Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:10:30 GMT

گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۶۰۰۶

گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمدرضا دستغیب در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: نقش هلال احمر به دلیل بهره‌گیری از نیروهای مردمی بی بدیل است.

وی با اشاره به نقش سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز در امدادرسانی‌ها خاطر نشان کرد: نفوذ پذیری هلال احمر به دلیل وجود جامعه داوطلبی در جامعه بسیار بیشتر از دیگر نهادهای امدادرسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستغیب ابراز کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد مردمی آمادگی همراهی و همکاری با هلال احمر را دارد.

دستغیب با استقبال از طرح استقرار پایگاه کوهستانی هلال احمر در پارک دراک گفت: به شهردار شیراز توصیه کردم حتما با نگاه مساعد محلی را جهت استقرار تیم امداد و نجات کوهستان در اختیار هلال احمر قرار دهد.

سیروس پاک‌فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: اهمیت احساس امنیت از خود امنیت کمتر نیست و وجود هلال احمر حس امنیت را در کنار نهادهای امدادرسان به مردم القا می‌کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر از نهادهای امدادی به روز است، افزود: هلال احمر همواره در امدادرسانی‌ها پیشگام است.

پاک فطرت از پارک دراک به عنوان یک ظرفیت گردشگری و تفریحی جدید در شیراز یاد کرد و خواستار تسریع در استقرار پایگاه امدادی هلال احمر در کوه دراک شد.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس نیز گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در شیراز ارائه کرد و گفت: ایجاد یک اردوگاه آموزشی و تفریحی، ایجاد پایگاه کوهستانی دراک و تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز از جمله اولویت‌های جمعیت هلال احمر در شیراز است.

درویشی با بیان اینکه توسعه و تجهیز هلال احمر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شهر شیراز به دلیل شرایط ویژه یک کلان شهر به تدوین نقشه  خطرپذیری نیازمند است.

وی افزود: در مناطق قدیمی و با فشردگی جمعیت لازم است آمادگی مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای با مشارکت مردم داشته باشیم.

مدیرعامل هلال احمر فارس از شورای شهر و شهرداری شیراز خواست برای تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز با هلال احمر همکاری کنند.

کد خبر 4504309

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: با اطلاع به این جمعیت مبنی بر تصادف دو خودرو سواری به صورت رخ به رخ در ابتدای پل کره بس، تیم‌های عملیاتی پایگاه گدارکبک و پایگاه نگین به محل حادثه اعزام شدند.
ایرج کیانی افزود: پس از ارزیابی، رهاسازی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۳ نفر از مصدومان توسط هلال احمر و ۴ نفر دیگر برای اعزام تحویل عوامل اورژانس شدند.
وی افزود: در این عملیات دو دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودرو نجات به همراه ۲ نفر نجاتگر کادر و ۴ نفر نیروی داوطلب بکارگیری شد.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • ظن ربوده‌شدن یسنا تقویت شد
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • یسنا زنده پیدا شد
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند