Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد گفت: ردیف بودجه مستقل واقعا هم لازم است چرا که دیابت در سلامتی ما یک معضل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید محمدرضا آقایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: مرکز دیابت یزد از سال 1376 کار خودش را شروع کرد و بعد از یکی-دو سال به مرکز تحقیقاتی درمانی تبدیل شد یعنی اینکه پزشکان در کنار کارهای تحقیقاتی، بیمار هم ویزیت می‌کنند و خدمات مختلف را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سوم خرداد 1393 در سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز دیابت در ساختمان جدید افتتاح شد؛ چرا که از سال‌های قبل خیلی احساس نیاز می‌شد که ساختمان مرکز اولی که کنار بیمارستان افشار بود خیلی کوچک و خدمات درمانی‌اش کم بود.

مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد عنوان کرد: وقتی مرکز به این ساختمان جدید منتقل شد، به همت خیر مرحوم علی خانی ساختمانی حدودا 4هزار و 500متر -یعنی سه طبقه هر کدام هزار و 500 متر- و زمینی 6هزار متری در اختیار مرکز قرار گرفت و موجب شد تا خدمات این مرکز بسیار گسترده‌تر شود.

***مرکز دیابت استان یزد؛ نیازمند ردیف بودجه ای مستقل

آقایی ادامه داد: با ورود به ساختمان جدید، فضا برای کار آموزشی پیدا کردیم، کار تحقیقاتی‌مان گسترده شد و ما الان یک مجله تحقیقاتی خیلی خوب معتبر انگلیسی داریم، کلاس‌های آموزشی ویژه بیماران داریم، با سازمان‌های مختلف هم همکاری می‌کنیم و جاهای مختلف برای کار و آموزش می‌رویم.

وی درباره چگونگی تأمین بودجه این مرکز اظهار داشت: پرونده تحقیقاتی وقتی مصوب شد می‌تواند یک سری بودجه‌ها را داشته باشد. در حال حاضر  دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به اهمیت دیابت در استان، بودجه‌ ای را از ردیف‌های مختلف به این مرکز اختصاص می دهد.

مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد اضافه کرد: همچنین با رای زنی هایی که با وزارت‌ بهداشت و درمان شده است، برخی مواقع کمک هزینه ای را در اختیار مرکز دیابت می‌گذارد، اما حدود یک سال است سعی داریم که مرکز دیابت استان یزد در بودجه سال 1398 ردیف بودجه مستقل دستگاهی داشته باشد.

***مرکز دیابت یزد؛ پژوهش، آموزش و درمان در کنار هم

آقایی تأکید کرد: این مرکز هم یک مرکز تحقیقاتی، هم مرکز درمانی و هم مرکز آموزشی است، یعنی کنار کارهای علمی و پژوهشی به مردم خدمات هم داده می‌شود و کارهای آموزشی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برآوردها این است که 15 درصد بودجه‌های وزارت بهداشت برای دیابت هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگی در زمینه آموزشی و پیشگیری توسط مرکز دیابت استان مانند طرح مدارس آموزش پیشگیری از دیابت صورت گرفته است که همه این‌ها با لطف مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت بوده اما با توجه به گستردگی دیابت در استان یزد این مرکز نیازمند ردیف بودجه مستقل است.

***یزد پایگاه غلبه بر دیابت کشور؛ به شرط داشتن ردیف بودجه مستقل

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط چند وجه فعالیت مرکز دیابت استان یزد اگر این ردیف بودجه با همت نمایندگان استان در مجلس در بودجه 98 تصویب شود از این بعد با خیال راحت تر و با سرعت بیشتری می توان شاهد پیشرفت این مرکز در سطح کشور بود.

مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد تصریح کرد: یزد را می‌توانیم به پایگاه کشوری غلبه بر دیابت تبدیل کنیم یعنی اگر این بودجه تصویب شود حتی به جنوب شرق هم می‌توانیم در زمینه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی خدمات بدهیم.

آقایی گفت: نمایندگان تاکنون همراه مرکز دیابت بوده اند و همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی بابت حساسیت این مرکز نیز توجیه هستند، اما از آن‌ها می‌خواهیم که برای تصویب ردیف بودجه مستقل در بودجه 98 همت کنند. به ویژه آنکه کلینیک دیابت تقریبا توی کشور کم‌نظیر است و در بخش دولتی نیز خیلی کم است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود