Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حجت ‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مولف تفسیر نور با هدف همکاری دو جانبه در چاپ موضوعات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مجلس شورای اسلامی؛ نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حجت ‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مولف تفسیر نور با هدف همکاری دو جانبه در چاپ موضوعات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





حجت الاسلام قرائتی در این نشست با بیان اینکه در حوزه مباحث قرآنی موضوعات اساسی برای اداره جامعه وجود دارد و راهکارهای عملکرد بهتر در حوزه های مختلف قابل تبیین و تشریح است، تصریح کرد: اما تا کنون این موضوعات عملیاتی نشده و برای همین اقدام به تدوین موضوعی مباحث قرآن کریم کردیم که تاکنون حقوق اسلامی، تعلیم و تربیت، اخلاق، سبک مدیریت و غیره به صورت جامع از دیدگاه قران کریم تدوین شده است.





وی با بیان اینکه پس از جمع بندی کامل برای هر یک از موضوعات و استخراج، آنها در اختیار متخصصان دانشگاهی قرار گرفته و بررسی کارشناسی به کار محتوای آنها انجام می شود، بیان داشت: در نهایت تدوین موضوعی در مباحث متعدد به رشته تحریر در می آید.





این مفسر قران کریم از دکتر پورابراهیمی جهت بررسی موضوعات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم و ویراش متن استخراج شده توسط وی و چاپ نسخه‌ای از تفسیر نور دعوت کرد.




دکتر پورابراهیمی هم با قدردانی از تلاش ها و زحمات و سالها مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در زمینه موضوعات قرآنی گفت: نام حجت الاسلام قرائتی سالهاست در حوزه مباحث قرآنی و به عنوان یک فرد متخصص و دانشمند در ذهن ما تداعی می شود و جا دارد از زحمات چهار دهه ایشان در حوزه مباحث قرآنی کشور تقدیر شود.




وی گفت‌: کار بسیار ارزشمندی در حوزه موضوعات قرآنی انجام شده و می تواند مفید و موثر باشد؛ به غیر از تفسیرهای موضوعی قرآنی که انجام شده است، بحث استنباط فقهی هم در حوزه های مختلف صورت گیرد؛ یکی از موضوعات مهم ما در کشور که دغدغه ایجاد کرده، استخراج مبانی قرآنی برای اداره جامعه است.




رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام شده در سالهای گذشته در ارتباط با تدوین قانون بانکداری اسلامی اشاره و تصریح کرد: اینکه در حوزه قانون بانکداری اسلامی بتوانیم از مبانی فقهی در حوزه تدوین این قانون استفاده کنیم، بسیار مهم است و برای اینکه بتوانیم متن نهایی کمیسیون را برای تکمیل در حوزه مباحث اقتصادی و فقهی اسلامی نهایی کنیم، نشست هایی با مراجع عظام در قم از جمله آیت ‌الله مکارم شیرازی، آیت ‌الله سبحانی، آیت الله جوادی آملی و ایت الله علوی بروجردی داشتیم و متن بانکداری اسلامی را در اختیار آنها قرار دادیم.




وی با افزودن اینکه از مراجع درخواست کردیم در حوزه مباحث اسلامی و قرآنی ما را یاری کرده و در استنباط های فقهی که در این حوزه می تواند به قانون اصلی کشور که مبتنی بر اسلامی و شریعت است به ما کمک کنند؛ گفت: مرحله اول تبیین موضوعی مباحث مختلف در قرآن کریم اقدام موثری است که می تواند با رویکرد استنباط‌ های فقهی در جهت تدوین قوانین در حوزه مختلف از جمله مباحث اقتصادی عملیاتی شود.




نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:  با افتخار آمادگی خود را جهت همکاری با حجت الاسلام قرائی به منظور تدوین موضوعی مباحث اقتصادی تفسیر نور برگرفته از قرآن کریم اعلام می کنم و این کار را به عنوان تکلیف و وظیفه شرعی و اثر خیر در حوزه اجرایی می دانیم.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء مراجع اردبیل اصفهان آیت الله آملی لاریجانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور چهارمحال و بختیاری خبرگزاری شبستان دیدار با مراجع حجت الاسلام قرائتی همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش قدس آنلاین رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد