Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دمشق شنبه شب در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت با محکوم کردن تجاوزهای مکرر ائتلاف متجاوز آمریکایی به خاک سوریه اعلام کرد که ادامه جنایت های این ائتلاف بیانگر اهانت به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

به گزارش ایرنا، جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی در 36 ساعت گذشته در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نامه وزارت امورخارجه سوریه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) قرار گرفت، آمده است: آمریکا از طریق ائتلاف بین المللی غیر قانونی اش به جنایت ها در حق غیرنظامیان سوری و تجاوز به خاک سوریه و به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش ادامه می دهند.
در این نامه به حمله روز جمعه ائتلاف به شهرک 'الکشکیه' در حومه جنوب شرقی دیر الزور و روستای الشعفه اشاره شده است که در جریان آن 21 غیر نظامی کشته شدند.
دمشق از کشورهایی که جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی از آن ها به سوی سوریه پرواز می کنند، خواست که از مشارکت در ریختن خون شهروندان بی گناه سوری خودداری کنند و مانع از پرواز این جنگنده ها شوند.
وزارت امورخارجه سوریه خواستار خروج فوری نظامیان کشورهای عضو ائتلاف مدعی مبارزه با داعش و انحلال این ائتلاف و عدم مشروعیت آن شد.
دمشق یادآور شد: ادامه سکوت شورای امنیت در قبال این جنایت، مجازات نشدن عاملان آن و نادیده گرفتن مسئولیت اصلی خود که حفظ امنیت و صلح جهانی است ،منجر به تقویت فرهنگ فرار از مجازات خواهد شد و تنزل جایگاه و مرجعیت شورای امنیت، مجمع عمومی و سازمان ملل متحد و ناتوانی کامل آنان در تعهد به تمامی مسئولیت هایی خواهد شد که منشور سازمان ملل متحد برعهده آنها نهاده است.
شبس**9363** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه ائتلاف متجاوز آمريكايي سازمان ملل و شوراي امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد