Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، جلسه بررسی وضعیت اتباع خارجی در شهرستان آبیک در محل سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد، که مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی به تشریح نقطه نظرات کارشناسی خود پیرامون معضلات مبتلابه این شهرستان پرداخت.

بهمن عشایری عوامل دافعه موجود در افغانستان که منجر به مهاجرت گسترده اتباع این کشور به ایران می‌شود را دو عامل عدم امنیت در افغانستان و بروز خشکسالی‌های فراوان در این کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علاوه بر این دو عامل مهم، امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی افغان، از قبیل ترغیب مهاجرین از سوی افرادی که قبلاً به کشور مهاجرت کرده‌اند بسترها و زمینه‌های روانی حضور آن‌ها را فراهم می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین همچنین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کشور در حوزه اتباع خارجی را بیشتر ایجابی و در راستای پذیرای اتباع عنوان و ابراز کرد: این موضوع امری است که بدون در نظر گرفتن آستانه ظرفیت پذیری کشور صورت پذیرفته و باعث شده تعارضات دوچندان شود.

این مقام مسئول عدم وجود تعریف مشترک از فرصت‌ها و تهدیدات حضور اتباع خارجی در بین نخبگان ابزاری و فکری جامعه را ازجمله مؤلفه‌های مهم در ایجاد تعارضات در حوزه تصمیم‌گیری‌های مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی در کشور بیان کرد.


وی خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک نیز به دلیل هم‌جواری با استان البرز و تفکیک منطقه ممنوعه از غیرممنوعه دارای حساسیت بیشتری در این حوزه است؛ این منطقه به لحاظ دارا بودن زمین‌های کشاورزی مساعد موردتوجه اتباع خارجی قرار دارد و لازم است که فرمانداری با هماهنگی سایر ارگان‌های متولی امر اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی اشاره کرد: حضور اتباع غیرمجاز مستلزم فراهم آوری مقدماتی چون مسکن و اشتغال است که باید زمینه‌های آن را به حداقل رساند.

عشایری در پایان به روند رو به افزایش ازدواج‌های صورت پذیرفته بین اتباع خارجی غیرمجاز و بانوان ایرانی اشاره و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 6087973 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار