Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در هشتمين شنبه سياه پياپي شهرهاي فرانسه بار ديگر چهره کاملا امنيتي نظامي به خود گرفته است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، دولت فرانسه روز گذشته در اولين جلسه شوراي وزيران به رياست امانوئل مکرون رئيس جمهور تصميم گرفت با جنبش ضد سرمايه داري از اين پس برخورد شديدتري داشته باشد ، به همين علت، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 10 گردان پليس ضد شورش و سه گردان نيروي ژاندارمري با تجهيزات کامل از جمله خودروهاي زرهي براي امروز بکارگيري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احتمال داده مي شود علاوه بر پاريس در ديگر شهرهاي بزرگ فرانسه از جمله بوردو، نانت، مارسي، ليون، استراسبورگ نيز تظاهرات گسترده اي عليه سياست هاي دولت مکرون؛ امروز در اولين شنبه سال نو ميلادي شکل گيرد.

آشوبگران قصد سرنگون کردن دولت را دارنـد
سخنگوي دولت فرانسه شماري از معترضان را به تلاش براي سرنگوني دولت اين کشور متهم کرد.
دولت فرانسه گروهي از معترضان اين کشور موسوم به «جليقه زردها» را به کودتا و تلاش براي براندازي حکومت متهم کرد.
بنابر گزارش خبرگزاري آلمان، «بنيامين گريوو» سخنگوي دولت فرانسه در اين خصوص گفت: «در فرانسه هيچ‌کس فراتر از قانون نيست».
گريوو پس از نخستين نشست دولت در آغاز سال نوي ميلادي در پاريس گفت که بيشتر جليقه زردها قانون را رعايت مي‌کنند اما اين جنبش عاملي براي تحريک و شورش شده است. آنها مي‌خواهند به اين وسيله دولت را سرنگون کنند.
گريوو معتقد است که اين افراد مي‌خواهند ماهيت قانوني دولت «امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهور فرانسه را زير سوال ببرند.
«بنيامين گريويوکس» سخنگوي دولت فرانسه اعلام کرد که ماکرون در نخستين نشست کابينه در سال 2019 گفت: «احتمالا ما بايد ريشه‌اي‌تر عمل کنيم و تغييرات بيشتري انجام دهيم.»
تغييرات احتمالي توسط دولت فرانسه باعث نگراني بيمه‌هاي بيکاري و سيستم بازنشستگي اين کشور شده است.
سخنگوي دولت فرانسه از شهروندان اين کشور خواست تا به جاي آنکه به خيابان‌ها بيايند ديدگاه‌هاي خود را در جريان «بحث ملي» که براي هفته‌هاي آينده در هر منطقه برنامه ريزي شده است مطرح کنند.
وي کساني را که هنوز تحت جنبش جليقه زردها به تظاهرات مي‌پردازند آشوبگراني توصيف کرد که به دنبال ايجاد هرج و مرج و سرنگوني دولت هستند.

تأکيد مکرون بر ادامه اصلاحات بنيادين در فرانسه
رئيس جمهور فرانسه در نخستين جلسه شوراي وزيران در سال جديد ميلادي، بر ادامه اصلاحات بنيادين در اين کشور تاکيد کرد.
به گـزارش خبـرگزاري رويتـرز، روز جمعه، امـانوئل مـکرون در اولين نشست شوراي وزيران در سال 2019، بر ادامه قطار اصـلاحات در اين کشور تاکيـد کرد. وي گفت در مقابل آشوبگران که قصد سرنگون کردن دولت را دارنـد، دولت مصمم است اصلاحـات را در فرانسه ادامه دهد.
در آستانه دور جديد تظاهـرات معترضان به نظـام سرمايه داري، که از ماه نوامـبر آغاز شده و اکنون هشتمين دور آن به شمار مي آيد، رئيس دولت، اعضـاي کابينه اش را گرد هم آورد تا به بررسي اصلاحات پيش رو بپردازد. وي اواخر سـال گذشته ميلادي را در حالي به پايان رساند که با رشته تظاهـراتي بي سابقه بر ضد سياست هاي اش روبرو بود.
بنيامين گريوو سخنگوي دولت فرانسه، که در نخستين جلسه شوراي وزيران سخن مي گفت، تـصريح کرد که رئيس جمهـور در خصوص موضوع تحـول در کشور، ضروري مي داند که اين تغييـرات و تحولات قوي تر و به شکل بنيادي تر صورت بگيرد.
وي خاطـر نشان کرد: با توجه به اين که ما راه درستي در پيش گرفته ايم، اما همه چيز مي تواند به طور طبيعي اصلاح شود. سخنـگوي دولت فـرانسه افزود: براي بسياري از هم شهري ها يمان، کارها به طور واقعي در زندگي روز مره شان تغييـر پيدا نکرده است و به اندازه کافي تغييرات محسوس و قابل توجه در زندگي روزانه شان را حس نکرده اند.
وي ادامه داد: بدون شک مي بايست در زمينه تغييرات، در روش ها، نحوه اجرا و سبـک خود بنيادي تر عمل کنيم. ما بايد در زمينه تمايل تغييرات شهـروندان فرانسـوي، اين راه را تا آخر ادامه دهيم؛ چرا که همين خواسته بوده که ما را به قدرت رسانده است.
وي گفت: شايد ما بيش از حد برخي محافظه کاري ها را انجام داده ايم، لازم است اين تغيير پيدا کند و ما بسيـار خوشحال هستيم که اين کار را با دولت مان و تمام کساني که صادقانه آرزوي تغييـر و تحول در کشورمان را دارند، به سرانجام برسانيم. با آن که در نظرسنجي ها، اصلاحات مورد نظر دولت با مخالفت روبرو بوده و تظاهرات متعددي را در ماه نوامـبر سال 2018 به دنبال داشته است، امـانوئل مـکرون سال دو هزار و هيجـده ميلادي را با يک معمـا به پايان رساند؛ معمـايي که اعلام کرد يک سري تدابير و اقدامات در زمينه حفظ قدرت خـريد اتخاذ کرده، که رقم آن به بيش از ده ميليارد يورو مي رسد.
امـانوئل مـکرون، شهروندان فرانسوي را به پذيرفتن واقعيت فرا خـواند و بر مصصم بودن خود در ادامه قطار اصلاحات تا به نتيجه رساندن آنها تاکيد کرد. بنيامين گريوو سخنگـوي دولت فرانسه گفت: ما پاسخ هاي قابل توجهي به تقاضاهاي اوليه و قانوني به جنبش اعتراضي و به طور خاص در زمينه قدرت خريـد داده ايم. وي ادامه داد: ما آماده مذاکره با افراد صـادقي هستيم که به دنبال استفاده ابزاري از سياست و مشکل سازي نيستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرانسه اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحدهای راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحدهای راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.
به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحدهای پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبرهایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • ساعت پخش بازی پاری‌سن‌ژرمن و لوآور امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود