Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اولویت قراردارد، گفت: راه اندازی سامانه سککوک در استان فارس نیز در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) از برنامه‌های مورد حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جهت پیشبرد تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، است که با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوحی با بیان اینکه در این سامانه می‌توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت تجاری مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه و سایر نیاز‌ها با یکدیگر معامله کنند، اضافه کرد: واحد‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از این سامانه، مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با استفاده از ضمانت نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، به صورت مدت دار خریداری کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه B۲B سککوک جهت ثبت نام واحد‌های متقاضی و مدیریت تأمین مالی واحد‌ها در قالب زنجیره تأمین (برات الکترونیکی) است.

فتوحی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه ملی سککوک از نیاز‌های واحد‌های صنعتی استان است تا بتوانیم با استفاده از قابلیت‌های این سامانه به بازار‌های ملی و بین المللی متصل شویم، تاکید کرد: این سامانه، صفر تا صد چرخه تولید را در خود جای داده و تولیدکنندگان می‌توانند ۴ محور زنجیره تامین، تامین مالی، خرید و فروش را در قالب برات الکترونیک، به صورت بهینه و قابل دسترس داشته باشند.

حمید خیام زاده مدیر طرح سامانه ملی سککوک نیز به معرفی تکمیلی این سامانه پرداخت و گفت: با احیای برات، به صورت برات الکترونیک، مسئله‌ای اساسی که همانا تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی است؛ مرتفع خواهد شد و با ضمانت‌هایی که از سوی نهاد ها‌ی مالی همچون بانک‌ها و صندوق ضمانت سرمایه گذاری در سازمان صنایع کوچک و متوسط، از برات الکترونیک صورت می‌پذیرد؛ این اطمینان به صنعتکاران داده می‌شود تا هرچه بیشتر در این سامانه فعالیت کنند.

وی اظهارکرد: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در راستای ایجاد یک ساختار کشوری با ارتباطات بین المللی برای تحقق اکوسیستم فراگیر کسب و کار به کسب و کار با در برگیری زیرساخت‌های خرید و فروش اینترنتی، زیرساخت‌های مالی و اعتباری مدرن، زیرساخت‌های لجستیکی پیشرو و زیرساخت‌های ارتقا دسترسی به دانش و آموزش طراحی شده و فعالیت می‌کند.

سککوک به نشانی اینترنتی http://sakkook.ir سامانه‌ای برای ارتقاء و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است که از جمله خدمات ویژه آن می‌توان به تحویل کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه‌های سککوک، عرضه راهکار‌های مدرن مدیریت و تامین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکار‌های پیشرفته مدیریت لجستیک، ارائه ابزار‌های نوین پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اشاره کرد.
انتهای پیام/م

از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار رونمايی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها

روزنامه اعتماد-پس از مدت‌ها انتظار سرانجام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از بدنه وزارت ورزش خارج شدند و سهام‌شان به دو ارگان مجزا رسید. حالا چند بانک دولتی عمده سهام سرخ‌ها را در‌اختیار دارند و آبی‌ها هم به پتروشیمی واگذار شدند؛ اتفاقی که با‌توجه به مصاحبه‌های رنگارنگ و هوادارپسند مدیران ارشد سرخابی‌ها جذاب و لذتبخش به نظر می‌آید، اما برای فوتبال و بحث فیرپلی مالی که سران ای‌اف‌سی نظارت جدی به آن دارند یک وضعیت مبهم و پیچیده را ایجاد کرده است. برای کشیدن ترمز ریخت و پاش تیم‌ها رییس فدراسیون هم بیکار ننشسته و بازهم حرف از گذاشتن سقف قرارداد زده است که البته اجرایی کردن این قانون هم خودش جای حرف و حدیث داشته و دارد.


در شرایطی که مدیران سهامدار سرخابی‌ها با ذوق‌زدگی از بستن تیمی در سطح قهرمانی در آسیا می‌کنند حتما تیم‌های صنعتی هم بیکار نخواهند نشست و به منوال قبلی پول‌های کلان به فوتبال ورشکسته ما تزریق می‌شود و ثمره آن خوشحالی بابت سود پر و پیمان چندین بازیکن و مربی معمولی و البته دلال‌های دندان تیز کرده خواهد بود.

 
سپاهان، گل‌گهر، مس، فولاد و دیگر تیم‌های صنعتی و در سمت دیگر پرسپولیس که بانکدار است و استقلال که نفتی شده برای جذب بازیکنان سر و دست می‌شکنند و احتمالا همین مساله باعث افزایش فزاینده قرارداد‌های بازیکنان خواهد بود. بازیکنانی که امروز دیگر می‌دانند پشت پیشنهاد‌های رسیده بانک و پتروشیمی حضور دارند. مگر در این لیگ برتر چند ستاره داریم؟ آیا ستاره‌های خارجی که در دیگر تیم‌های باشگاهی آسیا قرارداد دلاری دارند حاضر هستند با رقمی معقول در شرایط فعلی به کشورمان سفر کنند تا پیراهن تیم‌های لیگ برتری ما را برتن کنند؟ این مدیرانی که هر روز روی یک برنامه تلویزیونی از بستن تیمی در حد قهرمانی در آسیا می‌گویند، چطور می‌توانند بازیکنان خارجی بزرگ را به کشورمان بیاورند و آنها را برای ارتباط با خانواده‌های‌شان به استفاده از فیلترشکن مجاب کنند؟ از بحث سخت‌افزار و مسائل و محدودیت‌های این قبیل که بگذریم در بحران ارزی کشور آیا راه آسانی برای جذب ستارگان خارجی وجود دارد؟ جواب این سوال‌ها که مشخص است، اما نتیجه کار همان می‌شود که در ابتدای مطلب نوشتیم.


مانور دادن روی این مسائل حاصلی ندارد جز اینکه سطح انتظارات هواداران را بالا خواهد برد و به همان میزان میلیارد‌ها تومان اضافه هزینه بازیکنان وطنی می‌شود. بازیکنان یا مربیانی که اکثر آنها در نگاهی خوشبینانه ارزش قراردادشان به دو میلیارد هم نمی‌رسد، اما با تبلیغات و زد و بند دلال‌ها، قرارداد‌های چند ده میلیاردی و حتی بیشتر می‌بندند آن‌هم در فوتبالی که در آن راه‌های درآمدزایی قفل است و تراز مالی تقریبا تمامی باشگاه‌های‌مان در واقعیت منفی است.


با این روند و باتوجه به قوانین فیرپلی مالی شرایط فعلی می‌تواند زنگ خطری برای فوتبال ما باشد.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی