی که مرید فردی می‌شوند تا سیر و سلوک را بپیمایند، باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان درباره خانمی است که ادعا میکند کرامت دارد و به همین واسطه تعداد زیادی از زنان را مرید خود می‌کند.

این خانم در طول دو سال برنامه مدیریت و هدایت همه افراد را برعهده می‌گیرد تا اینکه با مشخص شدن یکسری از اشتباهات ماهیت جن برای زنان روشن می‌شود و گروه از هم می‌پاشد.

در مدت دو سالی که این زنان با هم هستند به تزکیه نفس می‌پردازند و یکسری کرامات نصیبشان می‌شود اما با پیش رفتن در این مسیر متوجه می‌شوند که ارتباطی که با مریدها برقرار کرده‌اند با جن است.

میزان -این داستان چقدر مستند است؟

داستان این کتاب بر گرفته از خاطرات جمع‌آوری شده است که در طول سالهای 78 تا 80 برای یکسری از بانوان روی داده است.

میزان -چرا این خاطرات را در قالب داستان آوردید؟

مهدیه ارطایفه -از آنجا که اتفاق روی داده اطلاع داشتم سعی کردم از این خاطرات استفاده کنم و در قالب داستان آن را مطرح کنم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

میزان -پرداختن به این موضوع چه سختی‌هایی داشت؟

مهدیه ارطایفه -سخت بود ولی دوست داشتم به این موضوع بپردازم چون حس می‌کردم این حلقه، بخش مفقوده‌ای دارد که باید برای مردم مشخص شود. در طول سالهای 1378 تا 1380 اوج تقاضاها برای پیداکردن کتاب‌ها و اساتید عرفانی بود.

مردم در آن دوره کتابها را می‌خواندند و برایشان جالب بود که چطور یک نفر به چنین جایگاهی می‌رسد بنابراین سعی کردم با پرداختن به موضوعی مستند بخشی از خاطرات تعدادی از بانوان را تشریح کنم. 

محدودیت در نگارش داشتید؟

مهدیه ارطایفه -نه با مسئله خاصی مواجه نشدم و تقریبا اصل ماجرا در کتاب آمده است.

میزان -حال و هوای داستان چقدر برای مخاطب باورپذیر است؟

مهدیه ارطایفه -با توجه به اینکه سعی کرده بودم تا داستان را صادقانه و روان بنویسم مخاطب توانست با شخصیت‌های داستان ارتباط عمیق و درستی برقرار کند.

میزان -شخصیت جن را چطور برای مخاطب ترسیم کردید؟

مهدیه ارطایفه -مخاطب را به صورت قدم به قدم با اتفاقاتی که افتاده بود پیش بردم و نشان دادم که در فراز و نشیب‌ها زنان بارها ایمان آوردند و دچار شک شدند تا اینکه در آخر حقیقت مشخص شد. در حقیقت آنچه از جن ترسیم کردم موجود سم‌دار یا دم‌دار نبود بلکه در جایی آن را با نور و در جایی آن را به شکل یک آدم نشان دادم.

میزان -در این کتاب جدا از پرداخت داستانی چقدر از قدرت نویسندگی استفاده کردید؟

مهدیه ارطایفه -شاید حدود 10 تا 15 درصد از کتاب تخیل بود و شخصیت‌ها جابجا شد ولی در کل ماجراها همان بود.

میزان -بازخورد مخاطبان چطور بوده؟ چندبار تجدید چاپ شد؟

مهدیه ارطایفه -وقتی از کاری چندان تبلیغ نشود نمی‌توان انتظار بازخورد آنچنانی از آن داشت البته یکسری از افراد که کتاب را خواندند، برایشان خیلی جالب بود.

چاپ اول را انتشارات تکا و چاپ دوم آن را انتشارات عهد مانا منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب کتابخوانی جن داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند