Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در جلسه 161 این شورا تصریح کرد: سیاسی شدن، سم مهلک فعالیت‌های شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی است و باید همه سعی کنیم این فعالیت‌ها به هیاهوهای سیاسی آلوده نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر حداد عادل ضمن تاکید بر هماهنگی میان وزارت علوم با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: انتخاب اعضای کارگروه‌های تخصصی باید چنان باشد که به روند برنامه‌ریزی تحولی علوم انسانی لطمه‌ای وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای تحول در تمامی مراحل بر صحت و اتقان تأکید دارد تا مبادا کاری سست و بی‌پایه به نام اسلام تمام شود.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: چه در مرحله تدوین سرفصل‌های درسی و برنامه‌های آموزشی و چه در مرحله تألیف متون درسی و سایر مراحل کار با جدیت و دقت علمی انجام می‌شود.

دکتر حداد عادل ادامه داد: سیاسی شدن، سم مهلک فعالیت‌های شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی است و باید همه سعی کنیم این فعالیت‌ها به هیاهوهای سیاسی آلوده نشود.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی گفت: تمام سعی ما بر حفظ دستاوردهای قابل توجه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی است.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور راه‌حل انتخابات در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: روندی که برای انتخابات کارگروه‌های تخصصی در نظر گرفته‌شده قابل بازنگری و اصلاح است و ما قطعاً خواهیم توانست به راهکارهای مثبتی برسیم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه 161 شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بحث درباره سند تحول علوم انسانی ادامه یافت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمینی، دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

در گزارش ارائه شده با اشاره به در نظر گرفتن کلیه پیشنهادها و نظرات ارائه شده در نظر گرفتن اصول نگارش اسناد راهبردی، توجه به موضوع آزاداندیشی، معطوف شدن سند به اصل علوم انسانی و کاربردی بودن آن نیز مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه دکتر حداد عادل نیز طی سخنانی گفت: اسناد راهبردی مجموعه‌ای است که لوازم رسیدن به هدف را در دسترس قرار می‌دهد.

وی افزود: تدوین اسناد راهبری جلوی "آزمون خطا" و "اتلاف منابع" را می‌گیرد و باید این دو موضوع در سند تحول علوم انسانی نیز مشاهده شود.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، اعضا و به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: تفاوت میان اسناد راهبردی و منشور، دقت در نگرش به اسناد راهبردی، ایجاد فهم مشترک از اسناد راهبردی در جامعه علمی کشور، توجه به تجاری‌سازی علوم انسانی از طریق ایجاد نظام تقاضا، عدم اتکا به مقاله‌نویسی، قابل فهم بودن گفتمان اسلامی علم، تبیین دقیق ارتباط این سند با سیاست‌های کلان علم و فناوری، تبیین علمی و دقیق چرایی تدوین اسناد راهبردی با توجه به تجربیات ناموفق قبلی، توجه به تاریخ علوم اسلامی به عنوان میراث و پشتوانه تحول و ارتقاء علوم انسانی، نقش علوم انسانی در بهبود وضعیت جامعه از منظر حیات انسانی و تعارض بین برخی مفاد سند و سایر مقررات آموزشی.

پس از ارائه نظرات اعضا، دکتر حداد عادل نیز طی سخنانی گفت: به جای عنوان سند تحول علوم انسانی نام این سند "بخش علوم انسانی نقشه جامع علمی کشور" خواهد بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر پارسانیا و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آذربایجانی از حوزه علمیه و از دانشگاه نیز دکتر سلیمی و دکتر آهنچیان با تشکیل کارگروهی این نقشه راه را به صورت نهایی ویرایش کنند و دبیر این کارگروه هم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمینی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی غلامعلي حداد عادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود