Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ثبت‌نام ۲۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد این استان در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور»، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز (15 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان، ویژه اعضای برادر و خواهر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان در مقطع سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود، افزود: زمان شروع ثبت‌نام از 15 آذرماه سال جاری آغازشده است و مرحله استانی این دوره از مسابقات دی و بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به اینکه مرحله کشوری این مسابقات اردیبهشت‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، گفت: مسابقات قرائت (تحقیق) و حفظ کل برای رده سنی 16 تا 30 سال و مسابقات قرائت (ترتیل) قرائت نماز، حفظ جزء 30، قرائت تقلیدی، اذان و نقاشی برگزار می‌شود.

 

چراغی پور، بیان کرد: این دوره از مسابقات با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی و سایت بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

 

وی، گفت: کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: این مسابقات در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد برگزار می‌شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء مجلس مراجع خبرگزاری شبستان اردبیل خراسان جنوبي اصفهان دیدار با مراجع حماسه 9 دی مدهامتان قرآن کریم مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی