Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فلسفی کل مبلغ جمع آوری شده زکات در ۹ ماهه امسال را ۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان اعلام کرد وگفت: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سرفصل محرومین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حجت الاسلام فلسفی» ظهر امروز (شنبه 15 دی) در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار کرد: مبانی مالی قرآن بر چهار پایه زکات، خمس، فی و انفال است که در جایگاه خود قابل بحث و بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در اجلاس سالیانه زکات به کم کاری در امر اقامه زکات اشاره کردند، گفت: مبنی بر فرمایشات رهبری، مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید احیای این فریضه بزرگ را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و از کم کاری در اقامه زکات، از درگاه الهی طلب عفو کنند.

 

وی افزود: باید از خود بپرسیم که آیا زکات در بین مردم و مسئولان جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و آیا عملکرد سیستم، نظام و مردم درخصوص زکات درست است؟

 

احیای نهضت ترویج زکات 

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: به لحاظ کارکرد دینی، اجتماعی و اقتصادی، زکات باید در دستگاه های اداری نمود پیدا کرده و در این خصوص باید به نقشه راه انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مراجعه کنیم.

 

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه برای احیای زکات باید نهضت تشکیل داد، افزود: برای احیای نهضت زکات باید برای چشم انداز، سیاست ها و ماموریت های نهضت زکات و همچنین شاخص ها و احصای موانع زکات، برنامه ریزی کلان و همه جانبه صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: اگر درصدد راه اندازی نهضت خدمت رسانی هستیم باید به شورای زکات روستاها توجه دقیق داشته باشیم.

 

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک هزار و ۶۸۱ روستای دارای سکنه دارد، گفت: از این تعداد 481 روستا مشمول زکات هستند که 351 روستا پرداخت کننده زکات هستند.

 

حجت الاسلام فلسفی افزود: در خراسان جنوبی باید حدود 300 روستا شورای زکات را تشکیل دهند.

 

وی از تشکیل 164 شورای زکات در روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است از شوراهای زکات فعال، مستندی تشکیل و از آنها تجلیل و تقدیر شود.

 

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی کل مبلغ جمع آوری شده زکات در 9 ماهه امسال را 2 میلیارد و 600 تومان برشمرد وگفت: از این مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در سرفصل محرومین هزینه شده است.

 

حجت الاسلام فلسفی اضافه کرد: 60 درصد زکات در قانون برای محرومین و 40 درصد برای پروژه های عمرانی تعیین شده که خراسان جنوبی بالاتر از برنامه هستم و 90 درصد زکات در راستای پروژه های عمرانی و 10 درصد هم در مبحث محرومین هزینه شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي مراجع شیراز اردبیل بیرجند بارش برف اصفهان خوسف زکات خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: همچنین تردد در محور‌های دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند بعلت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور "چاهداشی به دهسلم" فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان پذیر است.

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی