Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت:‌ بسیاری از مطالبات به حق مردم رودسر به علت رویه و عملکردهای سلیقه‌ای مدیران وقت بر زمین مانده است. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر،‌ اسدالله عباسی امروز در مراسم معارفه شهردار جدید رودسر اظهار داشت: مردم رودسر از شعارها و وعده‌های تو خالی خسته شده‌اند و بسیاری از مطالبات آنان نظیر مدیریت پسماند ‌به‌علت عملکردهای سلیقه‌ای تاکنون راه به جایی نبرده و عملاً بر زمین مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بر لزوم ثبات مدیریتی و تلاش برای رفع مشکلات مردم شهر رودسر تأکید کرد و ابراز داشت: رودسر شهری مملو از نیروها،‌ منابع انسانی غنی و مردمانی انقلابی و فرهنگی است بنابراین باید در جهت توسعه و رفع معضلات بی‌شمار آن تلاش کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دادن رویه قول‌ و وعده‌ دادن‌های بی‌شمار از تریبون‌، بدون اجرای آن‌ها را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: وجود حجم زیادی از کاستی‌ها و نواقص فراوان در شهری نظیر رودسر با آن سبقه تاریخی و فرهنگی و مذهبی که دارد زیبنده مردم این دیار نیست.

گیلان|‌ سد مخزنی پلرود رودسر در سال آبی 1400 موقتاً آبگیری می‌شودچرا شهرداری رودسر ورزشکاران شاغل در شهرداری را اخراج کرددفع غیراصولی زباله‌های بیمارستانی در رودسر به روایت تصویر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفع معضل ترافیک شهر رودسر و اجرای راه باقرآباد به سمت چافجیر را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: مردم رودسر از ترافیک شهر خود خسته شده‌اند و تعیین تکلیف و ساماندهی هر چه سریع‌تر وضعیت آن را از مسئولان مربوطه خواستارند.

عباسی ساماندهی ساحل رودسر و راه ساحلی را از دیگر خواسته‌های مردم این شهر اعلام کرد و گفت: بازسازی بافت فرسوده شهرها از سیاست‌های دولت محسوب می‌شود اما با توجه به وضعیت فعلی شهر رودسر تاکنون هیچ قدمی برای ساماندهی بافت فرسوده آن انجام نشده است.

وی وجود یک شهردار عملیاتی و کاربلد را برای شهر رودسر لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم از انباشت زباله‌ها و بوی تعفن آن کلافه هستند و مشکلاتی هم که در حال حاضر برای کارخانه کمپوست این شهر رخ داده است تنها با درایت شهردار و همکاری دستگاه‌های ذیربط حل می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ساماندهی رودخانه رودسر و اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: درباره مسئله فاضلاب رودسر نیز جلسات بسیار زیادی با مسئولان مربوطه برگزار شد و امیدواریم بتوانیم بودجه آن را از محل اعتبارات ملی جذب کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس بر لزوم نگاه ویژه مسئولان استان گیلان برای تخصیص اعتبارات استانی در خور شهر رودسر تأکید کرد و گفت: کمبودهای مردم این شهر فرهیخته بسیار زیاد است از طرفی بنده نیز سعی کرده‌ام تمام آن‌ها را به اطلاع معاون امور عمرانی استاندار گیلان برسانم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افتتاح نیمه تمام کارخانه کمپوست رودسر را مورد انتقاد قرار داد و افزود: از شهردار جدید رودسر انتظار داریم برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند؛ از طرفی شورای شهر و بنده نیز به عنوان نماینده مردم در جهت تسهیل امور به وی کمک می‌کنیم.

عباسی پروژه نیمه‌تمام استخر رودسر را از مصوبات سفر دولت‌های گذشته اعلام کرد و ضمن تأکید بر روشن شدن وضعیت حقوقی آن ابراز داشت: نباید حق مردم رودسر در این کشمکش‌های بی‌فایده پایمال شود بنابراین شهرداری رودسر باید تکلیف این پروژه را زودتر مشخص کند.

وی نتیجه عملکردهای سلیقه‌ای و بدون برنامه را عقب‌ماندن رودسر از مسیر توسعه و پیشرفت دانست و بیان داشت: شهرداری رودسر نباید دستخوش مسائل سیاسی شود؛ بنده نیز به‌عنوان نماینده شهرستان هر کجا که نیاز باشد به کمک شورا و شهرداری شهر خواهم ‌شتافت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ساماندهی گلزار شهدای رودسر را نیز از دیگر مطالبات مردم شهر خواند و اظهار داشت: شهرداری،‌ اعضای شورا و دستگاه‌های اجرایی باید در این امر با هم مشارکت داشته باشند و ضمن انجام این کار از توان و ظرفیت مردم خیر رودسر نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ن

 

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

ایسنا/گیلان مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های گیلان با بیان اینکه در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است، گفت: جمع آوری زباله به روش هوشمند می‌تواند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه‌های هوشمند شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

شهرام توانا امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مثل تمام کشورهای دنیا به ناچار با توجه به افزایش حجم استفاده مردم از سامانه‌ها و سکوها در فضای مجازی باید به سمتی می‌رفتیم که شهروندان به روش‌های هوشمند زباله را تفکیک کنند. لذا در چند شهر ایران این مساله به صورت آزمایشی انجام شد و بعد از آن در قالب یک دستورالعمل اجرایی، روش‌های هوشمند جمع آوری پسماند خشک توسط وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: در بندرانزلی نیز این امر طی دوره یکساله به صورت آزمایشی آغاز شد تا آرام آرام و با گام‌های مشخص پیش برویم که خوشبختانه شاهد همکاری خوب شهروندان بودیم به طوری که در اوایل سال گذشته کمتر از ۵۰۰ نصب سامانه بهروب را شاهد بودیم ولی الان ۴ هزار نصب داریم.

وی با بیان اینکه میانگین تولید زباله در شهرستان بندرانزلی روزانه تا ۱۲۰ تن است، افزود: ۱۰ تن آن خشک است که همه این زباله‌های خشک ارزش بازیافتی و اقتصادی ندارد از جمله پارچه، چوب، خاک روبه، زباله‌های بهداشتی، و ... اما موادی از جمله پلاستیک، پت، آهن، لاک، آلومینیوم، مشما ارزش بازیافتی دارد.

توانا در خصوص میزان جمع آوری پسماند و زباله خشک تفکیک شده توسط سامانه بهروب در بندرانزلی گفت: از ۱۰ تن زباله خشک؛ ۷ تن قابل ارزش است اگر این مقدار زباله را به عنوان سقف میزان با ارزش‌ها در نظر بگیریم بهروب در هر مرحله جمع آوری در روز بین ۸۰۰ تا هزار کیلو جمع آوری می‌کند یعنی یک هفتم زباله ها و این عدد قابل توجهی است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان تصریح کرد: البته نباید از این مساله غفلت کرد که مابقی زباله‌های خشک توسط زباله گردها جمع آوری می‌شود.

توانا به اهمیت جلوگیری از پدیده زباله‌گردی اشاره کرد و گفت: این امر مقوله‌ای است که به دلیل تبعات منفی همچنین تعداد بالای گاراژهای ضایعاتی که باعث پلشتی و چهره بد شهری می‌شود، دادستانی محترم نیز به برخورد با این مساله به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و احساس می‌شود جمع آوری زباله به روش هوشمند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه های هوشمند می‌شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

وی با بیان اینکه نکته مهم در فعالیت بهروب این است مردم تا جایی که می‌توانند این زباله ها را در منزل تفکیک کنند زیرا با این کار زباله کثیف و بی‌ارزش نمی‌شود، گفت: تفکیک زباله در مبدا، روش‌های هوشمندسازی و حتی روش‌های منظم جمع آوری هفتگی به ما کمک می‌کند که بدانیم در چه ساعتی و چه زمانی این زباله را تحویل بدهیم و یا با استفاده از این سکوها و اعلام آمادگی برای تحویل زباله، مسئولین این امر در اسرع وقت جهت تحویل زباله ها مراجعه می‌کنند.

توانا با بیان اینکه هزار کاربر هر هفته با ما همکاری می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در بندرانزلی از سامانه بهروب، مساله را با جناب آقای استاندار مطرح کردیم و ایشان عین این مطلب را برای تمام شهرداری‌های استان گیلان ابلاع کردند و هم اکنون تمام شهرداری‌های گیلان به صورت نظام‌مند این سامانه را در اختیار دارند.

مدیر پسماند شهرداری‌های استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر استفاده از سکوی بهروب برای تحویل زباله های خشک، جهت کارهای دیگر هم می توانند از این سامانه استفاده کنند که از آن جمله کمک های نیکوکاری است، گفت: چون کسانی که در این حوزه همکاری می‌کنند پول گزینه اول آنها نیست هر چند مهم هست ولی می‌خواهند یک کار روشمند انجام دهند لذا این موارد در سامانه بهروب تعریف شده است.

توانا تصریح کرد: در تلاش هستیم دو سکوی دیگر ایجاد کنیم که انحصار برای یک گروه نباشد تا علاوه بر ایجاد فضای رقابتی مردم هم به راحتی با سکوهایی که در اختیار دارند زباله‌های خود را مبادله کنند.

وی افزود: در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است و از سال ۹۹ که وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها این مساله را در قالب دفترچه عوارض بهای خدمات مدیریت پس‌ماند، ابلاغ و تعیین کرد شهرداری‌های به شهروندانی که در حوزه تفکیک از مبدا کمک کرده و مشارکت دارند تخفیف دهد، با این شیوه می‌توانیم میزان همکاری شهروندان در خصوص تفکیک زباله از مبدا را رصد و بر اساس آن تخفیفات لازم را در حوزه نوسازی و عوارض به فعالان این عرصه اعطا کنیم.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان با بیان اینکه مشارکت در این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: باید تلاش کنیم با افزایش میزان توسعه و کاربری در این فضا مردم بتوانند با راحت‌ترین، ساده‌ترین و کم انرژی ترین روش؛ بهترین خروجی را از این همکاری داشته باشند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت