Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: کره جنوبی در میان کشورهای جهان دارای سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت است. ۹۹ درصد خانوارهای کره جنوبی به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. این موفقیت چگونه به دست آمده است؟
کره جنوبی در حال حاضر از نظر اقتصادی دهمین قدرت صنعتی جهان است. این کشور همزمان در نمایه‌ی توسعه‌ی اینترنت سازمان ملل متحد، از مدت‌ها پیش در جایگاه نخست یا دوم قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرعت اینترنت در کره جنوبی بطور متوسط بیش از ۴۵ مگابایت بر ثانیه است. فقط جهت مقایسه باید گفت که اینترنت در آلمان بیش از نیمی از رقم بالا کندتر است.
کره جنوبی همچنین از نظر پوشش شبکه‌ای در صدر کشورهای جهان قرار دارد. بطور رسمی گفته می‌شود که ۹۹ درصد خانوارهای این کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. این رقم در آلمان فقط ۵۷ درصد خانوارها را در برمی‌گیرد. البته باید این نکته را هم گفت که در کره جنوبی نزدیک به نیمی از جمعیت در محدوده‌ی سئول بزرگ زندگی می‌کنند و بیشتر شهروندان این کشور در ساختمان‌های بلند ساکن‌اند.
توضیح پیشرفت کره جنوبی در این گستره دشوار نیست: دولت در سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت شبکه‌ی اینترنتی گسترده‌ای بسازد.  نخست وزارتخانه‌ها و اداره‌ها صاحب اینترنت شدند. پس از آن به ابتکار دولت رقابت سالمی میان شرکت‌های فعال در عرصه‌ی اینترنت ایجاد شد و دولت هم با کمک‌های مالی خود به توسعه‌ی فن‌آوری‌های جدید یاری رساند.
در گام‌های بعدی در تکنولوژی ارتباطات این کشور از کاربرد استاندارد ISDN چشم‌پوشی شد و به جای آن استاندارد DSL به کار گرفته شد. بدین‌سان تنها پس از هشت سال ۴۰ درصد جمعیت به اینترنت دسترسی داشتند. به‌زودی کابل‌های فایبرگلاس برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار گرفتند.
نکته‌ی دیگری که در گسترش و توسعه‌ی اینترنت در کره جنوبی موثر بود، صدور پروانه‌ی انتقال اطلاعات به قیمت مناسب برای تلفن‌های همراه از سوی دولت بود. این امر شرکت‌های تلفن را تشویق می‌کرد که هر چه سریع‌تر شبکه‌های خود را گسترش دهند.
برای نمونه در آغاز هزاره‌ی جدید پروانه‌ی استاندارد UMTS تلفن همراه در کره جنوبی به ۶ /۲ میلیارد یورو فروخته شد. در حالی که دولت آلمان در همان زمان چنین پروانه‌ای را به حدودا بیست برابر این قیمت یعنی ۸ /۵۰ میلیارد یورو فروخت.
این تفاوت قیمت هم اکنون نیز ادامه دارد. به همین دلیل شرکت‌های خدمات تلفن همراه در آلمان هم اکنون نیز در شبکه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند، اما چنین خدماتی در کره جنوبی بسیار ارزان است.
امروزه در کره جنوبی همه جا در متروها، اداره‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و خلاصه همه‌جا اینترنت رایگان در اختیار مردم است.
برچسب ها: کره جنوبی ، اینترنت ، سرعت

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره جنوبی اینترنت سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فایننشال تایمز، به تازگی لایحه‌ای درباره محدودیت تیک‌تاک در آمریکا به تصویب رسیده است. بر اساس این لایحه، شرکت چینی «بایت دنس» مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد این برنامه ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت فروشگاه‌های برنامه و ارائه‌دهندگان اینترنت مواجه خواهد شد.

این مصوبه به تهدیدات ناشی از «برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمن خارجی» اشاره می‌کند. به نوشته فایننشال تایمز، سیاستمداران آمریکایی نگران تأثیری هستند که پکن می‌تواند بر محتوای داده‌های کاربران «تیک‌تاک» اعمال کند.  فروش برنامه ها و شبکه های اجتماعی پیش از این هم سابقه داشته است. مثلا چهار سال پیش، شرکت چینی Kunlun Tech برنامه دوستیابی‌اش را به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی از امنیت داده‌های کاربران به San Vicente Acquisition فروخت. با این حال، این فروش کمتر از یک میلیارد دلار قیمت داشت و این در حالی است که تیک‌تاک بسیار بزرگتر است. درآمد آمریکا از این شبکه اجتماعی در سال گذشته به ۱۶ میلیارد دلار رسید.   به نظر می‌رسد هیچ پیشنهادی در این مقیاس وجود نداشته باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخلاف متا، تیک‌تاک زیان‌دِه است.   یا در مثال‌های دیگر، روسیه در سال ۲۰۱۶ دسترسی به «لینکدین» را به دلیل خودداری از ذخیره اطلاعات کاربران روسی در این کشور مسدود کرد. یا در سال ۲۰۲۰، هند تیک‌تاک را برای حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرد. امسال هم چین واتس‌اپ را به همین دلیل ممنوع کرد.    تیک‌تاک در تلاش برای متقاعدکردن مقامات واشنگتن درباره این شبکه اجتماعی تاکنون از دو مدیر اجرایی استفاده کرده است. اولین مدیر، «کوین مایر» بود که تنها چند ماه دوام آورد، اما جانشین او یعنی «شو زی چو» سه سال است که در جایگاهش مانده است.   اما ناکامی «چو» در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه تیک‌تاک یک تهدید امنیتی نیست، می‌تواند برای حضور او در سِمتش محدودیت زمانی ایجاد کند. این ناکامی همچنین می‌تواند باعث ممنوعیت برنامه‌های دیگر شود.   تیک‌تاک تاکید کرده که در حال برنامه‌ریزی برای مبارزه قانونی با مصوبه قانونگذاران آمریکایی است. ممنوعیت تیک‌تاک قطعا باعث ناراحتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی این برنامه می‌شود، اما این ممنوعیت به صورت یک‌باره نخواهد بود.    فایننشال در پایان نوشت، با این اتفاقات، اینترنت جهانی بیش از پیش دچار شکاف و گسستگی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها