Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اوج مشکلات، خم به ابرو نمی‌آوردند و نمی گذاشتند تاثیر مشکلات در داخل خانه اثر کند و با من و بچه‌ها بسیار مناسب برخورد می‌کردند و تا فرصتی پیش می‌آمد همه ما را به مسافرت می‌بردند مثل مشهد، شمال، شیراز، برازجان و خارج از کشور.


به گزارش شریان نیوز،عفت مرعشی، همسر مرحوم آیت الله هاشمی را شاید بسیاری از مردم تنها به جمله معروف و عجیب «اگر تقلب شد بریزید در خیابان ها» بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال روزنامه جمهوری اسلامی در آستانه دومین سالروز ارتحال مرحوم هاشمی به مصاحبه با وی پرداخته است که بخش های مهم و جالب آن را درادامه خواهید خواند:

*ازدواج ما کاملا سنتی بود، من و ایشان نسبت فامیلی دور داشتیم، البته با توجه به حضور طلاب در روستاها از جمله روستای ما، علی آباد مرعشی، ایشان را از دور هنگام سخنرانی در ایام عزاداری دیده بودم ولی بدلیل ارتباط خانوادگی با آیات اخوان مرعشی و حضور آقای هاشمی یا" آشیخ اکبر" - ایشان را تا آخرین روز اینگونه صدا می‌زدم - و پیشنهاد آنها به ابوی بنده، توسط پدر آشیخ اکبر به پدر بنده حجت‌الاسلام سید صادق مرعشی، توافقات انجام شده بود و مخالفت هم دیگر اثری نداشت چرا که نظر من را نخواسته بودند و بالاخره در سرنوشت من و او این وصلت نوشته شده بود وباید اتفاق می‌افتاد.

*در حد بسیار محدودی اطلاع داشتم که روحانی و طلبه هستند و قم زندگی می‌کنند و باید با ایشان به قم بروم و با زندگی طلبگی بسازم. بعضی هم می‌گفتند که سرش بوی قرمه سبزی می‌دهد ولی نمی‌فهمیدم منظورشان چیست، البته اینکه همسر یک روحانی بشوم و زندگی طلبگی را بپذیرم برایم مشکل بود، بالاخره قبول کردم و پای آن تا آخر زندگی ایشان ایستادم و حدود 57 سال زندگی مشترک داشتیم که با وجود همه ناملایمات ومشکلات راضی به رضای خداوند بودیم.

*البته بعد از انقلاب نیز تا تثبیت انقلاب و نبودن امنیت و ترورها، نگران امنیت آشیخ اکبر و بچه‌ها بودم و درخواستهای مردم برای حل مشکلاتشان از من، که بعضا کاری هم نمی‌توانستم برای آنها انجام بدهم، اذیتم می‌کرد و ناراحت می‌شدم که چرا انقلاب نمی‌تواند مشکلات ساده مردم را حل کند، کم کم در دوران مجمع تشخیص مصلحت و انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 و 88، تحمل تخریبها و تهمتهایی که از طریق دوستان همراه در انقلاب، علیه آقای هاشمی می‌شد، برایم سخت‌تر شد و روز به روز هم بیشتر می‌شد ولی تحمل آقای هاشمی واقعا مثال زدنی بود همه ما را آرام می‌کرد.

*تحمل سختی‌ها چون برای اسلام و مردم بود، همیشه جذاب و شیرین بوده و این اتفاقات موجب می‌شد تا زندگی از یکنواختی وحالت معمولی دربیاید. اگر خاطراتم را که در کتاب "پا به پای سرو تا پیروزی انقلاب" چاپ شده بخوانید تمام جذابیت‌ها را آنجا توضیح دادم و امیدوارم محسن خاطرات بعداز انقلابم را که نوشته‌ام بزودی آماده چاپ و منتشر کند که جذابیت‌های بعد از انقلاب نیز دیده شود.

*سعه صدر و صبر ایشان واقعا عجیب بود. در اوج مشکلات، خم به ابرو نمی‌آوردند و نمی گذاشتند تاثیر مشکلات در داخل خانه اثر کند و با من و بچه‌ها بسیار مناسب برخورد می‌کردند و تا فرصتی پیش می‌آمد همه ما را به مسافرت می‌بردند مثل مشهد، شمال، شیراز، برازجان و خارج از کشور. البته در این سفرها به مسائل مبارزه و نهضت هم می‌رسیدند و با تبعیدی‌ها، زندانیان و مبارزان ملاقات می‌کردند، از جمله دربرازجان به دیدن آقایان عسگراولادی و عراقی رفتیم و زندانبان هم به همه خانواده ما اجازه ملاقات در حیاط زندان را داد، یا در سفرلندن و پاریس، لبنان، عراق و آمریکا با معارضین وانقلابیون خارج از کشور مانند دکتر حبیبی، امام موسی صدر، قطب‌زاده، بنی صدر، یزدی و دانشجویان انجمن اسلامی، ملاقات می‌کردند، آقای هاشمی به عنوان مبارز و سیاستمداری خوش اخلاق معروف بود که همین خصوصیت را در خانواده نیز نشان می‌داد.

*تلخ ترین دوره مظلومیت هاشمی: همانطور که قبلا گفتم دوران بعد از ریاست جمهوری یعنی انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 و 88 که بیشترین توهین‌ها و تهمت‌ها ازسوی چهره‌های انقلابی و با پول بیت المال علیه ایشان انجام شد و سال 92 که آقای هاشمی را رد صلاحیت کردند،

*من به جای خالی ایشان در زندگی و در دوران‌های مختلف عادت کرده بودم، از ابتدای ازدواج زندان و بعد از انقلاب، ماندن ایشان در مجلس و جبهه رفتن‌های زیاد. حال که ایشان در کنار مراد و امامش آرمیده، از محل دفن ایشان راضی هستم و مخصوصا از عزتی که خدا روز تشییع با حضور مردم برای ایشان ایجاد کرد و از همه مردم که ایشان را بدرقه کردند تشکر می‌کنم، هرپنجشنبه که سر مزار ایشان می‌روم و با ایشان دردل می‌کنم. با توجه به فیلم‌ها و کتاب‌ها ومطالبی که هنوز هم برای تخریب ایشان ساخته یا نوشته می‌شوند، هنوز هم احساس می‌کنم آشیخ اکبر زنده و تاثیر گذار است که این برای من مهم است.

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

 سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی افزود : اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

وی بیان کرد: منطقه شمال شرق استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم.

مکفی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی ادامه داد: سیاستمداران وقتی در عرصه دیپلماسی کم می آورند، ارتش و نیروهای مسلح وارد عمل می شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای ارتشی در زمان انقلاب در روز ۲۲ بهمن در حمایت از مردم ارتش اعلام بی طرفی کرد و پیروزی انقلاب رقم زده شد، بعد از جنگ نیز ارتش در تثبیت انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: سرلشکر فلاحی نیز بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد.

تاسیسات شرکت آبفا مشهد به نام شهید فلاحی نام گذاری شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز اظهار کرد: ارتش بعد از انقلاب بیشترین خدمات را انجام داده و بزرگترین عملیات نظیر عملیات بیت المقدس در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای ارتشی انجام شد.

حسین اسماعیلیان افزود: شهید فلاحی نیز از نیروهای ارتشی بازنشسته بود که بعد از پیروزی انقلاب فراخوان شده و به ارتش جمهوری اسلامی پیوسته بود.

وی ادامه داد: امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات این شرکت به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: اینک ارتش مقتدری داریم که قابل مقایسه با ارتش زمان پهلوی نیست و از لحاظ ظرفیت انسانی، تجهیزات و قدرت در جایگاه مقتدری ایستاده است.

همزمان با دهم اردیبهشت ماه زادروز تولد شهید «ولی الله فلاحی» ، اداره کنترل و بهره برداری تاسیسات آب شرب به نام این شهید والا مقام مزین گردید.

ولی‌الله فلاحی نظامی ارشد ایرانی، سرتیپ نیروی زمینی ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی از ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ تا هقتم مهر ۱۳۶۰ و همچنین اولین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

او پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و از آغاز جنگ ایران و عراق در جبهه‌ها حضور دائم داشت. فلاحی در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ به سمت کفیل ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی برگزیده شد.

ولی‌الله فلاحی در سانحهٔ سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ در هفتم مهر ۱۳۶۰ شهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • تشییع همسر آیت‌الله مصطفی خمینی در قم
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟