Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:23:12 GMT

احساس خطر نتانیاهو با تغییرات در احزاب داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۹۳۶۲

احساس خطر نتانیاهو با تغییرات در احزاب داخلی

تهران – ایرنا – ایجاد تحولات در بدنه حزب های داخلی رژیم صهیونیستی موجب شده تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رهبر حزب لیکود در این رژیم به دلیل تایید محکومیتش در پرونده های فساد موقعیت خود در انتخابات آینده در خطر ببیند.

موضوع تضعیف و شکستن ائتلاف های درون کابینه نتانیاهو و در نتیجه بروز اختلافات شدید میان احزاب دست راستی و چپ در رژیم صهیونیستی موجب شده تا ابهامات زیادی نزد ناظران سیاسی درباره آینده انتخابات در این رژیم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین علت نتانیاهو و همفکرانش در حزب لیکود می کوشند تا ضمن متهم کردن رقبای خود برای جذب آرا، دیدگاه های موجود را برای باقی ماندن در قدرت به نفع خود تغییر دهند.
در همین راستا نتانیاهو به تازگی هشدار داد که احزاب چپ می خواهند نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.
وی اعلام کرده بود که احزاب چپ و رسانه ها سعی در فشار آوردن بر دادستان کل به منظور تغییر روند پرونده ها را علیه او دارند.
آوی گابای رهبر حزب 'اتحاد صهیونیستی' اسرائیل و رهبر یکی از احزاب مخالف لیکود هفته گذشته در فاصله تقریبی 3 ماه مانده به انتخابات اعلام کرد که با حزب 'هاتنوعا' قطع همکاری خواهد کرد.
هاتنوعا و حزب کارگر در دسامبر 2014( آذر ماه 93) با هم ادغام شده و برای حضور در انتخابات سراسری 2015 اسرائیل حزب 'اتحاد صهیونیستی' یک حزب چپ میانه رو را تشکیل دادند.
گابای رهبر حزب کارگر در حضور تسیپی لیونی موسس حزب 'هاتنوعا' در نوامبر 2012 (آبان- آذر 91)، در یک کنفراس خبری اعلام کرد که به 'وفاداری' او اطمینان ندارد.
وی همچنین گفت که کار حزب 'اتحاد صهیونیستی' تمام است و حزب با همان نام حزب کارگر به کار خود ادامه می دهد.
لیونی وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی، پیشتر از احزاب میانه رو و چپ گرا خواسته بود تا یک بلوک متحد علیه نتانیاهو در انتخابات پیش رو ایجاد کنند.
لیونی یک دهه گذشته در کنار نتانیاهو از گزینه های اصلی برای نخست وزیری در سرزمین های اشغالی بود.
به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، شایعاتی در مورد پیوستن لیونی به حزب تازه تاسیس 'امنیت اسرائیل' وجود دارد که توسط بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش شکل گرفته است. گانتس در واکنش به این شایعات اعلام کرد که در مورد همکاری با لیونی نگران است زیرا وی گرایشات بسیار چپ گرا دارد.
ناظران سیاسی معتقدند، این گونه اظهارات و تغییر و تحولات در احزاب رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در فروردین ماه 98 نشان از جنگ قدرت در میان چهره های برجسته و مقامات دارد.
حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که با وجود تحرکات احزاب میانه رو و چپ گرا و ورود آنها به کنست احساس خطر کرده است، درخواست کاهش حد نصاب رای برای ورود احزاب به پارلمان را ارائه داد. حد نصاب آرا برای ورود احزاب به پارلمان رژیم صهیونیستی طبق قانون موجود کسب 3.25 درصد آرا است.
از سویی دیگر، تشکیل حزب 'راست جدید' توسط نفتالی بنت وزیر آموزش و آیلت شاکد وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نگرانی های لیکود را برای تشکیل ائتلاف پس از پیروزی احتمالی در انتخابات آینده افزایش داده است. این دو وزیر صهیونیستی جزو ائتلاف حاکم در پارلمان رژیم صهیونیستی در کنار حزب لیکود بودند، اما اکنون از شخصیت های اصلی مخالف نتانیاهو هستند.
همچنین یائیر لاپید رهبر حزب یش آتید به اورنا باربیوای اولین ژنرال زن صهیونیستی قول وزارت در یکی از وزارتخانه های مهم اسرائیل را داده است.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در سال 2013 لاپید را یکی از یهودیان با نفوذ در جهان معرفی کرده بود و طبق نظرسنجی ها حزب وی اکنون می تواند از نظر کسب کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی رتبه سوم را به دست آورد.
یکی از تغییرات دیگر در درون احزاب، خروج چندین عضو از حزب راستگرای کولانو می باشد. این حزب به رهبری موشه کهلون وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، اکنون جزو ائتلاف حاکم در پارلمان رژیم صهیونیستی با 10 کرسی است.
براساس گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، از جمله چهره های شاخصی که حزب کولانو را ترک کردند یوآو گالانت وزیر مسکن این رژیم است.
وی هفته گذشته تایید وزاری کابینه صهیونیستی را برای کسب وزیر مهاجرت دریافت کرد و همین موضوع باعث ورود وی به حزب لیکود نتانیاهو شد.
طبق آخرین نظرسنجی از شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی در مورد نتایج انتخابات پارلمانی آینده در سرزمین های اشغالی لیکود با بدست آوردن 28 کرسی در صدر قرار خواهد گرفت.
بنابراین گزارش حزب بنی گانتس (امنیت اسرائیل) در جایگاه دوم با کسب 13 کرسی قرار خواهد گرفت و حزب یش عتید به رهبری لاپید با کسب 12 کرسی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.
همچنین فهرست مشترک عربی 9 کرسی و حزب راست جدید به رهبری نفتالی بنت و آیلت شاکد 8 کرسی به دست می‌آورد. حزب کار به رهبری گابای هم براساس نتایج این نظرسنجی تنها 7 کرسی بدست می‌آورد.
شاکد وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری عجیب نتانیاهو را پیروز انتخابات 2019 دانسته است.
رهبر حزب کارگر نیز با بی توجهی به نتیجه نظرسنجی ها در مورد موفقیت دوباره لیکود در انتخابات پیش رو، خود را یکی از گزینه های اصلی برای نخست وزیری دانست.
بنابراین به نظر می رسد به رغم این که این گونه نظر سنجی ها حکایت از ادامه فعالیت لیکود در راس رژیم صهیونیستی دارد، اما همانگونه که گفته شد، اثبات برخی خودکامگی ها و نیز فساد خانواده نتانیاهو موجب شده که سرنوشت وی و حزب متبوعش در راس قدرت این رژیم همچنان در هاله ای از ابهام قرار گیرد و به همین علت بیشتر تحلیل گران از اظهار نظر صریح درباره آینده قدرت در سرزمین اشغالی همچنان خودداری کرده و آن را به روزهای آتی موکول کرده اند.
خاورم**3234**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنيامين نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • نوبت مکافات جنایت
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود