Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بعد از انقلاب، برخی غفلت‌ها و اشتباهات رخ داد و نیروسازی برای آینده انقلاب با برنامه دقیق و صحیح صورت نگرفت. اگر هوشیارانه‌تر عمل کرده بودیم، امروز نظام ما برای این‌که کسی را برای پستی تعیین کند، این قدر در تنگنا نبود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از مسئولان عقیدتی سیاسی حفاظت سپاه، با اشاره به این‌که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: از سویی باید در مقابل دشمنان نظام، پیروزی این انقلاب و موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایش را تبیین کرد و نشان داد که این پیروزی‌های دشمن کورکن به برکت انقلاب به دست آمده است، اما از سوی دیگر لازم است که اهداف انقلاب دائما یادآوری شود و ببینیم نسبت به تحقق اهدافی که مردم برای آن جانفشانی کرده‌اند، تا چه حد موفق بوده‌ایم و آسیب‌ها و کمبودهای آن چه بوده است تا در صدد رفع آن‌ها برآییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اول را باید به رخ دشمنان انقلاب بکشیم، اما بخش دوم باید به خوبی مورد توجه و رصد خودمان قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که هرچقدر با دستاوردها و کمبودها بیشتر آشنا باشیم، بهتر می‌توانیم به تقویت انقلاب، کمک کنیم، ادامه داد: انقلابی که حرکت آن به دست مبارک حضرت امام(ره) آغاز شد، دو دلیل داشت؛ یکی وجود کمبودهای عادی جامعه که نظام دست‌نشانده، وابسته، خودکامه و نوکر اجانب، سبب آن بود و تنها به دستور اربابان خود عمل می‌کرد؛ برخی سیاسیون و حتی علما برای رفع این کمبودها معتقد بودند که شاه فقط سلطنت کند و دولت ملی بر سرکار آمده و طبق قانون اساسی عمل کند! این امر شعار ملی گرایان بود.

مصباح با بیان این‌که دلیل دوم حرکت امام(ره) برای ایجاد نهضت اسلامی و انقلاب، کمبودهای معنوی جامعه بود، ادامه داد: مصدق نیز به نوعی خواهان انقلاب بود و آن را شروع نیز کرد؛ اما سؤال این است که فرق امام (ره) و دکتر مصدق در چیست؟ حقیقت این است که امام(ره) حتی با ملی‌گرایانی که صادق بوده و واقعا دنبال اصلاح بودند، تفاوت داشتند؛ ملی گرایان تنها به کمبودهای مادی و اقتصادی توجه می‌کردند، اما دغدغه امام (ره) بیشتر ضعف‌های دینی و معنوی جامعه بود؛ از روز اول که می‌گفت اسلام در خطر است تا روزهای آخر که واژه اسلام و خداوند تبارک و تعالی از دهانش نمی‌افتاد، همیشه دغدغه اسلام را داشت؛ وقتی می‌خواست اوج دغدغه خود را منتقل کنند، می‌فرمود: من برای اسلام احساس خطر می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها تفاوت داشت، افزود: امام(ره) برای احیای دین قیام کرد تا در سایه آن، دنیای مردم نیز تأمین شود. برای این انقلاب، امام(ره) و یاران فداکارش سختی‌های زیادی کشیدند، حال که ما در چهل سالگی انقلاب قرار داریم، بهتر است بررسی کنیم تا چه حد به اهداف انقلاب نزدیک شده‌ایم؟ آیا به آن‌چه امام(ره) می‌خواست رسیده‌ایم یا خیر؟ اگر نرسیده ایم، چه ضعف‌هایی داشته‌ایم و چگونه باید آن‌ها را جبران کنیم؟

آیت الله مصباح در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از انقلاب، طبیعتا قرار نیست در مدت کوتاهی همه ضعف‌های گذشته جبران شود؛ از‌این‌رو امام (ره) قصد انجام کارهای اساسی در دو بخش را داشت؛ یکی عوامل فساد را تغییر دهد؛ یعنی ساختارها وجود داشته باشند، اما افراد فاسد یا فسادهای موجود در آن را اصلاح کند؛ دیگر این‌که برای سعادت حقیقی و جاودانی مردم زمینه‌سازی کند. طبیعتا نهادهایی برای ساماندهی این امر وجود نداشت و اساسا تفکر مردم این بود که دین به سیاست ربطی ندارد و منحصر در امور فردی مانند نماز و روزه است.

وی با اشاره به این‌که امام (ره) این مسئله را تبیین کرد که اسلام برای همه شئون اجتماعی، برنامه دارد، افزود: نهادهای جدیدی باید تأسیس می‌شد تا متصدی امور معنوی باشد و وظیفه‌اش اصلاح فکر و باورهای مردم باشد؛ البته این‌ نهادها می‌بایست به صورت رسمی وجود داشته باشد. شاید به صورت غیررسمی قبل از انقلاب نیز وجود داشت و وجود همین‌ها باعث شد تا افرادی تربیت شوند که آماده فداکاری و دادن جان در راه خدا باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام (ره) در بین نیروهای نظامی، سپاه پاسداران را تأسیس کرد؛ در حالی که تأسیس چنین نهادی در دنیا، بی‌سابقه بود. در واقع وظیفه سپاه نه فقط تأمین امنیت مادی جامعه و مرزهای کشور، بلکه پاسداری از انقلاب اسلامی است و باید جلوی خطرهایی که به اسلامیت نظام وارد می‌شود را بگیرد. از همان ابتدای تشکیل سپاه نیز در آن نهادی برای تقویت ایدوئولوژی اسلام، تشکیل شد. چیزی که در نیروهای نظامی سایر کشورهای دنیا، نه تنها وجود ندارد بلکه به عنوان نقطه ضعف به شمار می‌رود؛ چرا که از نظر آنها خلاف آزادی عقیده و حقوق بشر است.

وی با بیان این‌که تمام قدرت‌های دنیا علی‌رغم وجود اختلافاتی که با هم دارند، برای از بین بردن انقلاب اسلامی، هم پیمان شده‌اند، افزود: همه کشورها، در جنگ با ایران به صدام کمک کردند. از چین و شوروی گرفته تا آمریکا و کشورهای غربی. آن‌ها عاشق صدام نبودند، بلکه دشمن ایران اسلامی بودند و هم سلاح و پول به صدام می‌دادند و هم در مجامع بین‌المللی از او دفاع می‌کردند.

آیت‌الله مصباح با اشاره به این‌که جنگ همه کشورهای دنیا با نظام نوپای کشور، سال‌ها طول کشید و تمام شئون و افراد جامعه را تحت تأثیر قرار خود ‌داد، افزود: آن‌ها مطمئن بودند که با این جنگ، حداکثر تا یکی دو سال نظام اسلامی را نابود می‌کنند؛ اما با اراده الهی، بعد از 8 سال جنگ، ایران سربلند از میدان بیرون آمد و روزبه‌روز تقویت شد؛ البته هم از نظر نیروهای انسانی و هم از نظر ویرانی‌ زیرساخت‌ها و امکانات کشور هزینه‌های بسیاری دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس عوامل ظاهری، ایران با این همه خسارت و ویرانی، محکوم به نابودی بود؛ دشمنان نیز موذیانه منتظر رحلت امام(ره) بودند تا بتوانند نظام را از بین ببرند. اما چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاد.

آیت الله مصباح با نقل خاطره‌ای اظهار داشت: حتی برخی سیاستمداران در همان زمان تحلیل می‌کردند و می‌گفتند: بعد از امام(ره) چیزی ازشعارهای امام(ره) باقی نمی‌ماند؛ نهایتا بعد از امام بتوان کاری کرد که ایران مانند لبنان (در آن زمان) شود. یکی از کسانی که چنین تحلیلی داشت، همین امروز یکی از مسئولیت‌های مهم را در کشور بر عهده دارد.

وی با اشاره به عنایات الهی و پیشرفت‌های کشور افزود: همان کشوری که نه تنها از خرید سلاح بلکه از خرید سیم خاردار برای دفاع از مردم مستضعف خود محروم بود و در تحریم قرار داشت، به جایی رسیده است که امروز وقتی آمریکا می‌خواهد رقیبی برای خود در دنیا و منطقه بیان کند، از ایران نام می‌برد و می‌گوید شکست آمریکا، پیروزی ایران است. البته این عزت، مرهون لطف خداوند است.

آیت الله مصباح با بیان این‌که علاوه بر تحریم‌های خارجی، نفوذی‌های داخلی را نیز به جان این انقلاب انداختند، ادامه داد: باید ارزیابی دقیقی داشته باشیم و ضعف‌ها، کمبودها و اشتباهات را جبران کنیم؛ مثلا ویرانی‌های دفاع مقدس و از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌های کشور، سبب شد که توجه مسئولان بیشتر به جبران این خسارت‌ها جلب شود و فرصتی برای تقویت نهادی که برای دین تأسیس شد، باقی نماند و هدف امام (ره) در این زمینه به طور کامل، محقق نشد. چون نه بودجه بود و نه نیروی انسانی کافی،باید در طول دو نسل، نیرو برای آن ساخته می‌شد که هم فکر صحیح و هم مدیریت درست و هم ابزارها و تکنولوژی روز در دسترس باشد.

وی افزود: البته برخی جاها نیز اشتباهاتی رخ داد و کم کاری و غفلت صورت گرفت و نیروسازی برای آینده با برنامه دقیق و صحیح صورت نگرفت. اگر هوشیارانه‌تر عمل کرده بودیم، امروز نظام ما برای این‌که کسی را برای پستی تعیین کند، این قدر در تنگنا نبود.

وی اظهار داشت: همین امروز چند نامزد ایده‌آل برای ریاست‌جمهوری کشور سراغ دارید؟ چاره‌ای نیست که بین افراد کسی را مدنظر قرار دهیم که نسبت به دیگران بهتر باشد، نه این‌که کامل و ایده‌آل باشد. این یعنی به فکر ساختن نیروی معتقد متخصص نبوده‌ایم. یکی از عوامل ضعف ما، همین غفلت بوده است و جا دارد تا فرصت هست، این غفلت را جبران کنیم؛ البته اگر امروز شروع کنیم، 20 سال دیگر نتیجه خواهد داد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان اظهار داشت: امروز یکی از واجبات نیروهای فهیم، آگاه و دلسوز انقلاب این است که از همین امروز به فکر ساختن نیروهایی برای بیست سال آینده کشور باشند؛ هر چه این کار دیرتر انجام شود، به همان اندازه در نتیجه، تأخیر ایجاد می‌شود. الگوی این کار نیز همین نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران است. دین، دشمن‌شناسی، شناخت موقعیت‌های اجتماعی، جلوگیری از ورود نفوذی‌ها از جمله اموری است که این نهاد، تجربه‌ای حدود چهل سال برای آن دارد که باید این تجربه را با رفع نواقص آن، تکمیل و تدوین کرده و در اختیار دیگران قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آیت الله مصباح یزدی امام خمینی انتخابات ریاست جمهوری آیت الله مصباح تحریم ها جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌ها اسکنر‌های لابراتواری عبارتند از:

•    وضوح:

وضوح و شفافیت اسکنر تعیین خواهد کرد که تصویر اسکن شده چقدر دقیق می‌باشد.

•    سرعت اسکن

سرعت اسکن‌ها تعیین خواهد کرد تا چه سرعتی می‌تواند یک تصویر با سند را اسکن کند.

•    عمق رنگ

عمق رنگ یعنی اینکه اسکنر چند رنگ را می‌تواند تشخیص دهد.

•    دقت رنگ

دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند.

•    کنتراست

کنتراست تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند اسکنر تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن را چقدر دقیق می‌تواند نشان دهد.

نکات خرید اسکنر لابراتواری مناسب

هنگام خرید برای قیمت اسکنر لابراتواری مناسب بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

•    کاربرد: اسکنر را برای په کاری می‌خواهید؟ اگر برای اسکن تصاویر پزشکی یا علمی لازم دارید، شما به اسکنر با وضوح بالا و دقت رنگ بالا نیاز دارید. اگر برای اسکنر اسناد استفاده می‌کنید، به اسکنر با سرعت اسکنر بالا نیاز دارید.
 
•    وضوح اسکنر: وضوح به معنی اینکه تصاویر اسکن شده چقدر دقیق خواهد بود؟ وضوح لب اسکنر‌ها معمولا با dpi اندازه گیری خواهند شد. برای اسکن تصاویر‌های پزشکی یا علمی با وضوح ۳۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید همچنین برای اسکن اسناد به وضوح ۶۰۰ dpi یا بالاتر نیاز دارید.

•    سرعت اسکن: سرعت‌های اسکن تعیین می‌کند که اسکنر تا چه سرعتی می‌توانند یک تصویر یا سند را اسکن کنند. اگر تعداد زیادی تصویر یا سند برای اسکن دارید، به یک اسکنر با سرعت بالا نیاز دارید.

•    عمق رنگ اسکنر: عمق رنگ تعیین می‌کندکه اسکنر می‌تواند چه رنگ را تشخیص دهد. در اسکنر‌های عمق رنگ معمولا با بیت اندازه گیری می‌شوند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا، به عمق رنگ ۲۴ بیت یا بالاتر نیاز دارید.

•    دقت رنگ: دقت رنگ تعیین خواهد کرد که اسکنر می‌تواند رنگ‌ها را چقدر دقیق تولید کند. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا به دقت رنگ بالا نیاز دارید.

•    کنتراست: این کنتراست است که می‌تواند تعیین کند تفاوت بین رنگ‌های تیره و روشن چقدر است. برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا شما به یک کنتراست بالا نیاز دارید.

•    قیمت: قیمت اسکنر لابراتواری می‌تواند بالا باشد، قبل از خرید حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از فروشنده بخواهید که اسکنر را با تصاویر یا اسنادی که قصد اسکن آن‌ها را دارید آزمایش کند. این به شما کمک می‌کند تا کیفیت اسکن را ارزیابی کنید. حتما گارانتی اسکنر را بررسی کنید و نصب و آموزش اسکنر‌ها را نیز از شرکت ارائه دهنده درخواست نمایید.

اسکنر مدیت

اسکنر مدیت داخل دهانی i۷۰۰ یکی از بهترین برند‌ها در سیستم‌های دیجیتال می‌باشد که تحول عظیم در سیستم تصویربرداری و قالب گیری مطب و کلینیک دندانپزشکی شما ایجاد می‌کند. اسکنر سه بعدی مدیت ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد و در ایران جز اولین گزینه‌ها برای خرید اسکنر می‌باشد. استفاده از اسکنر سه بعدی دندانپزشکی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

•    عدم استفاده از خمیر‌های قالب گیری
•    افزایش دقت و حذف خطا‌های دستی
•    مشاهده عکس به صورت سه بعدی با دقت بالا
•    ایجاد حس خوشایند برای بیمار در پروسه قالب گیری

اسکنر Medit i۷۰۰ کاربرد‌های فراوانی دارد که کار دندانپزشک را در بسیاری از موارد مانند کلیر آلاینر، روکس و بریج، فول دنچر ارتودنسی، سرجیکال گاید بسیار راحت خواهد کرد. در ادمه به ویژگی‌های اسکنر Medit مدل i۷۰۰ خواهیم پرداخت. اسکنر مدیت تصویر سه بعدی را از دهان و موقعیت و مختصات دندان را در قالب فایل و به صورت آنلاین در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد که این تصویر دقیق می‌تواند در تشخیص و طرح درمان فوق العاده تاثیرگذار باشد.

نرم افزار دستگاه اسکنر i۷۰۰ بسیار پیشرفته و در عین حال دارای کاربری آسان (user friendly) می‌باشد. امکان پرونده سازی و ذخیره اطلاعات بیماران و عکس‌های آن‌ها یکی دیگر از مزیت‌های اسکنر سه بعدی مدیت می‌باشد. این تصاویر قابلیت ذخیره سازی در سیستم cloud را نیز دارد. نحوه کار اسکنر دندانپزشکی مدیت با ارسال و دریافت نور است که هیچگونه ضرری برای بیماران و پرسنل نخواهد داشت. این دستگاه فیلترینگ هوشمند دارد که بافت‌های غیر ضروری را با استفاده از هوش مصنوعی حذف کرده و کمک بسیار زیادی در افزایش کیفیت عکس و تشخیص شما دارد.

اسکنر داخل دهانی

تکنولوژی و فناوری‌های پزشکی و دندانپزشکی به شکل چشمگیری تغییر کرده است. در دنیای دندانپزشکی، پیشرفت‌های فناوری راه را برای تشخیص دقیق‌تر و افزایش مراقبت از بیمار هموار کرده است است. یکی از تجهیزاتی که توجه زیادی را به خود جلب کرده اسکنر داخل دهانی است. این دستگاه پیشرفته، تصویر برداری از دندان را متحول کرده و تصاویر ۳ بعدی دقیق از حفره دهان را در اختیار دندانپزشکی قرار می‌دهد. 

اسکنر داخل دهانی یک دستگاه دندانپزشکی پیشرفته‌ای است که برای گرفتن تصاویر سه بعدی با وضوح بالا از حفره‌های دهانی بیمار استفاده می‌شود. این دستگاه از فناوری نوری پیشرفته برای ایجاد تصاویر دیجیتالی از دندان ها، لثه‌ها و بافت‌های اطراف استفاده می‌کند. این اسکنر از یک دستگاه دستی با یک دوربین تشکیل شده است که تصاویر دقیقی را ثبت می‌کند و در لحظه عکس‌ها را به کامپیوتر منتقل می‌کند. تصاویر اسکن شده را می‌توان برای کاربرد‌های مختلف دندانپزشکی از جمله ترمیم دندان، ارتودنسی و پروتز استفاده کرد.

کاربرد اسکنر داخل دهانی

•    بررسی و تشخیص مشکلات‌های دندانی مانند بدسازگاری ها، ترمیمات دهانی ناکامل یا نامناسب، شکستگی‌های دندان
•    بررسی و اندازه گیری مکان‌های مختلف در دهان برای نصب ایمپلنت‌ها و ترمیمات دندانی.
•    بررسی و اندازه گیری دقیق پروتز‌های دندانی و تهیه یک قالب مناسب برای ساخت آن‌ها

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی