Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاوای آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره)


محارم سببى
سؤال1450:آیا زن پدر محرم انسان است درصورتى که زن جوان هم باشد؟ مادر زن پدر چطور؟

جواب:زن پدر محرم است، ولى مادر او محرم نیست.

سؤال1451:آیامحارم سببى مانند مادر زن و ربیبه بعد از قطع سبب باز هم محرمند؟

جواب:محرمیّت ابدى است.

سؤال1452:هرگاه مردى زن خود را طلاق دهد و زن با دیگرى ازدواج کند و از او دخترى پیدا کند، آیا این دختر بر مرد اول محرم است؟

جواب:چنانچه شوهراوّل دخول کرده باشد به زوجه خود، دختر او به وى محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال1453:هرگاه مردى با زنى ازدواج کند و او از شوهر قبلى داراىدخترى باشد و به حدّ بلوغ برسد آیا بر این مرد محرم است؟

جواب:درفرض دخول به زوجه محرم است.

سؤال1454:شخصى باجهل به مسأله، با دو خواهر ازدواج کرده است و فعلا با آگاهى از مسأله، زن دوم رارها نمى کند. آیا زناشویى با خواهر دوم زنا محسوب مى شود؟ و اگر زن راضى باشد،زانیه مى باشد؟

جواب:بلى، زنا محسوب مى شود و زن هم زانیه است. ولى براى مرد زناى محصنه است و براى زن زناى محصنه نیست، چون شوهرندارد.

سؤال1455:مردى دو زن دارد، دختر زن اولِ خود را که دختر خودش نیز هست به عقد برادر زن دوم خود درمى آورد، آیا صحیح است؟

جواب:صحیح است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: احکام ازدواج فتوا آیت الله فاضل لنکرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال

به گزارش ورزش‌ سه، فرشید باقری هم یکی از بازیکنان مس‌ رفسنجان به شمار می‌رود که با حضور محرم‌ نویدکیا توانسته به روزهای اوج خود برگردد و پس از چند حضور تاثیرگذار سرانجام در مصاف دربی کرمان پایش به گلزنی هم باز شد.  نمایش باقری در این هفته‌ها هواداران استقلال را به یاد نمایش‌های این تیم در قبلی قم انداخته که در ادامه به استقلال پیوست، اما در استقلال نتوانست به چیزی که در ذهن داشت دست پیدا کند.  

مس رفسنجان با محرم نویدکیا در ۱۱ بازی قبلی خودش در لیگ و جام حذفی ۱۷ گل به ثمر رسانده که هیچ‌کدام به صورت مستقیم از روی نقطه کرنر به دست نیامده بود،  تا اینکه در نیمه دوم بازی مقابل گل‌گهر در دربی کرمان که با تساوی یک بر سم تمام شد، هافبک دفاعی جنگنده نارنجی‌پوشان رفسنجانی ارسال دقیق سعید واسعی دیگر ستاره این روزهای تیم‌ نویدکیا را به گل تبدیل کرد.

البته خبر بدی هم در این مسابقه به کادر فنی مس از زمین مخابره شد و فرشید باقری در دقیقه ۹۰ با دریافت کارت زرد چهار اخطاره شد تا بازی بعدی تیمش مقابل صنعت نفت در آبادان را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • اعتراف ربایندگان «یسنا» به جرم خود | اقدام مجرمین بعد از ربودن دختر ۴ ساله
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال