Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک روز پس از انتخاب نانسی پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بالا گرفتن بحث ها درباره ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک، دونالد ترامپ روز شنبه در حساب کاربری توئیتر خود بر لزوم ادامه ساخت این دیوار تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: 'ما به شدت به حفاظت از مرزهایمان با مکزیک اداماه می دهیم اما به هر صورت نیاز به دیوار مرزی گسترده ای داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : ما ساخت این دیوار را ادامه خواهیم داد. در سال گذشته میلادی، 1.7 میلیون پوند مواد مخدر در این مرز توسط نیروهای مرزی توقیف شده است.
ترامپ ادامه داد: علاوه بر آن 17 هزار نفر با سوابق کیفری بازداشت شده اند و شش هزار نفر از اعضای گروههای جانی و خرابکار از جمله گروه ام اس – 13 دستگیر شده اند. ما اکنون در مرز مکزیک با مشکل قاچاق انسان روبرو هستیم.'
یکصد و شانزدهمین کنگره آمریکا در حالی آغاز به کار کرده است که از دوهفته پیش (22 دسامبر2018 ) بخش‌هایی از دولت آمریکا بر سر عدم توافق کنگره و دولت برای بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک تعطیل شده‌اند.
دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان طرح‌های خود را برای از سرگیری فعالیت ادارات دولتی آماده می‌کنند اما ترامپ آنها را متهم کرد که با نگاه به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 مشغول سیاست‌بازی هستند.
ترامپ روز پنجشنبه با رهبران کنگره آمریکا در اتاق بحران کاخ سفید ملاقات و تلاش کرد موضع خود را برای ساخت دیوار مرزی در چارچوب امنیت ملی کشور ارائه کند اما این جلسه نیز چون ملاقات‌های پیشین دوطرف بی‌نتیجه ماند.
دموکرات‌ها در این مدت تلاش کرده‌اند با تصویب طرح‌هایی مانع از ادامه تعطیلی دولت شوند.یکی از طرح‌های آنان، تصویب لایحه‌ای برای بودجه وزارت امنیت میهن از جمله 1.3 میلیارد دلار جهت امنیت مرزها بود. این رقم از بودجه‌ پنج میلیارد دلاری‌ای که ترامپ برای احداث دیوار مرزی تقاضا کرده بسیار کمتر است.
بخش دیگری از طرح دموکرات‌ها اختصاص بودجه به وزارت کشور، کشاورزی، مسکن و توسعه شهری و سایر ادارات دولتی است که بخش‌هایی از فعالیت آنها متوقف شده است.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اصرار ترامپ بر ساخت دیوار مرزی با مکزیک گفت: او (ترامپ) به هیچ‌وجه نمی‌تواند ما را به تصویب بودجه دیوار قانع کند. این موضوع می‌تواند بارها تکرار شود ولی پاسخ ما همیشه منفی خواهد بود.» دموکرات‌های کنگره آمریکا تنها در شرایطی حاضرند با تامین بودجه درخواستی ترامپ همراهی کنند که قانون داکا از سوی ترامپ بازگردانده شود.
قانون داکا در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما برای حمایت از کسانی تصویب شد که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده‌اند، اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.
این نخستین درگیری ترامپ با دموکرات‌ها در آغازین روز فعالیت دوره جدیدکنگره آمریکاست. این درگیری و زورآزمایی دوطرفه برای دو سال دیگر ادامه خواهد داشت.
در یک سوی میدان دموکرات‌ها که چشم به انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 دارند، به دنبال به زیرکشیدن ترامپ هستند و از سوی دیگر ترامپ به دنبال تداوم قدرت تا 2024 است.
شبس **اروپام**9041** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ ديوار مكزيك نانسي پلوسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است