Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@07:37:56 GMT

آذری‌جهرمی: فیلترینگ جواب نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۹۹۴۰

رکنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی «شهر هوشمند» در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد درباره فیلترینگ گفت: واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.

محمدجواد آذری‌جهرمی تصریح کرد: اینکه ما می‌گوییم با بحث فیلتر مخالفیم، مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی را که می‌افتد نادیده می‌گیریم، اتفاقات هست و قطعاً اشکالات و مخاطرات جدی هم وجود دارد اما این می‌تواند تبدیل به بستری شود که در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی تأکید کرد: درست است که از نظر بحث امنیتی موضوع کلان داده‌ها می‌تواند مهم باشد اما یک روز و دو روز نیست که ما در کشور با مسأله فیلترینگ مواجهیم، واقعیت این است که تجربه نشان داده است فیلترینگ جواب نمی‌دهد.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی همچنین در توئیتی نوشت: برای قدردانی از دستاوردهای جوانان مشهدی به نمایشگاه ICT آنها آمده‌ام. در حرم رضوی و در نمایشگاه، به‌اتفاق درخصوص انسداد بیشتر شبکه‌های اجتماعی می‌پرسیدند؛ نه از دستاوردشان گفتند و نه از امیدشان. گویا هنر برخی، تنها ایجاد اضطراب در دل مردم با مشکلات اقتصادی و تحریمی روزانه است.

افتتاح پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور در مشهد

وزیر ارتباطات در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد همچنین  گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور را با مجوز وزارت علوم در شهر مشهد افتتاح خواهیم کرد.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه صفت هوشمندی به مدیریت شهری برمی‌گردد، گفت: در شهر هوشمند، ما با شهروندی سر و کار داریم که هوشمندی دارد و مدیران باید از آن استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند از دو جهت دارای اهمیت است، افزود: نخست اینکه مشهد ویترین جمهوری اسلامی است و اولین مواجهه بسیاری از توریست‌ها به ایران تجربه اقامت شهر مشهد است و تصویری که از شهر مشهد در ذهن توریست شکل می‌گیرد، می‌تواند تصویر کل ایران باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نکته دوم شهر هوشمند را فراهم آوردن خلاقیت‌های تحصیلکرده‌های حوزه‌های سی‌تی عنوان کرد و گفت: افرادی پای کار می‌آیند که در این حوزه‌ها به صورت تخصصی کار می‌کنند، بنابراین هوشمندسازی مدیریت شهری، خود یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه اشتغال است. آذری‌ جهرمی در ادامه گفت: مشهد استارتاپ‌های قوی و بسیار خوبی دارد که از این شهر شروع کرده‌اند و اکنون در کشور فعالند. وی اضافه کرد: مشهد ظرفیت اقتصادی به همراه ظرفیت نیروی انسانی و توجه دولت را در زمینه هوشمندسازی به عنوان پتانسیل دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شورای شهر مشهد باید برای اکوسیستم مدیریت هوشمند شهری تصمیمات ویژه‌ای بگیرد، گفت: مشخص کردن تکالیف برای شهرداری مشهد در حوزه شهرهوشمند، باید برنامه‌ریزی شود.

آذری‌ جهرمی افزود: در همه شهرهای هوشمند دنیا موضوع شفافیت لحاظ می‌شود که این اتفاق مبارک در شهرداری هوشمند مشهد وقوع پیدا کرد. وی در ادامه تأکید کرد: انحصار و رانت در اجرای پروژه‌های شهری مخالف اهداف شهرهوشمند است. این هم نکته‌ای است که بنده بر آن تأکید دارم و باید در شورا مقررات‌گذاری شود و شهرداری تسهیل‌گری کند  تا استارتاپ‌ها حضور بیشتری پیدا کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: اطلاعات سرمایه ملی کشور است و شفافیت‌سازی اطلاعات در شهرداری مشهد یکی از اقدامات تسهیل‌گر و توانمندساز جوانان شهر مشهد محسوب می‌شود.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شکنجه وحشیانه 3 زن در زندان / برهنه کردن آنها در حین بازجویی+ عکس این مرد بعد از حمله و گاز گرفتن یک سگ هار واق واق می کند! +عکس خانم معلم منحرف دختران دانش آموز را به مردان عرب می فروخت+عکس صاحب شماره ناشناس سر از اتاق خواب ناهید و همسرش درآورد خانم معلم هوسباز دو دختر دبیرستانی را به کارهای کثیف کشاند+عکس این جوان شیطان صفت بعد از تجاوز به دختر جوان جسدش را تکه تکه کرد+عکس آماری از برج های مسکونی فاجعه بار تهران که روی گسل ساخته شده اند ! اعتراف تازه کفتار تهرانی به تجاوز وحشیانه به 12 دختر در 6 محله تهران + فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین خبر از سرمای وحشتناک در 10 روز آینده تهران ! دختر 8 ساله راز قتل پدرش را برملا کرد / مقتول با ضدیخ به قتل رسید+عکس عکس / این پسر 13 ساله اسیر 3 مرد بی صفت کرجی شد + جزئیات عکس حمید احمدی تکنسین اورژانس غرق شده در سیل اندیکا 31 مفسد اقتصادی معروف در میدان آزادی اعدام شوند! / سخنران نماز جمعه مطرح کرد صاحبان شرکت خودرو در کرج فراری شدند/ مردم بلاتکلیف ماندند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: فیلترینگ مشهد نمایشگاه بین المللی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شهر عکس کشته تهران فیلم وحشتناک مرد در خیابان پسر داعش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: پروژه نصب پلاک آبی هوشمند منازل از سال ۱۴۰۰ با بودجه‌ای بالغ‌بر ۸۹۰ میلیارد ریال توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان ۱۴۰۳ در کل مناطق اصفهان به پایان خواهد رسید.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنابا اشاره به پروژه نصب پلاک آبی هوشمند در اصفهان اظهار کرد: در این پروژه ابتدا پلاک‌های آبی به املاک شهروندان اختصاص داده شد و اطلاعات توصیفی منتسب به هر ملک در پایگاه داده مکانی تجمیع می‌شود ، در ادامه برای هر پلاک آبی یک لینک اختصاصی QR کد تولید و نسبت به طراحی و ساخت پلاک اقدام می‌شود، در مراحل بعدی امکان اتصال خدمات مختلف به QR کد اختصاصی هر ملک وجود دارد.

وی افزود: از مزایای اجرای این طرح می‌توان به ارائه خدمات سازمان‌های اجرایی مختلف به شهروندان به‌صورت یکپارچه، زیباسازی نمای شهر اصفهان، شناسنامه‌دار کردن املاک در داده‌های مکانی و دریافت خدمات امدادی توسط شهروندان با اسکن QR کد اشاره کرد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این پروژه امکاناتی همچون نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط، اتصال به پروفایل شهروندی سامانه اصفهان من، نمایش شماره اشتراک، ردیف آب و شناسه قبض برای هر ملک و ثبت درخواست‌های اضطراری ملک برای حریق و حادثه از طریق منوی آتش‌نشانی، پیاده‌سازی شده است.

فردانی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان همچون کد نوسازی، امکان اجرای پروژه سرشماری نفوس و مسکن ۱۴۰۵ در مکان‌های دارای پلاک آبی و امکان استفاده از QR کد هوشمند پلاک‌های آبی برای ارائه اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات شهری به‌صورت هدفمند در آینده‌ای نزدیک به این پلاک‌های هوشمند افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه که توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان در حال اجرا است، ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند تا پایان سال گذشته بر منازل شهروندان نصب شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۳ روند نصب تمام پلاک‌ها به پایان برسد.

کد خبر 750970

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی؛ نان در «اتوبوس»!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد