Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@11:14:35 GMT

برای درمان اگزما چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۹۲۴۸

برای درمان اگزما چه باید کرد؟

 صدای ایران- دکتر صفیه چعباوی زاده متخصص پوست و مو در خصوص اقدامات مورد نیاز در هنگام ابتلاء به اگزما گفت: این امر بستگی به نوع اگزمایی مبتلا شده به آن دارد. اگزما دارای سه نوع است که فرم حاد ، تحت حاد و مزمن هستند. در فرم حاد ضایعه به شکل یک التهاب قرمز رنگ است که در سطح آن تاول های خیلی ریز وچود دارد و ممکن است یک یا چند تای آنها باز شده باشد و سطح آن را ترشح دار بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
دکتر  چعباوی زاده در گفت و گو با خبرنگار سرویس صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران ادامه داد: ضایعات اغلب خارش دار هستند و اگر درمان نشود می تواند به فرم تحت حاد تبدیل شود در فرم تحت حاد به دلیل خارش زیاد پوست یک حالت مقاومت ایجاد می کند و این مقاومت به شکل ضخیم شدن پوسن خود رانشان می دهد و ممکن است سطح آن دیگر ترشح نداشته باشد ولی خارش همچنان وجود دارد حال اگر درمان نشود ممکن است به فرم به فرم مزمن تبدیل می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در فرم مزمن ضایعه ضایعه مدتی طول کشیده و مقاومت بدن باعث ضخیم شدن پوست در ناحیه ، تغییر رنگ پوست  از قرمز به سیاه ،اغلب ضایعه ترشح ندارد، پوست ضایعه خشک شده و گاهی ممکن است شکاف هایی در سطح پوست نمایان شود.
 
این متخصص پوست و مو افزود: در زمان درمان با توجه به اینکه ضایعه در چه وضعیتی می باشد نوع درمان انتخاب می شود که درمان درنوع اول به صورت موضعی می باشد و اغلب از کورتی کوئیست ها استفاده می شود درکنار آن نیز از مرطوب کننده ها یه بهتر بگوییم نرم کننده ها استفاده می شود که به پوست کمک می کند از حالت خشکی در بیاید و جذب درمانی بهتری انجام دهد .
 
دکتر  چعباوی زاده خاطر نشان کرد: مدت درمان بستگی به پاسخ درمان دارد به طبع آن در مورد ضایعات هرچه سریعتر درمان شروع شود درمان بهتری انجام می گیرد .
 
وی ادامه داد: درمورد یک ضایعه مزمن حتما درمان طولانی تر خواهد بود بهتر است درکنار درمان از کرم هاا یا روشهای ترمیمی استفاده شود چه بسا پوست پوست به دلیل عدم ترمیم ضایعه احتمال عود آن بیشتر شود.
 
این متخصص پوست و مو افزود: اگر از کرم های ترمیم کننده استفاده شود پوست می تواند خودش را ترمیم کند و بافت آن به حالت عادی برگرددو مقاومت پوست بالاتر می رود . 
 
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر صفیه چعباوی زاده متخصص پوست و مو را در ادامه ببینید:  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: درمان اگزما اگزما متخصص پوست و مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی