Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاک علم و فناوری دانشگاه تهران هفته دوم دی ماه ۹۷ را با برگزاری استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی به پایان رساند تا با گردهمایی ایده‌پردازان این حوزه، ایده‌های کاربردی و جذاب طراحی صنعتی بیش از پیش شکوفا و حمایت شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- نمی‌شود دانشجو باشید و رویداد‌هایی از نوع استارت‌آپ ویکند به گوشتان نخورده باشد، رویداد‌هایی سه روزه از جنس کارآفرینی و نوآوری که این روز‌ها دانشگاه‌های زیادی نسبت به برگزاری آن مشتاق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های تراز اول کشور معمولا مشتاق‌تر از هر مرکز علمی و دانشگاهی برای برگزاری چنین رویداد‌هایی هستند و تاکنون دانشگاه‌هایی همچون صنعتی شریف یا تهران بیشترین استارت‌آپ ویکند‌ها را در دل خود برگزار کردند. هرچند که در این مسیر استقبال دانشجویان و اراده آن‌ها برای تفکر و ایده‌پردازی بسیار مهم و ارزشمند است و این موضوع می‌تواند در دل هر دانشگاهی رخ دهد، اما بسترسازی و فرصت‌سازی برای دانشجویان، خود مسئله مهم و قابل توجهی است.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مدتی است بها دادن به ایده‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و با بسترسازی‌ها لازم در این زمینه از جمله برگزاری استارت‌آپ ویکند‌های متنوع اقدام به بهره‌گیری و حمایت از ایده‌های ناب، ساده و جدید دانشجویان کرده است.

استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی بهانه‌ای برای حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزاری استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بهانه‌ای شد تا سری به آنجا بزنیم و از نزدیک در جریان این رویداد و آثار آن بر فعالیت، انگیزه، شور و هیجان تحصیلی دانشجویان قرار بگیریم. بدون شک برگزاری چندین دوره از این نوع رویداد باید آثار و خروجی‌های مثبتی را برای پارک و تیم‌های شرکت‌کننده داشته باشد که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همچنان دوره‌های متوالی را برگزار می‌کند.     هنگام ورود به سالن با جمعیت عظیمی از شرکت‌کنندگان و علاقمندانی روبه‌رو شدیم که برخی از آن‌ها به شوق حضور در این استارت‌آپ ویکند مسافت‌های طولانی را از شهر‌های مختلف طی کرده و به تهران آمده بودند. به گفته مسئولان برگزاری این رویداد، این اولین باری بود که استارت‌آپ ویکندی با این وسعت در حوزه طراحی صنعتی برگزار می‌شود و این اولین بار بودن باعث شده تا دانشجویان زیادی استقبال کنند.

استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی را در نوع خود بی‌نظیر است حضور ما در این رویداد مصادف بود با افتتاحیه مراسم، درست زمانی که ایده‌پردازان و علاقمندان با دقت به صحبت‌های سخنرانان گوش می‌دادند تا از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشند.

در ابتدای راه عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را دیدیم که مشغول مصاحبه با رسانه‌ها و گفتگوی دوستانه درباره رویداد بود. نزد او رفتیم و خواستیم برای مخاطبان خبرگزاری دانشجو، استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی را توصیف کنند.

عباس زارعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت: این اولین بار است که در سطح دانشگاهی چنین استارت‌آپ ویکندی برگزار می‌شود و امیدواریم ایده‌های مناسب را در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: طراحی صنعتی بخش مهمی از طراحی در همه محصولات فیزیکی، مکانیکی و ... است و امیدواریم با پایان یافتن این استارت آپ ویکند بتوانیم ایده‌های خوب را مورد حمایت‌های جدی قرار دهیم.

بهتر است تکمیلی صحبت‌های زارعی را در کلیپ زیر مشاهده کنید:   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ایده‌ای که محمدقریب بابایی را از اصفهان به تهران کشاند شلوغی و هیجان سالن همایش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ما را مشتاقانه به آنجا کشاند تا قدری در میان ایده‌پردازان باشیم و طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها را رصد کنیم. در بین تعداد بیشماری از علاقمندان یک ایده‌پرداز را دعوت کردیم تا درباره حضورشان در این استارت‌آپ ویکند و ایده‌شان چند کلمه‌ای صحبت کنیم.

اولین فردی که حاضر به مصاحبه و قرار گیری در مقابل دوربین ما شد، محمدقریب بابایی دانشجوی رشته طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان بود که مسافت طولانی را برای حضور در این رویداد سه روزه پشت سر گذاشته بود. بابایی جایگاه حوزه طراحی صنعتی را در کشور کمرنگ دانست و ضمن گلایه‌مندی گفت: این حوزه به ویژه در بخش طراحی خدمات هنوز ضعیف است.

وی با اشاره به ایده خود که به واسطه آن در رویداد استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی حضور پیدا کرده است، ادامه داد: ایده من درباره طراحی یک سیستم خدماتی گردشگری برای حوزه سینما است که ضمن هماهنگی با کارگردانان و تهیه‌کنندگان امکانی را فراهم می‌کنیم که علاقمندان بتوانند با ثبت نام در یک سامانه و نرم‌افزار مخصوص، در پشت صحنه فیلم‌ها یا جشنواره‌های مختلف سینمایی حاضر شوند و این امر برای آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

این دانشجوی طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان ضمن این توضیحات درباره سابقه حضورش در استارت‌آپ ویکند‌های دیگر و نحوه علاقمندیش به رویداد‌های این چنینی صحبت کرد که می‌توانید توضیحات او را رد کلیپ زیر مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی نباید در برگزاری استارت‌آپ ویکندها بلندپروازی کرد پروشات ثابتی دانشجوی معماری دومین نفری بود که از او خواستیم تا از ایده‌اش برای ما بگوید. ثابتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: رشته معماری و طراحی صنعتی را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد و استارت‌آپ ویکند‌ها شروع خوبی برای فعالیت هستند.

وی جایگاه طراحی صنعتی در کشور را نوپا دانست و اظهار داشت: از برگزاری چنین رویدادی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که پتانسیل‌های حوزه طراحی صنعتی را بررسی می‌کند، بسیار خوشحال هستم.

این دانشجوی معماری که سابقه حضور در استارت‌آپ ویکند‌های دانشگاه‌های مختلف را در کارنامه خود داشت، گفت: در استارت‌آپ‌ها صنعتی و تجاری شدن بسیار اهمیت دارد و این امر یکی از دغدغه‌های حوزه طراحی صنعتی است.

ثابتی در پاسخ به این سوال که برگزاری این استارت‌آپ ویکند‌ها تا چه اندازه می‌تواند مفید و موثر باشد، ادامه داد: نباید در برگزاری این رویداد‌ها بلندپروازی کرد و منتظر اتفاق خاصی بود، برگزاری این استارت‌آپ ویکند‌ها در حد یک رویدادی که ذهن فرد را باز کند و امکان گپ و گفت: با افراد دغدغه‌مند را فراهم کند، خوب است.

صحبت‌های بیشتر پروشات ثابتی و ایده جالب و کاربردی او در زمینه طراحی جواهرات و زیورآلات را با مراجعه به کلیپ زیر، از زبان خود او بشنوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گزارش بیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس