Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده می گوید هیچ نوع نگرانی در مورد آینده اپل ندارد چرا که این شرکت محصولات خود را به جای ایالات متحده در چین تولید می کند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روزهای سخت تیم کوک مدیرعامل اپل و یارانش در حالی ادامه دارد که کنایه های سیاستمداران نیز به سمت این شرکت روانه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به ویژه در بخش فناوری بسیار داغ شده و به نظر می رسد اپل به عنوان یکی از شرکای مستقیم چینی ها مورد غضب سیاستمداران قرار گرفته است.
اکنون در جدیدترین نوع واکنش ها به سقوط سهام اپل، دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که درباره سقوط اپل در بازار سهام نگران نیست. از دید ترامپ  کشوری که از همکاری با اپل بیشترین سود را می برد چین است، چرا که عمده محصولات اپل را که این روزها متضرر هم شده تولید می کند.
البته ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش به ستایش برنامه های اپل برای صرف میلیاردها دلار زینه و ساخت پردیس جدید این شرکت را ستود ولی در کنار آن به نقدی معنادار از تیم کوک پرداخت.
درواقع درست یک روز پس از آن که اپل اعلام کرد ده ها میلیارد دلار از ارزش بازار خود را طی  3 ماه اخیر از دست داده است، دونالد ترامپ نیز واکنش نشان داد و گفت که او درباره  این شرکت یا تأثیر آن بر اقتصاد ایالات متحده نگران نیست زیرا اپل عمدتا محصولات خود را در چین تولید می کند و این همان نقطه ای است که از دید ترامپ این شرکت متهم است.
ترامپ گفت: "من بارها گفته ام تیم کوک دوست من است و من بسیار مایلم که وی محصول خود را در ایالات متحده تولید کند. هم اکنون چین بزرگترین سودها را از اپل می برد، بسیار بیشتر از ما. علت هم به این بر می گردد که اپل محصولات خود را عمدتا در چین تولید می کند. "
این در حالی است که مدتی پیش و در ماه مارس 2018 تیم کوک در مصاحبه ای این نوع ادعاها را مردود شمرد و گفت"اجزای اصلی آیفون در ایالات متحده ساخته می شود، آنچه باعث می شود مردم غیر از این فکر کنند  فقط به دلیل یک سوء تفاهم است، آنها فقط می بینند که محصول نهایی در چین تولید و شده به سرعت می گویند آه، این کار در ایالات متحده انجام نمی شود، اما در جهان کاری این نوع فعالیت ها عادی است و مهم این است که مولفه های مختلف برای تولید محصولات ما تماما ساخت کشور خودمان است. باید بپذیریم که ما در عصر تولیدات بین الملل زندگی می کنیم." برچسب ها: رئیس جمهور آمریکا ، اپل ، چین

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا اپل چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد