Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - «اریک اسوالوِل» عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از طرح این کمیته برای ورود به پرونده روابط تجاری رییس جمهوری این کشور خبر داد که احتمالا برخی ارتباط‌ های مشکوک ' سازمان ترامپ ' با عربستان سعودی را هم شامل خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی، این تحقیقات عموما متمرکز بر کسب و کارهای تجاری ترامپ و روسیه در سال‌های ابتدای دهه گذشته خواهد بود، اما موارد دیگری هم در کنار آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این قانونگذار دمکرات، نماینده‌های لابی سعودی در آمریکا، از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات 2016، از جمله بزرگترین مشتریان هتل‌های او بوده‌اند.
بنا به امار وزارت دادگستری آمریکا، یکی از نهادهای وابسته به دولت عربستان سعودی در مارس گذشته میلادی به تنهایی 270 هزار دلار خرج اجاره‌ی اتاق‌های هتل سازمان ترامپ در واشنگتن و سفارش غذا از این هتل کرده بود.
این نهاد که نامش ذکر نشده ، اعلام کرده است که این اقدام برای میزبانی از تعدادی مقام‌های بازنشسته آمریکایی در ترغیب آن‌ها به لابی‌گری در کنگره علیه طرحی بوده که به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد تا از کشورهای خارجی مرتبط با حملات 11 سپتامبر و به طور ویژه، عربستان سعودی، شکایت کنند.
با این وجود، دادستان‌های کل مریلند و واشنگتن این اقدام را «تحفه‌ای» به رئیس جمهوری آمریکا دانسته‌اند که می‌تواند ناقض قانون اساسی این کشور بوده باشد.
ترامپ از زمان روی کار آمدن دولتش تا به امروز، همواره از حامیان جدی حکام عربستان سعودی بوده است.
وی نخستین سفر خارجی خود را به ریاض انجام داد و در آن قراردادی به ارزش‌ها میلیاردها دلار برای فروش تسلیحات به این کشور امضا کرد.
ارتباط دولت ترامپ با مقام‌های سعودی آنچنان نزدیک است که کاخ سفید در ماجرای قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» در سفارت عربستان در ترکیه، سکوت اختیار و تلاش کرد تا ماجرا را فیصله دهد.
سال گذشته در همین ارتباط تعدادی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای به اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف‌ بی‌ آی) خواستار تحقیق در خصوص ارتباطات «جرد کوشنر» داماد ترامپ با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شده بودند.
تارنمای «دِ اینترسپت» در آن زمان گزارش کرده بود که کوشنر در دیدارهای با بن سلمان، اطلاعات محرمانه ای درخصوص چهره‌های سیاسی مخالف ولیعهدی او در دستگاه حکومتی سعودی را فاش کرده بوده است.
شبس ** 9386 ** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE

دو مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ به میزبانی عربستان سعودی تایید شدند.

رویداد پادشاهی رینگ در ورزشگاه Jeddah Superdome شهر جده عربستان سعودی در تاریخ 25 می برگزار خواهد شد.

طرفداری | به دنبال آنچه در ماندی نایت راو صبح امروز اتفاق افتاد، 2 بازی مهم برای رویداد پادشاهی رینگ به ثبت رسیدند.

سمی زین، کشتی گیر سوری تبار که انتظار می‌رود از حمایت کامل هواداران هم نژادش برخوردار باشد، در دیداری 3 نفره برابر برانسن رید و چد گیبل از کمربند بین قاره‌ای دفاع خواهد کرد. همچنین در مسابقه‌ای دیگر، بکی لینچ برای دفاع از کمربند قهرمانی جهان WWE به مصاف لیو مورگان خواهد رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد