Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@22:04:34 GMT

سیب زمینی برای اولین بار در مورموری ایلام کشت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۳۴۱۵

سیب زمینی برای اولین بار در مورموری ایلام کشت شد

عابد آذین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیب زمینی یکی از محصولات مهم کشاورزی به شمار می رود که برای اولین بار در بخش کلات مورموری کشت می شود.

وی گفت: به علت تقاضای بیشتر این محصول در بازار و کم هزینه بر بودن کشت و برداشت مکانیزه آن نسبت به بعضی دیگر محصولات مورد توجه کشاورزان این منطقه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول جهاد کشاورزی بخش کلات مورموری افزود: کشاورزان بخش کلات مورموری با کاشت سیب زمینی هم تنوع در کاشت محصولات کشاورزی و هم ایفاگر نقش اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی هستند.

آذین عنوان کرد: برای اولین بار بیش از ۳۰ هکتار از اراضی آبی بخش کلات مورمور ی به کشت محصول سیب زمینی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این محصول هم می تواند الگوی بسیار خوبی برای منطقه و هم در سبد مصرف غذایی مردم حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال از این میزان سطح زیرکشت یک هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی برداشت شود.

بخش کلات مورموری در شهرستان آبدانان قرار دارد.

کد خبر 4504183

منبع: مهر

کلیدواژه: آبدانان جهاد کشاورزی ایلام سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «صادق علیمرادی» اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد، دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با عنوان این که در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم، افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان تشریح کرد: کل زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس