Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقای رتبه این دانشگاه در آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI به ۱۰۹ جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد «بیژن رنجبر» در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طبق آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 109 جهان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی با 46 هزار و 961 مستند علمی و مجموع 315 هزار و 132 استناد، به پله 109 جهان ارتقا یافت.

رنجبر با اشاره به هدف اصلی حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری در دانشگاه، گفت: قرار گرفتن در بین برترین دانشگاه های داخلی و بین المللی در حوزه های فناوری و خلق ثروت از اهداف مهم ماست که برای رسیدن به آن باید مأموریت های دانشگاه در زمینه های تجاری سازی، توسعه صنعتی و فناوری، تولید علم به خوبی انجام شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، تحولی بزرگ در آموزش عالی کشور صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: می خواهیم به سمت دانشگاهی تقاضامحور و تحول‌گرا که یک دانشگاه نسل چهارمی است، حرکت کنیم و طبیعتاً باید ریل‌گذاری دانشگاه به سمت دانشگاه حل مسئله باشد. برای رسیدن به این جایگاه، دانشگاه باید هوشمند بوده و قابلیت حل مسائل و توانایی شکست ساختارها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح پایش، راهبرد تبدیل دانشگاه به یک سازمان حل مسئله بومی است، گفت: می خواهیم دانشگاه را به یک سازمان نوآور و پاسخگو تبدیل کنیم. با طرح پایش، گفتمان سازی پیرامون دانشگاه حل مسئله در سطح درون و بیرون دانشگاه خواهیم داشت.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء خبرگزاری شبستان مجلس خراسان جنوبي مراجع شیراز اردبیل حماسه 9 دی بیرجند چاپ مقاله مقاله دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود