Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه به دومین سالگرد آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو نزدیک می‌شویم، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد که به نظر می‌رسد با وجود سختی کار، اجرای عملیات ساخت ساختمان پلاسکو با تاخیر انجام می‌شود و هنوز گودبرداری آن تکمیل نشده است.

سی‌ام دی ماه امسال دومین سالگرد آتش‌سوزی و فاجعه فروریختن ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های بلند تجاری تهران فرا می‌رسد اما همچنان به نظر می‌رسد که برخی از وعده‌های داده شده به این کسبه آسیب دیده پیرامون ساختمان پلاسکو عملیاتی نشده است و تنها سازندگان پلاسکو مشاهده می‌شوند که در گود این ساختمان در حال گودبرداری و آماده‌سازی محل تخریب شده این ساختمان قدیمی تجاری برای آغاز عملیات ساخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه مجتبی درودیان - رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنوز عملیات گودبرداری ساختمان پلاسکو تکمیل نشده است و چند روز پیش از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این منطقه حاضر شده و از اجرای این عملیات ساختمانی بازدید کردند که با حضور شهردار منطقه و استاندار همراه بود و مسئولان حاضر وعده دادند که پیگیری را همچنان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز شهرداری مجوز ساخت پلاسکو را براساس توافقات صورت گرفته صادر نکرده است، افزود: پیش از این برای ساخت پلاسکوی جدید در ۱۵ طبقه به اضافه پنج طبقه زیر زمین، توافقات لازم بین مسئولان دولتی و استانی صورت گرفته بود و همگی زیر این توافق را امضا کرده بودند اما به نظر می‌رسد که هنوز مجوزهای لازم برای ساخت آن صادر نشده است. البته اگرچه در گودبرداری و آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان پلاسکو تاخیر صورت گرفته است اما نباید از حق گذشت که واقعا گودبرداری ساختمان پلاسکو با توجه به استحکام بسیار بالای پایه‌های بتنی و پی این ساختمان، زمان‌بر بوده است که البته پیمانکار می‌توانست با تعداد کارگر و تجهیزات بیشتر این زمان را کوتاه‌تر کند.

آنهایی که خواستند و مراجعه کرده‌اند وعده‌ها برایشان محقق شده است

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در خصوص اینکه چرا همچنان برخی از کسبه پلاسکو نسبت به اجرا نشدن وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده معترضند، تصریح کرد: اگرچه در سال نخست فروریختن ساختمان پلاسکو وعده‌ها آنطور که باید عملی نشد اما از اوایل امسال که پیگیری مطالبات کسبه آسیب دیده پلاسکو به استاندار تهران محول شد، پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و خیلی از مشکلات پلاسکویی‌ها حل شد. به عنوان مثال آن‌هایی که در ابتدا به عنوان کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو ثبت‌نام کردند و داوطلب تسهیلات شدند، اکثرا وام‌هایشان را دریافت کردند که البته تغییراتی در نوع وام‌های اختصاص یافته به آن‌ها و تضامین‌شان اعمال شد و راجع به دارایی و بیمه‌هایشان بسیاری از پلاسکویی‌ها مشکلات‌شان حل شده است.

درودیان با اشاره به اینکه آن دسته از پلاسکویی‌ها که در ابتدا ثبت‌نام نکرده بودند کاری برایشان انجام نشده است و هر قدر تلاش کردیم نتوانستیم نام آنها را ثبت کنیم، ادامه داد: پلاسکویی‌هایی که ثبت‌نام کرده بودند و خودشان از طریق اتحادیه و اتاق اصناف پیگیر بودند اکثرا مشکلات‌شان حل شد و تسهیلات بانکی را دریافت کردند اما برخی شخصا خودشان ورود کرده و ممکن است مشکلاتی داشته باشند که باید به اتحادیه و اتاق اصناف مراجعه کنند.

وی گفت: حتی اگر در توان اتحادیه و اتاق اصناف نباشد که مشکلات کسبه پلاسکو را حل کند می‌توانیم آنها را بشنویم و از آنها مطلع باشیم و قطعا نهایت تلاشمان را برای حل شدن این مشکلات خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرو ریختن ساختمان پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت