Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج اعتراضات مردمی در فرانسه کمی آرام تر شده است اما جلیقه زردها در رسانه های اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات جدید در این کشور شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،گروهی از «جلیقه زردها» در نامه ای سرگشاده به «امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه هشدار دادند که با مردم مانند گداها رفتار نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این نامه پیشنهاد بحث ملی ماکرون را رد کرده و خواستار کاهش چشمگیر مالیات شدند.

این نامه از سوی گروه «فرانسه خشمگین» که متشکل از حدود 300 هزار نفر از حامیان جنبش جلیقه زردها است در فیس بوک منتشر شد و همچنین به رسانه های داخلی،ارسال شد.

معترضان به ماکرون هشدار دادند: «اگر کماکان به مردم مانند گداها نگاه کنید و رفتاری اینگونه با آنها داشته باشید،خشم مردم تبدیل به نفرت خواهد شد.»

در این نامه آمده است که پیشنهاد مباحثه ملی از سوی ماکرون یک «دام سیاسی» برای خاموش کرن آتشی است که رئیس دولت را به شدت ترسانده است.

فعالان جلیقه زرد همچنین خواستار کاهش چشمگیر مالیات برای همه کالاهای سیاسی شدند.

به طور کلی موج اعتراضات مردمی در فرانسه کمی آرام تر شده است اما جلیقه زردها در رسانه های اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات جدید در این کشور شده اند.

جلیقه زردها از مردم درخواست کرده اند تا اولین شنبه سال 2019 میلادی یعنی امروز (15 دی) در شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس به خیابان ها بیایند.

جنبش «جلیقه زردها» در ماه نوامبر در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد اما دامنه این اعتراضات گسترده تر شد و معترضان خواستار استعفای «امانوئل ماکرون» شدند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء خبرگزاری شبستان مراجع شیراز اردبیل خراسان جنوبي دیدار با مراجع مجلس بیرجند تظاهرات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین

معترضان و دانشجویان فرانسوی با شعار «فلسطین آزاد»، در دانشگاه «سوربن» پاریس اردو زدند تا همبستگی خودشان را با ملت فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معترضان خشمگین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به دانشگاه سوربن پاریس رفتند و در مقابل دروازه دانشگاه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند و برخی از دانشجویان در حیاط چادر برپا کردند.

به نقل از رسانه عبری «تایمز اسرائیل»، چند روز پس از اعتراضات مشابه در دانشگاه سیانس پو پاریس، گردهمایی در دانشگاه سوربن جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تظاهرات ضد جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده، به اروپا هم سرایت کرده است.

جنگ ویرانگر غزه در هفتمین ماه خود به سر می‌برد و فعلا چشم‌اندازی برای برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود. در جریان حملات صهیونیست‌ها بیش از ۳۴ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

این اعتراضات در سوربن که باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، صلح‌آمیز گزارش شده است. دانشجویان از این موسسه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است، خواستند تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله «ماتیلد پانو» که ریاست گروه قانونگذاران چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواسته بودند تا به اعتراضات سوربن بپیوندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد