Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اجرای اساسنامه جدید اختیارات و وظایف شورا‌های اجتماعی محلات افزایش می‌یابد.   به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدهادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست فصلی شورا‌های اجتماعی محلات منطقه یک با اشاره به‌سازوکار جدید کمیته‌های نظارتی گفت: در چارچوب فعلی مقرر شده هر عضو شورای شهر در کمیته نظارتی یک منطقه برخوردار و یک منطقه کم برخوردار حضور داشته باشد تا بتوانیم در طول هفته یا هر ۱۵ روز به‌تمامی مناطق مشهد سرکشی کرده و پاسخگوی درخواست‌ها و مطالبات شهروندان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اهمیت اقتصادی منطقه یک، تصریح کرد: این منطقه جزء یکی از مناطق مرکزی و مهم مشهد است که به‌لحاظ درآمدی نیز قلب تپنده اقتصادی است که این نکته می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه نگاه صرف درآمدی به‌یک منطقه موجب می‌شود، مراکز شهر دچار زوال شده که این موضوع به‌مرور زمان آسیب‌های جدی را به‌شهر و منطقه وارد می‌کند.

مهدی نیا با بیان اینکه مسؤولان شهری علاوه بر اقدامات روزمره باید نگاهی کلی به‌تحولات شهر داشته باشند، افزود: لایحه‌ای تهیه شده تا با استفاده از مشوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانیم کاربری‌های خدماتی مانند فضای سبز، سالن‌های ورزشی، استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های سینما را در پروژه‌های بزرگ جانمایی کنیم.

وی تصریح کرد: با تصویب این مصوبه سرمایه‌گذاران پروژه‌های بزرگ می‌توانند با جانمایی کاربری‌های خدماتی در پروژه‌های خود از تخفیف بسیار ویژه برای صدور پروانه بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به‌چارچوب و بدنه شهرداری، سیاست بر این شد که با چابک و کوچک‌سازی اداری، ارتباط با محلات و محله محوری در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد، تصویب اساسنامه جدید شورا‌های محلات نیز در این راستا بوده است.

مهدی نیا افزود: با اجرای اساسنامه جدید اختیارات و وظایف شورا‌های اجتماعی محلات افزایش می‌یابد.   انتهای پیام//ج.ر   با اجرای اساسنامه جدید اختیارات شورا‌های اجتماعی محلات افزایش می‌یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است