Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:30:35 GMT

روند رسوب کالا در بنادر کشور رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۰۱۷۱

روند رسوب کالا در بنادر کشور رو به کاهش است

رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: روند رسوب‌گذاری کالا در بنادر کشور از نیمه تیر تا آذرماه سال جاری رو به کاهش بوده است. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

محمد راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان اظهار داشت: امسال در بنادر تجاری کشور یک‌صد و شش میلیون و 123 هزار و 231 تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 و نیم درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازنظر عملیات کانتینری در بنادر کشور میزان تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و 627 هزار و هشت تی ای یو بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی بابیان اینکه درمجموع روند رسوب کالا در بنادر روندی رو به کاهش است، اعلام کرد: این کاهش را از نیمه تیرماه تا اواخر آذرماه شاهد بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: با تمهیداتی که پیش‌بینی‌شده است انتظار می‌رود تا شاهد افزایش سرعت تخلیه کالا و کاهش میزان رسوب آن در بنادر کشور باشیم.

راستاد گفت: اقداماتی پیرامون کالاهای متروکه یا کالاهایی که مدت آن‌ها منقضی شده است نیز در دستور کار ما قرار دارد و بنا است تعامل جدیدی با گمرک کشور و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برقرار کنیم.

رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی افزود: با برقراری این تعامل وضعیت کالاهایی که ماندگاری طولانی داشتند و به‌اصطلاح متروکه شده‌اند مشخص می‌شود تا از بنادر کشور تخلیه شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برنامه سازمان بنادر برای افزایش تبادلات دریایی چیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت زیرساخت و تجهیزات ما توان 200 میلیون تن کالا را دارد و در حال حاضر حجم تخلیه  بارگیری سالانه ما حدود 150 میلیون تن است، ظرفیت مازاد برای پذیرش کشتی و کالا را در بنادر داریم.

راستاد گفت: شرایط اقتصاد و تجارت بین‌المللی که کشور ما می‌تواند با دیگر کشورها برقرار کند در افزایش میزان مبادلات تجاری از طریق بنادر مؤثر است.

رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی عنوان کرد: امیدواریم با فعالیت‌هایی که فعالان تجاری در کشور انجام می‌دهند به شرایطی برسیم که بتوانیم بیشتر از گذشته از ظرفیت بنادر کشور استفاده کنیم. 

انتهای پیام/ش

R41468/P4001/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز از راه آهن، علی حکامی قاسمی، مدیرکل راه آهن شرق، گفت: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرایند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارترند.

وی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدأ بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، مأموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لکوموتیوهای تخصیصی و درنظرگرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیرحرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان