Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، دوره آموزشی مصوب پیشگیری از خشونت با حضور علی‌مددی معاون اموراجتماعی‌، روانشناسان‌، مددکاران مراکز دولتی و غیر‌دولتی‌، کارشناسان اجتماعی و کارشناسان اورژانس سراسر استان برگزار گردید.
اعظم علی‌مددی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در این دوره آموزشی گفت: یکی از بزرگ‌ترین نیازهای انسان جلب توجه و خواسته شدن است و بالعکس طرد شدن یکی از عواملی است که باعث بروز خشونت‌ها در فرد می‌شود، در واقع احساساتی که ما در افراد بوجود می‌آوریم تا حدی عاملی برای جهت‌دهی به رفتار انسان‌‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین علل خشونت ناکامی است یعنی وقتی‌که جلوی فرد در نرسیدن به هدفش سد و مانع ایجاد می‌شود، خشونت در او بروز می‌کند.
این مقام مسئول خشونت را در قالب رفتار پرخاش‌گرانه عنوان کرد و ادامه داد: این نوع خشونت امنیت روحی، روانی، اجتماعی و سلامت جسمی و معنوی انسان را به خطر می‌اندازد.
معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: ضعف در مدیریت خشم، هیجان‌خواهی نامطلوب، اختلالات شخصیتی و تمایل به خودنمایی، پایین بودن آستانه تحمل افراد، گرایش به مواد مخدر و مشروبات الکلی، قدرت‌طلبی، تحقیرشدگی و پایین بودن سطح آگاهی از جمله علت‌های بروز خشونت است.
وی با تاکید بر اینکه شناسایی و مداخله بهنگام، از جمله رویکردهایی است که در بحث کاهش و پیشگیری از خشونت موثر است، و خشونت‌های موجود در افکار جامعه باید به طریقی دفع شود تا از بروز و نمود آن در رفتار افراد جلوگیری شود، گفت: رفتار، زمانی معنا پیدا می‌کند که با ذهن و فکر انسان ارتباط داشته باشد لذا رفتاری که همراه با آرامش و قدرت تصمیم‌گیری فرد باشد، رفتاری سالم است.
علی‌مددی عنوان کرد: برای کنترل خشم مهارت‌هایی لازم است که در ابتدا باید طیفی از احساسات که می‌تواند خشم را برانگیزد شناسایی کرد و در مرحله بعد رفتارهای پرخاش‌گرانه خود و دیگران شناسایی شود.
وی با اشاره به اینکه شناسایی پیامدهای احتمالی رفتارهای پرخاش‌گرانه مهارت دیگری است که باید در کنترل خشم مد‌نظر قرار گیرد، افزود: شناسایی رفتارهایی که موجب آسیب رساندن به خود می‌شود، شناسایی افکار و احساسات مقدم بر رفتار پرخاش‌گرانه، شناسایی نشانه‌های درونی احساس خشم، تمرین و آموزش مکانیزم‌های مقابله‌ای کنترل خشم و بروز خشم بدون از دست دادن کنترل از دیگر مهارت‌هایی است که برای کنترل خشم برای تمامی افراد لازم است.
این مقام مسئول در پایان افزود‌: بهزیستی استان نیز برای کنترل پیشگیری از خشونت از طریق آموزش مهارت‌های زندگی ومشاوره و آموزش‌های تخصصی خدماتی را به مراجعه‌کنندگان از طریق‌ مرکز اورژانس اجتماعی‌ 123 ‌اراک ارائه می‌نماید.
شایان ذکراست در این دوره آموزشی دو روزه‌، شرکت‌کنندگان با مباحث آموزشی شامل‌: خشونت و پرخاش‌گری فردی‌، خشونت و پرخاش‌گری در جامعه‌ و برنامه‌های پیشگیری از خشونت آشنا ‌می‌‌شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی اجتماعی خشونت بهزیستی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند