Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی این استان بیش از ۸۵ درصد از تصادفات رخ داده در جاده‌های اصلی را پوشش داده و در بالین مجروحان حاضر می‌شود. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات سالیانه مرکز فوریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتبار امسال مرکز  فوریت‌های پیش بیمارستانی استان 25 میلیارد تومان بود  اما خوشبختانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توجه به مسئولیت خطیر اورژانس پیش بیمارستانی حمایت لازم را از این مجموعه به عمل‌آورده و هرگز مشکل مالی چندانی در این مرکز حس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی توانسته بیش از  85 درصد از مأموریت ها در جاده‌های اصلی استان را تحت پوشش قرار دهد و در این میان امید است به زودی با افزایش امکانات و نیروهای امدادی تمامی جاده‌های روستایی نیز تحت پوشش 100 درصدی قرار گیرند.

بهرامی گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی بر بالین بیمار در کلان‌شهرها 10 دقیقه، در جاده‌ها 15 دقیقه و در شهرستان‌ها هشت دقیقه است که خوشبختانه این زمان در شهرستان‌های آذربایجان غربی به 6 و نیم دقیقه کاهش یافته است.

دوقلوی دختر و پسر گیلانی در آمبولانس اورژانس متولد شدندرئیس اورژانس در زاهدان: 5 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در کشور فعال استخوزستان| پیدا شدن جسد تکنیسین اورژانس اندیکا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و  فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی خواستار احداث لاین ویژه برای خودروهای امداد و نجات شد و بیان کرد: علاوه بر آن در ارومیه با میانگین زمانی 9 دقیقه یک دقیقه و در جاده‌ها با 11 دقیقه چهار دقیقه از میانگین زمانی تعیین شده سریع‌تر عمل کرده است.

وی اظهار داشت: می‌توان با افزایش نیرو، پایگاه و محل ویژه استقرار پایگاه‌ها این زمان را به حداقل رساند اما متأسفانه اکنون برخی از نیروهای امدادی در کانکس‌ها استقرار دارند.

بهرامی افزود: شلوغ‌ترین ساعات مأموریتی اورژانس پیش بیمارستانی در ساعات 6 الی 11 عصر است که در این زمان به فوریت‌های پزشکی بیشتری در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیاز می‌شود و در برخی از زمان ها به دلیل در مأموریت بودن تمامی 10 پایگاه شهری مدت زمان حاضر شدن اورژانس بر بالین بیمار طولانی  می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان