Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@04:15:10 GMT

تبعات تحریم محصولات اپل توسط چینی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۱۸۲۶

تبعات تحریم محصولات اپل توسط چینی‌ها

ایتنا - تیم کوک در اظهارات جدید خود نسبت به تحریم محصولات اپل در چین واکنش نشان داده است.
در کنار جنگ تجاری بین آمریکا و چین بایکوت محصولات اپل در پکن در کنار سیاست‌های خصمانه این شرکت آمریکایی در قبال قوانین در چین باعث شد تا چشم‌انداز فروش این شرکت بزرگ آمریکایی کاهش یابد.

به نقل اسپوتنیک، شرکت اپل آمریکا پیش‌بینی خود نسبت به درآمد در سه ماهه اخیر را کاهش داد و دلیل آن را کاهش فروش محصولات خود در چین و بازارهای نوظهور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از فارس، تیم کوک مدیرعامل اپل طی نامه‌ای به سرمایه‌گذاران این شرکت گفت: در حالی که ما انتظار برخی چالش‌ها در بازارهای اصلی خود را داشتیم اما فکر کاهش رشد اقتصادی در بازارهایی نظیر چین را نکرده بودیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که اوضاع اقتصادی در چین بیش از پیش تحت تأثیر مناقشات تجاری با آمریکا قرار گرفته است.  در حالی که پیش‌تر اپل برای سه ماهه نخست سال مالی 2020 ـ 2019 که در 29 دسامبر به اتمام رسید درآمد 89 تا 93 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود و کارشناسان نیز درآمد این شرکت را 91 میلیارد دلار برآورد کرده بودند اما اپل در آخرین ارزیابی خود درآمد این دوره را 84 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

پس از انتشار این خبر سهام اپل 8 درصد ریخت، از طرف دیگر پس از آنکه در ماه دسامبر و به درخواست آمریکا یکی از مقامات ارشد شرکت هوآوی در کانادا دستگیر شد مردم چین نیز به شکلی خرید محصولات اپل را بایکوت کردند. در قالب این اتفاق بسیاری از شرکت‌های چینی مواضع اعتراضی علیه اقدام آمریکا و کانادا اتخاذ کرده و به کارمندان خود اعلام کردند برای خرید محصولات هوآوی به آنها یارانه می‌دهند. برخی دیگر از شرکت‌های چینی نیز نسبت به عواقب خرید محصولات اپل به کارمندان خود هشدار دادند.

راب اندرله یک تحلیل‌گر مستقل بازار تجهیزات الکترونیکی گفت: وقتی که آمریکا به دنبال گرفتن مدیر ارشد مالیهوآوی رفت دولت چین نیز به فکر ضربه زدن به اپل افتاد و بنابر این فروش این شرکت آمریکایی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل اپل آیفون چین تیم کوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟