برای ازدواج با آشیخ اکبر نظر من را نخواستند/ تا فرصتی پیش میآمد ما را به سفر میبرد مثل مشهد، شمال یا خارج از کشور/ از محل دفن ایشان راضی هستم
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۴۱۱۰
گروه سیاسی جهان نيوز: عفت مرعشی، همسر مرحوم آیت الله هاشمی را شاید بسیاری از مردم تنها به جمله معروف و عجیب «اگر تقلب شد بریزید در خیابان ها» بشناسند. حال روزنامه جمهوری اسلامی در آستانه دومین سالروز ارتحال مرحوم هاشمی به مصاحبه با وی پرداخته است که بخش های مهم و جالب آن را درادامه خواهید خواند:
*ازدواج ما کاملا سنتی بود، من و ایشان نسبت فامیلی دور داشتیم، البته با توجه به حضور طلاب در روستاها از جمله روستای ما، علی آباد مرعشی، ایشان را از دور هنگام سخنرانی در ایام عزاداری دیده بودم ولی بدلیل ارتباط خانوادگی با آیات اخوان مرعشی و حضور آقای هاشمی یا" آشیخ اکبر" - ایشان را تا آخرین روز اینگونه صدا میزدم - و پیشنهاد آنها به ابوی بنده، توسط پدر آشیخ اکبر به پدر بنده حجتالاسلام سید صادق مرعشی، توافقات انجام شده بود و مخالفت هم دیگر اثری نداشت چرا که نظر من را نخواسته بودند و بالاخره در سرنوشت من و او این وصلت نوشته شده بود وباید اتفاق میافتاد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
*در حد بسیار محدودی اطلاع داشتم که روحانی و طلبه هستند و قم زندگی میکنند و باید با ایشان به قم بروم و با زندگی طلبگی بسازم. بعضی هم میگفتند که سرش بوی قرمه سبزی میدهد ولی نمیفهمیدم منظورشان چیست، البته اینکه همسر یک روحانی بشوم و زندگی طلبگی را بپذیرم برایم مشکل بود، بالاخره قبول کردم و پای آن تا آخر زندگی ایشان ایستادم و حدود 57 سال زندگی مشترک داشتیم که با وجود همه ناملایمات ومشکلات راضی به رضای خداوند بودیم.
*البته بعد از انقلاب نیز تا تثبیت انقلاب و نبودن امنیت و ترورها، نگران امنیت آشیخ اکبر و بچهها بودم و درخواستهای مردم برای حل مشکلاتشان از من، که بعضا کاری هم نمیتوانستم برای آنها انجام بدهم، اذیتم میکرد و ناراحت میشدم که چرا انقلاب نمیتواند مشکلات ساده مردم را حل کند، کم کم در دوران مجمع تشخیص مصلحت و انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 و 88، تحمل تخریبها و تهمتهایی که از طریق دوستان همراه در انقلاب، علیه آقای هاشمی میشد، برایم سختتر شد و روز به روز هم بیشتر میشد ولی تحمل آقای هاشمی واقعا مثال زدنی بود همه ما را آرام میکرد.
*تحمل سختیها چون برای اسلام و مردم بود، همیشه جذاب و شیرین بوده و این اتفاقات موجب میشد تا زندگی از یکنواختی وحالت معمولی دربیاید. اگر خاطراتم را که در کتاب "پا به پای سرو تا پیروزی انقلاب" چاپ شده بخوانید تمام جذابیتها را آنجا توضیح دادم و امیدوارم محسن خاطرات بعداز انقلابم را که نوشتهام بزودی آماده چاپ و منتشر کند که جذابیتهای بعد از انقلاب نیز دیده شود.
*سعه صدر و صبر ایشان واقعا عجیب بود. در اوج مشکلات، خم به ابرو نمیآوردند و نمی گذاشتند تاثیر مشکلات در داخل خانه اثر کند و با من و بچهها بسیار مناسب برخورد میکردند و تا فرصتی پیش میآمد همه ما را به مسافرت میبردند مثل مشهد، شمال، شیراز، برازجان و خارج از کشور. البته در این سفرها به مسائل مبارزه و نهضت هم میرسیدند و با تبعیدیها، زندانیان و مبارزان ملاقات میکردند، از جمله دربرازجان به دیدن آقایان عسگراولادی و عراقی رفتیم و زندانبان هم به همه خانواده ما اجازه ملاقات در حیاط زندان را داد، یا در سفرلندن و پاریس، لبنان، عراق و آمریکا با معارضین وانقلابیون خارج از کشور مانند دکتر حبیبی، امام موسی صدر، قطبزاده، بنی صدر، یزدی و دانشجویان انجمن اسلامی، ملاقات میکردند، آقای هاشمی به عنوان مبارز و سیاستمداری خوش اخلاق معروف بود که همین خصوصیت را در خانواده نیز نشان میداد.
*تلخ ترین دوره مظلومیت هاشمی: همانطور که قبلا گفتم دوران بعد از ریاست جمهوری یعنی انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 و 88 که بیشترین توهینها و تهمتها ازسوی چهرههای انقلابی و با پول بیت المال علیه ایشان انجام شد و سال 92 که آقای هاشمی را رد صلاحیت کردند،
*من به جای خالی ایشان در زندگی و در دورانهای مختلف عادت کرده بودم، از ابتدای ازدواج زندان و بعد از انقلاب، ماندن ایشان در مجلس و جبهه رفتنهای زیاد. حال که ایشان در کنار مراد و امامش آرمیده، از محل دفن ایشان راضی هستم و مخصوصا از عزتی که خدا روز تشییع با حضور مردم برای ایشان ایجاد کرد و از همه مردم که ایشان را بدرقه کردند تشکر میکنم، هرپنجشنبه که سر مزار ایشان میروم و با ایشان دردل میکنم. با توجه به فیلمها و کتابها ومطالبی که هنوز هم برای تخریب ایشان ساخته یا نوشته میشوند، هنوز هم احساس میکنم آشیخ اکبر زنده و تاثیر گذار است که این برای من مهم است.
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دشمن چگونه سعی در عرفیسازی بیحجابی در جامعه دارد؟
«شعارشان زن، زندگی، آزادی بود، اما عمل و هدفشان زن، زندگی، عریانی را نشان داد» این جملهای است که فاطمه رحمانی، مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران در بخشی از گفتوگوی خود با جامجم در توصیف نقشه دشمنان علیه حجاب زنان ایران میگوید.
با نگاهی به سیر تاریخی ایران مشخص میشود، بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد تازهای که با بهره گیری از آیات قرآن و احکام اسلامی به زن شد و مقام معظم رهبری نیز از آن بهعنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد میکنند، «مسأله حجاب زنان» و به موازات آن، حضور فعال در عرصههای مختلف جامعه و حذف نگاه ابزاری به آنها، تبدیل به خاری در چشم دشمنان شده که بارها با استفاده از روشهای مختلف مثل شخصی نشان دادن این موضوع و استفاده از تعابیر مختلفی، چون حجاب اجباری، سعی در مقابله با آن با هدف ضربه به نظام جمهوری اسلامی و تحقق اغراض خود کردهاند. در گفتگو با مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران به بررسی این موضوع پرداختهایم.
علت اهمیت حجاب در کشور چیست؟
مسأله حجاب یک تاریخچه عمیق و با سابقه به بلندای تمدن ایران در کشورمان دارد. حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی که ۱۰۰ سال پیش پوشش زنها، به شکل اکنون نبود و به مرور با اجرای سیاستهای منفعتطلبانه و هوسبازانه، تبدیل به وضع فعلی شد، بعد از انقلاب صنعتی، استفاده ابزاری و جنسی از زنان باعث تغییر و تحولاتی در پوشش زنان غرب شد و سپس تلاش کردند این سبک از پوشش زنان خود را به زنان کشورهای دیگر همچون کشورهای اسلامی تحمیلکنند. زمان رضاشاه تا حد زیادی این سیاستها محقق شد، اما بعد از انقلاب، با رویکرد و نگاه عمیق دینی و اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، الگوی جدیدی در مقابل فرهنگ غربی نسبت به زن شکل گرفت که در این نگاه، زن در عین حفظ لطافت و ظرافت زنانه خود و گرم نگهداشتن کانون خانواده و فرزندآوری، با رعایت حجاب و عفاف، هم پوشش و هم عفت رفتاری و کلامی در عرصههای مختلف اجتماعی حضور داشتهباشد. بیش از نیمی از جامعه، را زنان تشکیل میدهند و شاهدیم زنان با داشتن پوشش اسلامی در همه عرصههای اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی و ... حضور دارند و در برخی عرصهها در حوزه زنان متخصص به خودکفایی رسیدهایم.
چرا دشمنان از دیرباز بهویژه در سالهای اخیر بر مسأله بیحجابی زنان تأکید دارند؟
زن فطرتا موجودی انسانساز، تمدنساز و منشأ عطوفت و برکات الهی است. زن میتواند ستون یک زندگی، خانواده و جامعه باشد. آنها در تربیت انسانهای بزرگ و نابغه، نقش مستقیم دارند. بسیاری از افراد شایسته و برجسته تربیتیافته زنانی هستند که خود آراسته به خلقیات حسنه و پایبندیهای اخلاقی بودهاند. این امر پذیرفته شدهای است که زن، مأموریت و مسئولیت تربیت انسانها را بهعهده داشته و سرشار از عاطفه، محبت، هدایتگری و تمدنسازی است، اما فرهنگ ۱۰۰ساله غرب تلاش میکند این ودیعه الهی را از او بگیرد و او را به انسانی بیمسئولیت و غیرمقدس تبدیل سازد. نقش اصلی قدرت نرم بسیار بالاست.
مسلما وقتی زن با این خصوصیات در نظام خلقت در مسیر درست و پیشرفت یک جامعه باشد، سبب سعادت جامعه میشود. منشأ اثر بودن زن اگر باور و پذیرفته شود در هر سمت و سویی که برود، اثر خود را میگذارد و باعث سعادت یا شقاوت جامعه میشود. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودهاند دشمنان از پیشرفت زنان ما عصبانیاند، زیرا زنان ما بعد از انقلاب با حفظ حجاب و نگهداشتن حریم خانواده و در عرصههای گوناگون اجتماعی و حکمرانی، حضور فعال داشتند که این موضوع برای دشمنان، غیرقابل تحمل است؛ لذا میکوشند به زن ایرانی القا کنند که زن با حجاب فعلی، امکان تعالی و رشد ندارد و زمانی میتواند به اوج قله موفقیت و رضایت برسد که عریانتر باشد. دشمنان خوب میدانند اگر بخواهند کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارند، بهترین روش، انحراف زنان از مسیر درست الهی و فطری و تقدسزدایی و هویتزدایی از زن مسلمان است.
دشمن چگونه سعی در عرفیسازی بیحجابی در جامعه دارد؟
تکرار حضور مداوم و روزمره بیحجابها در جامعه و جنبه روانی اینمساله که اگر هرروز دیده شود، عادی میشود، یکی از روشهای دشمن برای تحقق عرفیسازی بیحجابی است. القای شبهات در بین جوانان و عدم پاسخگویی درست به آنها، زمینه را برای باورسازی دروغین فراهم میکند. یکی از مواردی که مطرح میکنند این است که چرا عدم پوشش و حجاب در کشورهای اسلامی عادی است، اما در ایران نسبت به این موضوع سختگیری میشود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب؛ تغییر و تحولاتی در تدوین قانون اساسی بر پایه شرع و دین پایهریزی کرد؛ لذا قوانینی که وضع میکند نیز بر پایه شرع است. اینطور نیست که ما از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم بلکه کشورهای دیگر هستند که باید مواضع خود را نسبت به حرامهای شرعی اصلاح کنند چرا که این کشورها پوسته اسلامی دارند، اما خلاف اسلام عمل میکنند.
آنها شرابفروشی هم دارند، آیا ما باید از آنها پیروی کنیم؟ انقلاب اسلامی کاری کرد که احکام شرع و دین خدا را در جامعه اجرا سازد لذا آنچه کشورهای به ظاهر اسلامی انجام میدهند، عجیب و غریب است، نه رعایت مسائل شرعی و دینی در ایران! شعار زن، زندگی، آزادی در واقع شعار اصلی حکومت اسلامی است، اما بستگی به این دارد که آزادی را چگونه تعریف و تعبیر میکنیم. دشمنان ما آزادی را عریانی و برهنگی تعریف میکنند. متأسفانه در جریان اغتشاشات نیز به صورت جنگ ترکیبی و کاملا هدفمند و سازماندهی شده، در داخل و خارج از کشور دشمنی را به حد اعلای خود نسبت به زن ایرانی که مظهر قداست، حیاتبخشی و تمدنسازی است، نشان دادند؛ لذا این شعار آنطور که ادعا میکردند زن، زندگی آزادی نبود بلکه زن، زندگی، عریانی بود. دشمنان درحالی این شعار را میدادند که حالا شش ماه است در فلسطین زنان را از بین میبرند! این وقایع نشان میدهد که این شعارهای توخالی و دروغ، وسیلهای برای فریب زنان کشور ما است. زنان ما باید مراقب باشند که سرباز پیادهنظام دشمن نباشند. اطاعت از قوانین کشور، لازم الاجراست. قطعا مردم نسبت به بیحرمتی به شأن زن و عادیسازی بیحجابی در کشور، واکنش نشان خواهند داد. امیدواریم با اقداماتی که فراجا اکنون با طرح نور در پیش گرفته است، اتفاقات خوبی رقم بخورد.
منبع: جام جم
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی