Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:02:57 GMT

گروه تروریستی الزنکی انحلال خود را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۰۰۷۲

گروه تروریستی الزنکی انحلال خود را اعلام کرد

تهران - ایرنا - گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست های اخیر از تروریست های «تحریر الشام» (النصره سابق)، انحلال خود را اعلام کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، تروریست های الزنکی و تحریر الشام از چند روز پیش در غرب حلب به جان یکدیگر افتادند و گزارش ها از درگیری شدید میان آنها حکایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکردگان گروهک تروریستی الزنکی وابسته به «جبهه ملی آزادیبخش» و مورد حمایت ترکیه، در پی این شکست به ترکیه، عفرین و مناطق تحت کنترل نیروهای موسوم به عملیات «سپر فرات» در شمال شرق سوریه گریختند.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه (مقر آن در لندن) گفت که تحریر الشام روز جمعه مناطق تحت کنترل گروه الزنکی در حومه غربی حلب را پس از چهار روز درگیری که به کشته شدن بیش از یکصد تن از عناصر دو طرف انجامید، تصرف کرد.
این مرکز همچنین اعلام کرد که درگیری ها به موجودیت جنبش الزنکی پایان داد.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع مختلف اظهار داشت که در حال حاضر گفت وگو با الزنکی درباره ساز و کار عقب نشینی به سمت منطقه عفرین جریان دارد.
تحریر الشام امروز در بیانیه ای به عناصر مسلح جنبش نورالدین الزنکی که در حمله اخیر علیه این گروهک شرکت نداشته اند، وعده پرداخت پاداش پنج هزار دلاری داد.
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه تحرير الشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بادبانی و فدراسیون راگبی در زمان حمید سجادی تشکیل شدند اما پس از گذشت چند ماهی از فعالیت های آنها، دوباره منحل و به انجمن تبدیل شدند.

حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان در اقدامی غیرکارشناسی در زمان حضور خود در وزارت ورزش چند فدراسیون جدید را راه اندازی و تاسیس کرد که هیچکدام موفق نشدند و روزهای آشفته ای را تجربه می کنند.

کد خبر 6093966

دیگر خبرها

  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه