Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی مهراس مهرابی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : اولین باغ مدرن دانشگاهی غرب کشور و سومین باغ مدرن استان است که در مساحت ۱۵ هکتار کلنگ زنی شد.

وی بابیان اینکه در این باغ چهار نوع درخت میوه شامل درختان انگور، بِه، گلابی و سیب کاشت می‌شود، گفت : با فراهم شدن بستر لازم برای کاشت درختان، دهه فجر امسال ۱۶ هزار و ۴۰۰ اصله درخت را در زمین در نظر گرفته شده غرس خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد استان احداث این باغ که در مجتمع تحقیقات کشاورزی و دامپروری دانشگاه آزاد کرمانشاه واقع در جاده بیستون قرار دارد، جمعا برای ۲۴ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

وی همچنین اضافه کرد: درختان این باغ از سال دوم کاشت به ثمر خواهند رسید، اما عملا از سال سوم (سال ۱۴۰۰) توجیه اقتصادی برای دانشگاه دارد و پیش بینی می‌شود سالانه ۶۰۰ تن محصول از این باغ برداشت شود.

مهرابی در ادامه با بیان اینکه از جمله سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی فاصله گرفتن از درآمد‌های شهریه‌ای است، یکی از اهداف احداث این باغ را داشتن درآمد غیرشهریه‌ای دانست و گفت: در کنار این مسئله، در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های مرتبط با علوم و مهندسی باغبانی و کشاروزی داریم که این فضا می‌تواند در آموزش عملی به این دانشجویان بسیار اثربخش باشد.

وی یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درحال حاضر ۳۵ هکتار زمین آبی، ۶۰ هکتار زمین دیم و یک مجتمع گاوداری دارد که علاوه بر بحث آموزش و پژوهش، کمکی به درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه نیز محسوب می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

سومین باغ مدرن استان کلنگ زنی شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای ۱۳۰۰ پروژه عمرانی گفت: با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران طرح آبرسانی به روستاها دارای تنش آبی را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست و اظهار کرد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، افزود: در تلاش هستیم طی یک تا دو ماه آینده پروژه‌ها احداث شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماهه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی بوده است.

خزایی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن خبر داد و تصریح کرد: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، توزیع بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی ۱۷۰۰ زندانی مالی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ جوان جویای کار و توزیع بیش از ۹۰۰۰ متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی انجام شده است.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فراغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

کد خبر 750663

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم